סטיב רודויי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב רודויי
Steve Rodway
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיב רודוייאנגלית: Steve Rodway; נולד בעיר קיימברידג'שייר, הממלכה המאוחדת[1]), ידוע גם כמוטיב 8, הוא מפיק מוזיקלי, פזמונאי, תקליטן וטכנאי קול בריטי.

רודויי ידוע בהפקת רמיקסים רבים לסינגלים של אמנים שונים, דוגמת אירייז'ר, ספייס גירלז, רוברט פאלמר, פאלפ ופט שופ בויז. במרוץ השנים, הוציא לאור גם סינגלים מקוריים פרי עטו דוגמת "Rockin' for Myself",‏ "Break The Chain" ו-"Searching For The Golden Eye". העבודה המוכרת ביותר של רודויי היא הפקת השיר הבריטי לאירוויזיון 1996, "Ooh Aah... Just a Little Bit" מאת ג'ינה ג'י. השיר הגיע למקום השמיני בתחרות ולמקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי במשך מספר שבועות רצופים.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רודויי החל את קריירתו המוזיקלית כזמר ליווי, מתופף וקלידן של הזמר בילי אושן. לאחר עבודתו, ייסד חברת תקליטים עצמאית בשם "Nuff Respect Records", להפקת סינגל בכורתו, "Rockin' for Myself". במהלך שרמיקסים שלו הושמעו רבות במועדוני לילה, רודויי חתם חוזה הקלטות עם חברת התקליטים "האחים וורנר", כדי להוציא את הסינגל בהוצאה מחודשת, לאחר שהקודמת לא הצליחה מסחרית. ההוצאה החדשה הגיעה למקום ה-18 במצעד הסינגלים הבריטי תוך שבוע מצאתה.[3] לאחר הוצאת השיר, רודויי החל גם לפתח רמיקסים לשירים של אמנים מפורסמים. הרמיקס "Listen to the Music" של האחים דובי הגיע למקום ה-37 במצעד המוזיקה בבריטניה.[4] הסגנון הייחודי של רודויי, הביא להצלחתו בתחום מוזיקת המועדונים. בשנת 1997, הוציא לאור את הרמיקס "Addicted to Love" של רוברט פאלמר. הרמיקס זכה לנתון השמעות גבוה מאוד באירלנד ובבריטניה. רודויי הקליט גם רמיקס של "Wannabe" של הספייס גירלז, שכן זכה להצלחה מסחרית גבוהה מאוד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1983:‏ Horizontal Hold

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Just a little bit". Eurovision Song Contest 1996. Esctoday.com.
  2. ^ Studer, Wayne. "The Pet Shop Boys' Remixers". Pet Shop Boys Commentary. Geowayne.com.
  3. ^ Zywietz, Tobias (22 במרץ 2005). "Chart Log UK: Mood II Swing - My Vitriol". Chart Log UK. The Official Zobbel Website. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Zywietz, Tobias (22 במרץ 2005). "Chart Log UK: Dio - Dyverse". Chart Log UK. The Official Zobbel Website. {{cite web}}: (עזרה)