סטן פיינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטנלי "סטאן" פיינס
תוכנית טלוויזיה גרוויטי פולס
הופעה ראשונה תיירים לכודים
הופעה אחרונה מוזרמגדון 3: תחזירו בחזרה את המפלים
מספר הופעות 39 (מתוך 40)
יוצרים אלכס הירש
דיבוב אלכס הירש
דיבוב בשפה העברית אמנון וולף
מידע
שם אמיתי סטנלי "סטאן" פיינס
כינויים סטאן
גיל 79
תאריך לידה 15 ביוני 1950
מקום לידה ארצות הבריתארצות הברית גרוויטי פולס, אורגון, ארצות הברית
מקצוע מדריך תיירים בבקתת המסתורין
אזרחות אמריקאי
דמויות קשורות
משפחה סטאנפורד פיינס (אח תאום)
שרמי פיינס (אח)
פילבריק פיינס (אבא)
מא פיינס (אמא)
דיפר פיינס ומייבל פיינס (אחיינים)
חברים סוס ראמירז
וונדי קורדרוי
אויבים גדעון פיצקי
ביל צופן
באד גליפהול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטאנלי פיינסאנגלית: Stanley Pines) או "הדוד סטן" הוא דמות בדיונית בסדרה המצוירת "גרוויטי פולס", שנוצרה ודובבה במקור על ידי אלכס הירש, ודובבה לעברית על ידי אמנון וולף. סטן הופיע בכל פרקי הסדרה מלבד פרק 30.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטוריה ואישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטן נולד ב-15 ביוני בשנות ה-40 בניו ג'רזי לצד אחיו התאום פורד פיינס. סטנלי, בניגוד לאחיו התאום, הוא קשוח, בריון, בעל קול צרוד וביטחון עצמי גבוה, הנוטה להיפצע פעמים רבות ולגנוב דברים לעיתים. במהלך ילדותו מצא מערה ביחד עם אחיו פורד, שם מצא ספינה נטושה, לקחו אותה לעצמן וקראו לה "סטן המלחמה" (stan o' war) שעליהם כתבו ושהם הבטיחו לשוט בה מניו-ג'רזי, למקום אחר. במשך השנים הם המשיכו לטפח עוד ועוד את הספינה, סטאן המשיך להסתבך בצרות, ושגרה רגילה שררה בתיכון בו למדו. ביום אחד קראו לו ולאחיו התאום למנהל. המזכירה הסבירה שזה רק בשביל אחיו, הוא הקשיב לשיחה ובשיחה המנהל אמר לפורד שהוא יכול לזכות בבחינה למלגה מיוחדת בקצה השני של המדינה, אם השופטים יאהבו את המצאתו, ולהרוויח כסף רב. כאשר סטן שמע זאת הוא הודאג, כי פחד שיאבד את חברו היחיד, וגם הבין שלא יהיה איתו בהפלגת הספינה שבנו. יום לפני הצגת המכונה של פורד לשופטים, סטן אכל טופי והגיע למתחם יריד המדע, וכאשר הביט במכונה של אחיו, כעס עליה מאוד וזרק עליה את הטופי מכיוון שגרמה לו לכל השינויים,ובטעות הורס אותה מעט,סטן החזיר זאת למקום, והפיל את שקית הטופי לרצפה. יום למחרת פורד נכשל בהצגת המכונה כי סטן קלקל לו אותה, ופורד מאשים אותו ישירות מכיוון שהבחין בשקית הטופי הזרוקה. אביו, אמו ופורד מגרשים אותו מהבית מכיוון שכעסו עליו, כי זה היה הסיכוי היחיד של המשפחה לעבור מניו-ג'רזי לעיר אחרת. סטן עוזב את הבית ומחליט להתחיל לעבוד, במכירות, ומרמה אנשים פעם אחר פעם ברחבי העולם על מוצרים פגומים, ונחשב כפושע נמלט (בגלל זה יש במשרדו דרכונים ותעודות מזויפות). לאחר עשר שנים שלא נפגשו, פורד שולח לו גלויה מהעיירה "גרוויטי פולס", כדי לזמן אותו לפגישה. בפגישה הם יורדים לקומת הפורטל, ופורד אומר לסטנלי שייקח את היומן הראשון, ויחביא אותו כמה שיותר רחוק ממנו, וסטן כועס עליו, כי הם נפגשו רק לפני עשר שנים, וכשהם נפגשים אז הוא רק אומר לו שיתרחק כמה שיותר. פורד וסטן הולכים מכות, ובמהלך זאת מפעילים את הפורטל,וסטן מקבל צריבה בגב מסימון מוזר שמתברר כקעקוע המסתורי של סטן. סטן בטעות דוחף את פורד לפורטל, והוא נעלם, וברגע האחרון מביא לו את היומן (כאשר פורד היה בין הממדים, הוא היה במימד מקביל בו סטן לא דחף את פורד לשער ולקח את יומן 1 מבלי לעשות בעיות). סטנלי מרגיש רגשות אשם עם עצמו, וכשמגיע לסופרמרקט בעיירה, כולם חושבים שהוא פורד, ומעוניינים לבקר בבקתתו, אז סטאן מתחזה לאחיו, ופותח עסק: בקתת המסתורין, חנות מזכרות מטופשת, מגעילה ומוזרה, שבעיקר סוחטת כסף, וסטן מנהל אותה עד היום. אז כעת מנהל סטאן חיים חדשים: ביום - מוכר תמהוני, בלילה - מנסה להציל את אחיו.

