סטיב הרינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב הרינגטון
Steve Harrington
דמותו של סטיב, בגילומו של ג'ו קירי, בעונתה הרביעית של הסדרה
דמותו של סטיב, בגילומו של ג'ו קירי, בעונתה הרביעית של הסדרה
תוכנית טלוויזיה "דברים מוזרים" (2016–)
הופעה ראשונה "פרק 1: היעלמותו של ויל באיירז" (2016)
יוצרים האחים דאפר
גילום הדמות ג'ו קירי
מידע
סטטוס חי
גיל 19 שנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך לידה 1966 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה הוקינס עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
מקצוע ice cream maker, ספריית וידאו
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ארצות הבריתארצות הברית הוקינס, אינדיאנה
דמויות קשורות
חברים ננסי וילר (בת-זוג לשעבר)
דסטין הנדרסון
רובין באקלי
ג'ונתן באיירז
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיב הרינגטוןאנגלית: Steve Harrington) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הדרמת-מדע בדיוני של נטפליקס, "דברים מוזרים", שנהגתה על ידי האחים דאפר ומגולמת על ידי ג'ו קירי. על אף שהחל את דרכו כספורטאי סטריאוטיפי, דמותו של סטיב זכתה לפיתוח-דמות לאורך ארבעת עונותיה של הסדרה, והפכה למגוננת ואכפתית יותר; פיתוח זה שעברה דמותו זכתה לשבחי ביקורות והמעריצים כאחד; והובילה לכך שהפכה דמותו לאחת הדמויות האהובות ביותר מהסדרה ולאחת לדמויות פורצות הדרך (אנ') שלה.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסדרה, מוצגת דמותו של סטיב כספורטאי פופולרי סטריאוטיפי הנוהג בנבזיות כלפי התלמידים הסובבים אותו, חרף היותו מוקד להערצתם, והיותו בן-זוגה של ננסי וילר, שמתחילה להתרחק ממנו ולהתקרב לג'ונתן באיירז על רקע היעלמותה של חברתה הטובה, ברב, בנסיבות מסתוריות והצקותיו המתמשכות של סטיב נגד ג'ונתן הכוללות בין היתר את שבירת המצלמתו. לאחר שסטיב רואה את ג'ונתן וננסי ביחד, הוא מתעמת עם ג'ונתן, אך מובס על ידו בקרב. הפסדו גורם לסטיב לראות את הטעות שבדרכיו ולנטוש את חבריו לשעבר. כשהוא נוסע לביתם של משפחת באיירז על מנת להתנצל בפני ג'ונתן וננסי, הוא נקלע למאבקם נגד הדמוגורגון, שאותו הם מגרשים בהצלחה. בסיום העונה, ננסי קונה לג'ונתן מצלמה חדשה ואילו סטיב מפתח ידידותיות כלפי ג'ונתן.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

