סיגנטיקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיגנטיקס
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1961–1975 (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סאניווייל עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.signetics.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיגנטיקסאנגלית: Signetics) הייתה חברת אלקטרוניקה שנוסדה ב-1961, כדי לייצר מעגלים משולבים. החברה נקנתה על ידי פיליפס ב-1975 ומוזגה לתוך Philips Semiconductors (ששמה שונה אחר כך ל-NXP סמיקונדקטורס).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיגנטיקס נוסדה בשנת 1961, על ידי קבוצת מהנדסים, דייוויד אליסון, דייוויד ג'יימס, ליונל קטנר ומארק וייסנשטרן, שעזבו את "Fairchild Semiconductor". המעגל המשולב הומצא על ידי רוברט נויס מחברת פיירצ'יילד, אבל פיירצ'יילד עדיין התרכזה בייצור טרנזיסטורים, משום שרוב הלקוחות לא יכלו להצדיק שימוש במעגלים משולבים, שהיו עדיין יקרים מדי לשימוש ביישומים כלליים (תוך זמן לא רב, רוב הייצור של פיירצ'יילד עבר גם הוא למעגלים משולבים). מייסדי סיגנטיקס האמינו שהמעגלים המשולב הוא העתיד של תעשיית המוליכים למחצה, אמונה שהוכיחה עצמה כנכונה בשנים הבאות. כוונת המייסדים הייתה להתרכז במעגלים ייעודיים (ASIC), אבל הביקוש הנמוך והמחיר הגבוה דחפו את החברה לייצור שבבים סטנדרטיים, בטכנולוגיית DTL ‏ (Diode-Transistor Logic). בשנים הבאות הציגה החברה גם מעגלים ייעודיים. אולי המוצר המוצלח ביותר של סיגנטיקס, היה מעגל ה-Timer ‏ 555 שהחברה הציגה ב-1971, והיה שבב הטיימר הראשון בשוק, במארז 8-פינים. תוך זמן קצר ה-555 יוצר ברישיון על ידי כתריסר חברות נוספות, והפך לסטנדרט שנמצא בשימוש עד היום, כמו גם ה-556 (טיימר כפול במארז 14 פינים), ו-558 (טיימר ״מרובע״, במארז 16 פינים).

בשנות ה-70 של המאה ה-20 החברה פיתחה ושיווקה מספר מיקרו-מעבדים, ששימשו במספר מוצרים, ביניהם קונסולות משחקים.

שם החברה נגזר מהמילים: Signal Network Electronics.

בין העובדים הראשונים של החברה היה היזם הישראלי עמוס וילנאי[1], שייסד אחר כך את חברת האלקטרוניקה MMC, שנמכרה תמורת 4.5 מיליארד דולר במניות, באוגוסט 2000[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיגנטיקס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.