גרוויטי פולס[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטן מנהל את האתר לתיירים "בקתת המסתורין" ומארח בחופשת הקיץ את דיפר ומייבל. הוא אויבו המושבע של גדעון גליפהול. מאוהב בסוזן עין עצלה, ויוצא איתה לדייט בפרק 4. בפרק 7 מנהל מסיבה בבקתה. בפרק 9 מנהל יריד. בפרק 10 מתמודד עם פחד הגבהים שלו. בפרק 12 חוגג את הקיץ-ווין. בפרק 13 עושה עסקה עם מייבל שתהיה הבוסית למשך שלושה ימים של "בקתת המסתורין". בפרק 18 מייבל כועסת עליו כי לא שמר טוב על רטט. בפרק 20 בסוף מגלים שיש לו את שלושת היומנים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק פתיחת העונה פותח מחדש את בקתת המסתורין, ולחוץ מהסוכנים הממשלתיים, כדי שלא ידעו על הפורטל. בפרק 6 מספר לתייר סיפורים מוזרים בחנות. בפרק 11 מפעיל את הפורטל לספירה לאחור, ודיפר, מייבל וסוס כועסים עליו מכל מה שלא סיפר להם, ומבקש ממייבל שלא תלחץ על כפתור הביטול, ומביא את פורד בחזרה, ובפרק 12 הוא ופורד מספרים על העבר שלהם. בפרק 16 יוצא להרוס את כל האטרקציות המתחרות שלו. בפרק 20 נלחם נגד ביל ומנצח אותו, ובסוף הסדרה יוצא עם פורד לאוקיינוס האטלנטי, על מנת לחקרו, ונותן את הנהלת בקתת המסתורין לסוס.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה

  1. תיירים לכודים
  2. אגדת הגוובלונקר
  3. ציידי ראשים
  4. היד שמנענעת של המייבל
  5. אי הנעימות
  6. דיפר נגד הגבריות
  7. דיפר כפול
  8. אוצר לא הגיוני
  9. החזיר של הנוסע בזמן
  10. לוחמי הקרב
  11. דיפר הקטן
  12. קיץ-ווין
  13. מייבל הבוס
  14. מים עמוקים
  15. בור לא תחתית
  16. השטיח
  17. טירוף להקת בנים
  18. העולם שלפני החזיר
  19. מדלגי החלומות
  20. עלייתו של גדעון

עונה שנייה

  1. מסיבה מפחידה
  2. אל תוך הבונקר
  3. מלחמת המיני-גולף
  4. אופרת גרביים
  5. סוס והבחורה האמיתית
  6. חנות מזכרות קטנה ומטריפה
  7. אגודת העין העיוורת
  8. המשחק של בלנדין
  9. אל האהבה
  10. {לא הופיע בפרק זה}
  11. לא מה שהוא נראה
  12. מעשה בשני סטאן
  13. מבוכים, מבוכים ועוד מבוכים
  14. המועמד הסטאנשורי
  15. החד-מייבל האחרון
  16. אטרקציה על אם הדרך
  17. דיפר ומייבל נגד העתיד
  18. מוזרמגדון: חלק 1 
  19. מוזרמגדון: חלק 2: בריחה מהמציאות.
  20. מוזרמגדון: חלק 3: תחזירו בחזרה את המפלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטן פיינס בוויקישיתוף
  • סטאן פיינס, בגרוויטי פולס ויקיה (באנגלית)
  • סטן פיינס, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)