על רקע אירועי העונה הקודמת, יחסיהם של סטיב וננסי מתערערים, והוא נפרד ממנה לאחר שאין ביכולתה לומר שהיא אוהבת אותו. במקביל, מוצא סטיב את עצמו מסוכסך עם בילי הארגרוב, תלמיד חדש בתיכון המאיים על מקומו בהיררכיה התיכונית. בודד, דרכו של סטיב מצטלבת עם של מייק וילר וחבריו לאחר שדסטין מבקש ממנו לעזור למצוא את "חיית המחמד" שלו, ד'ארטניאן, בלי לדעת שמדובר יצור מהעולם ההפוך שאותו חבריו מכנים "דמודוג". סטיב ודסטין מתחברים על רקע צרותיהם עם המין הנשי, ועד מהרה סטיב לוקח אותו, מייק, לוקאס ואת מקס, אחותו החורגת של בילי, תחת חסותו. סטיב מגן על הילדים כשהדמודוגים מתחילים להרוס את הוקינס, ומסייע בקניית זמן עבור אילבן וג'ים הופר לסגור את השער אל העולם ההפוך וגירוש מצליף המוחות מגופו של ויל באיירז. סטיב אף מגן על הילדים מפני בילי, ומאבד את הכרתו לפני שמקס מצליחה לנטרל את אחיה. מאוחר יותר, במהלך ליל נשף השלג, סטיב מייעץ לדסטין בזמן שהוא מסיע אותו לנשף, ומודה לבסוף שאכפת לו ממנו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון, מתחיל סטיב עובד בגלידריית "סקופס אהוי!" הממוקמת בקניון סטארקורט, יחד עם רובין באקלי, בת-כיתתו לשעבר הנוהגת להתגרות בו. לאחר שחזר ממחנה המדע והקים מגדל רדיו על מנת לדבר עם חברתו החדשה, סוזי, ביוטה דסטין, לאחר, דסטין מבקש מסטיב עזרה בתרגום הודעת רדיו ברוסית שקיבל. רובין, שמתערבת, מסייעת לשניים בתרגום ההודעה העוסקת בשטח כלשהו בקניון הנמצא בשליטת הרוסים. השלושה מגייסים את אריקה, אחותו של לוקאס, לטובת התגנבות לשטח שלהם בתמורה לגלידה בחינם; ועד מהרה הם מגלים בסיס סובייטי סודי הממוקם מתחת לקניון, המנסה לפתוח שער לעולם ההפוך. על אף שסטיב ורובין נתפסים ומסוממים, מצליחים דסטין ואריקה להימלט ולחזור אל פני השטח על מנת להזהיר את האחרים. במעצר, סטיב מודה בפני רובין שהוא נמשך אליה, וזו מגלה לו שהיא לסבית, ובתגובה הוא מקבל את מיניותה. בקרב הבא נגד מצליף המוחות, סטיב מסייע לעצור את בילי אחוז-הדיבוק מלהטות את המכונית שהקבוצה משתמשת בה על מנת לפנות משם את אילבן, ומצטרף לשאר בהסחת דעתו של מצליף המוחות עם זיקוקים בעוד השער בבסיס הסובייטי נסגר. עם הרס הקניון כתוצצאה מהקרב, סטיב ורובין מאבדים את עבודתם ב"סקופס אהוי!" ומקבלים עבודה בחנות המקומית להשכרת וידאו.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

באביב 1986, לאחר שהמעודדת כריסי קנינגהם נמצאת מתה באופן מסתורי בתוך הקרוואן של אדי מנסון, סטיב ורובין מסייעים לדסטין ומקס לאתר את אדי; וחושפים בפניו את דבר קיומו של העולם ההפוך ושל הישות שהרגה את כריסי, וקנה.

כשווקנה מחזיק במקס, סטיב, לצד דסטין ולוקאס, משחרר אותה משליטתו על ידי השמעת השיר האהוב עליה, "Running Up That Hill", באוזניות שלה, לאחר שגילה מננסי ורובין שביכולתה של המוזיקה לשבור את אחיזתו של וקנה בקורבנותיו. בהתבסס על דיווחה של מקס על מה שראתה בעודה אחוזת-דיבוק, סטיב והאחרים חוקרים את ביתו הנטוש של ויקטור קריל, שנעצר בעוון רציחת אשתו ובתו בשנות ה-50; שם הם מבחינים באורות מרצדים, שמתפוצצים בזמן שווקנה תובע את קורבנו השלישי.

מאוחר יותר, דסטין מבחין באי-תקינותו של המצפן שלו, ומבין ששער אל העולם ההפוך חייב להיות בקרבת מקום. החבורה מתחקה אחר המקור לאגם האוהבים; לתוכו סטיב צולל על מננת לחקור את השער, אך הוא נגרר אל העולם ההפוך על ידי קנוקנת ומולקה על ידי יצורים דמויי-עטלף. ננסי, רובין ואדי מגיעים ומחלצים אותו מהם. בזמן מסעם בעולם ההפוך, מבחין אדי בכך שסטיב עדיין מאוהב בננסי ומעודד אותו לפעול לפי רגשותיו.

