סטיב גנדרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב גנדרסון
Steve Gunderson
גנדרסון בקונגרס ה-104 של ארצות הברית
גנדרסון בקונגרס ה-104 של ארצות הברית
גנדרסון בקונגרס ה-104 של ארצות הברית
לידה 10 במאי 1951 (בן 72)
או קלייר, ויסקונסין, ארצות הברית
שם מלא סטיב קרייג גנדרסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של ויסקונסין
3 בינואר 19813 בינואר 1997
(16 שנים)
→ אלווין באלדוס

סטיבן קרייג גנדרסוןאנגלית: Steven Craig Gunderson; נולד ב-10 במאי 1951) הוא איש ציבור אמריקאי, שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת ויסקונסין בשנים 1981–1997. בעבר היה הנשיא והמנכ"ל של "מועצת הקרנות" (Council on Foundations). הוא חבר הקונגרס הרפובליקני ההומוסקסואל הראשון שנבחר מחדש לבית הנבחרים אחרי שהוצא מהארון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גנדרסון גדל ליד וייטהול (Whitehall) שבוויסקונסין. לאחר שלמד באוניברסיטת ויסקונסין–מדיסון, המשיך ללמוד בבית הספר לשידור ע"ש בראון שבמיניאפוליס במינסוטה.

בין השנים 1975–1979 כיהן גנדרסון באספה המדינתית של ויסקונסין, הבית התחתון בבית המחוקקים המדינתי. בשנת 1980 נבחר אל בית הנבחרים של ארצות הברית כנציג מחוז הקונגרס השלישי של ויסקונסין. הוא הושבע לתפקידו עם התכנסות הקונגרס ה-97, ומילא שמונה תקופות כהונה בבית הנבחרים שעד שפרש מהקונגרס לקראת בחירות האמצע ב-1996.

בראשית מאי 1994 גנדרסון הוצא מהארון כהומוסקסואל במליאת בית הנבחרים על ידי חבר הקונגרס בוב דורנן (אנ') מקליפורניה, במהלך דיון בנושא מימון פדרלי לתוכניות לימוד גיי פרנדליות[1]. בכך נהפך לאחד מחברי הקונגרס ההומואים הגלויים הראשונים והרפובליקני ההומו הראשון בבית הנבחרים. בשנת 1996 היה גנדרסון הרפובליקני היחיד בקונגרס שהצביע נגד "חוק הגנת הנישואין", ונודע כתומך בולט בזכויות להט"ב בארצות הברית אחרי עזיבתו את החיים הפוליטיים. בתקופתו בבית הנבחרים היה גנדרסון אחד משני הרפובליקנים היחידים שהיו הומוסקסואלים גלויים, לצד ג'ים קולבה (אנ') מאריזונה.

גנדרסון דגל בזכויות הגירה מורחבות לבני ההמונג, שהיו בעלי ברית של הכוחות המזוינים של ארצות הברית במהלך מלחמת וייטנאם, ומאוחר יותר התמודדו עם רדיפות תחת השלטון הקומוניסטי בלאוס. בינואר 2010 מונה גנדרסון בידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחבר ב"וועדת הנשיא לעמיתי הבית הלבן".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיב גנדרסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כריס בול, The Out House: Congressional Debate over an Education Bill Gets Personal and Nasty, מכתב העת אדבוקט, 3 במאי 1994 (באנגלית)