סטיבן באואר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיבן באואר
Steven Bauer
באואר, 2008
באואר, 2008
באואר, 2008
לידה 2 בדצמבר 1956 (בן 67)
קובהקובה הוואנה, קובה
שם לידה Esteban Ernesto Echevarría Samson עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג מלאני גריפית' (19801987) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן באואראנגלית: Steven Bauer; נולד ב-2 בדצמבר 1956) הוא שחקן קובני-אמריקני ממוצא יהודי. הוא ידוע במיוחד בשל תפקידו כמאני ריברה בסרט "פני צלקת" משנת 1983, ובשל משחקו בקומדיית המצבים הדו-לשונית "Que Pasa, USA" של רשת PBS. החל משנת 2013 משחק גם בסדרה "ריי דונובן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם אסטבן ארנסטו אצ'ווריה סמסוןספרדית: Esteban Ernesto Echevarría Samson) בהוואנה שבקובה, למשפחה מרקע נוצרי בעיקרה. בנם של ליליאן, מורה ואסטבן אצ'ווריה, טייס שעבד בחברת קובאנה דה אוויאסיון. סבו של באואר מצד אמו היה יהודי שנמלט לשם מגרמניה הנאצית, וממנו לקח את שם המשפחה "באואר" כשם במה. הוריו של באואר היגרו מקובה למיאמי שבפלורידה ב-4 ביולי 1960, בעקבות המהפכה של פידל קסטרו. הוא סיים את בית הספר התיכון "מיאמי קורל פארק" ב-1974. באואר התכוון להיות מוזיקאי, אבל אז פנה למשחק ולמד ב"מיאמי-דֵייד קומיוניטי קולג", אך אז עבר לאוניברסיטת מיאמי, שם למד במחלקה לאמנויות התיאטרון ושיחק בתיאטרון "ג'רי הרמן רינג" שם התיידד עם השחקן ריי ליוטה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו המשמעותי הראשון של באואר היה בקומדיית המצבים הדו-לשונית של PBS‏ "¿Qué Pasa, U.S.A.?", שם גילם את בנם המתבגר של משפחה קובנית גולה במיאמי, מ-1977 עד 1979. הוא גם הופיע במיני סדרה הטלוויזיונית "מעתה ועד עולם" משנת 1980. ניתן לו קרדיט במיני-סדרה זו במספר פרויקטים מוקדמים נוספים כרוקי אֶצֶ'וַורִיָה. ב-1981 כיכב באואר בסרט הטלוויזיה "She's in the Army Now", שם פגש את אשתו הראשונה, מלאני גריפית. הם עברו לעיר ניו יורק וגרו בדירתו של ריי ליוטה, בעוד ליוטה עבר ללוס אנג'לס ודר בדירתם. הן באואר והן גריפית למדו אצל המורה למשחק סטלה אדלר, והוא הופיע במספר הפקות אוף ברודוויי. במהלך זמן זה הוא אימץ לזמן קצר את שם הבמה "רוקי אֶצֶ'וַורִיָה", לפני ששינה אותו ל"סטיבן באואר".

באואר קיבל תפקיד כמאני ריברה בסרט "פני צלקת" משנת 1983, אם כי הוא לא היה שחקן ידוע באותה עת. המפיקים של "פני צלקת" היו משוכנעים שהוא היה האדם המתאים לתפקיד בשל מבחן הבמה המוצלח שלו, כמו גם בשל הרקע הקובני האמיתי שלו. הופעתו זיכתה אותו במועמדות לפרס גלובוס הזהב כשחקן המשנה הטוב ביותר. בשנת 1984 שיחק בסרט "גונב הלבבות" בתפקיד פורץ, שפורץ לביתה של אישה עשירה ונשואה וגונב את היומן שלה.

מאז באואר ביסס את הקריירה שלו בעיקר, אם כי לא רק, על סרטי פעולה ודרמות פשע, בתפקידים גדולים וקטנים, בכללם סרטים כמו "פחד ראשוני" ו"טראפיק". ב-1986 שיחק בסרט הטלוויזיה "חרב גדעון", שם גילם את דמותו של סוכן "המוסד" אבנר, שבמסגרת מבצע זעם האל נשלח בראש יחידת חיסול להרוג את המחבלים שהיו אחראים על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן.

הוא הופיע במשחק הווידאו Scarface: The World Is Yours שיצא בשנת 2006, שם דיבב סוחר סמים בשם "הסנדמן". בשנת 2009 שיחק בסרט "ממקסיקו באהבה" לצד דנאי גרסיה.

ב-2012 הופיע במשחק Hitman: Absolution שבו דיבב דמות בשם "בירדי". ב-2011 הופיע בסדרה "שובר שורות" בתפקיד ברון הסמים המקסיקני, דון אלדיו. בנוסף, הופיע באותו התפקיד בסדרה "סמוך על סול" בין השנים 2018-2022.

בשנת 2021 שיחק במותחן הפשע "Flinch" ובסרט הדרמה "Women Is Losers".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באואר נשא לאשה את השחקנית האמריקאית מלאני גריפית בספטמבר 1981. לזוג נולד בן, אלכסנדר באואר ב-1985, הזוג התגרש ב-1987. הוא התחתן בשנית ב-1989, הפעם עם אינגריד אנדרסון, שעמה יש לבאואר בן נוסף, דילן, שנולד ב-1990. נישואיו השניים הסתיימו בגירושים ב-1991. שנה מאוחר יותר, הוא נשא את אשתו השלישית, כריסטיאנה בוני, לאחר זמן קצר הם התגרשו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן באואר בוויקישיתוף