הקבוצה מוצאת שער נוסף באתר רציחתה של כריסי, דרכו הם נמלטים מהעולם ההפוך, אך ננסי נשלטת לזמן קצר על ידי וקנה וחוזה בקריעתה של הוקינס לגזרים. באותו הלילה, הקבוצה מתכננת להרוג את וקנה; מקס מתנדבת לפתות את וקנה בזמן שהאחרים יתקפו אותו בעוד דעתו מוסחת. סטיב, ננסי ורובין הולכים לבית קריל בעולם ההפוך; ובדרך, מודה סטיב בפני ננסי שהוא עדיין מאוהב בה, ומודה לה על שהפכה אותו לאדם טוב יותר.

הקבוצה מוצאת את וקנה בבית קריל; שם סטיב ורובין מציתים אותו באמצעות בקבוקי תבערה בזמן שננסי יורה בו, וככל הנראה הורגת אותו. עם זאת, וקנה מצליח להרוג לזמן קצר את מקס, מה שמאפשר את פתיחתו של שער רביעי ולשחרר רעידת אדמה שקורעת את הוקינס לגזרים. יומיים לאחר מכן, העיירה עודנה מתאוששת מ"רעידת האדמה"; וסטיב, דסטין ורובין מתנדבים לעזור לקורבנות שנפגעו. במהלך ההתנדבות, סטיב מעודד את רובין לדבר עם מושא אהבתה ולהתוודות בפניה על רגשותיה.

במדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של סטיב מופיעה במשחק מרובה המשתתפים "Dead by Daylight" כדמות הניתנת להורדה, יחד עם ננסי וילר, כחלק מהחבילה "Stranger Things", בה מופיעים השניים כשורדים שניצודים על ידי הדמוגורגון ברחבי מעבדת הוקינס.[2]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפתחות דמותו של סטיב בעונה השנייה של הסדרה ומעברה מבריון סטריאוטיפי ורודפת שמלות לדמות-אח אכפתית ומגוננת זכתה לשבחי הביקורות והמעריצים, והובילה לכך שסטיב הפך לדמות אהובה על המעריצים ולשבחים על ביצועיו של ג'ו קירי. המעריצים שיבחו במיוחד את חברותו המתהווה של סטיב עם דסטין הנדרסון ואת הדרך המגוננת שבה החל לדאוג לילדים, מה שהוביל לכך שמעריצים רבים התייחסו אליו כ-"Mom Steve" (בתרגום חופשי: "אמא סטיב").[3]

תהליך התפתחותה של הדמות נמשכה בעונה השלישית עם הצגת עמיתתו לעבודה רובין באקלי. הכימיה בין קירי למאיה הוק זכתה לשבחים, וכך גם פיתוחו של צד קומי חדש לדמותו של סטיב. זכתה במיוחד לשבחי הביקורות סצנת תגובתו החיובית של סטיב ליציאתה של רובין כלסבית, והמבקרים שיבחו את כתיבת והצגת תגובתו של סטיב כמתחשבת ומכילה, דבר שנחשב לנדיר בשנות ה-80, במהלכן מתרחשת הסדרה.[4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "An Ode to Steve Harrington, the soft hero Stranger Things fans deserve". Vanity Fair. July 4, 2019. Retrieved March 6, 2023.
  2. ^ Marshall, Cass; Haasch, Palmer (August 19, 2019). "Stranger Things is coming to Dead by Daylight in a new update". Polygon. Retrieved March 6, 2023.
  3. ^ "'Stranger Things' How Steve Harrington Became Season 2's Breakout Hero". Hollywood Reporter. November 1, 2017. Retrieved March 6, 2023.
  4. ^ "Stranger Things knew Steve Harrington was it's (sic) best character, then it made him even better". Men’s Health. July 10, 2019. Retrieved March 6, 2023.