סיימון ניל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיימון ניל
סיימון ניל
סיימון ניל
לידה 31 באוגוסט 1979 (בן 44)
ארווין, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה סיימון אלכסנדר ניל
מוקד פעילות אירווינג, דרום איירשיר, סקוטלנד
תקופת הפעילות מ-1995
מקום לימודים Prestwick Academy, אוניברסיטת המלכה מרגרט עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, כותב שירים, מפיק
סוגה רוק אלטרנטיבי
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Beggars Banquet Records עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים ביפי קליירו
www.biffyclyro.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיימון נילאנגלית: Simon Neil; נולד ב-31 באוגוסט 1979) הוא זמר, גיטריסט וכותב שירים סקוטי. ידוע בעיקר כסולן וכותב השירים הראשי של הלהקה "ביפי קליירו" וגיטריסט להקת "Marmaduke Duke".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביפי קליירו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניל הקים את להקת ביפי קליירו בשנת 1995, בגיל 15, עם חברו בן ג'ונסטון, ובהמשך הצטרף אחיו של ג'ונסטון, ג'יימס ג'ונסטון. תחילה נקראה הלהקה "Screwfish". ב-1996 עברו חברי הלהקה לגלאזגו, שם למד ניל אלקטרוניקה במוזיקה באוניברסיטת גלאזגו. בשנת 2000 הופיעה הלהקה בפסטיבל "T in the Park" ללהקות צעירות, ונציגים מחברת התקליטים "Beggars Banquet" התרשמו ממנה והחתימו את חבריה על חוזה הקלטות ראשון.

ביפי קליירו הוציאה מאז שישה אלבומים. חבריה חתמו בהמשך על חוזה הקלטות עם חברת התקליטים הגדולה "Roadrunner Records", והלהקה הופיעה ברחבי העולם. אלבומם החמישי, "Only Revolutions", שיצא ב-2009, הגיע למקום השלישי במצעד האלבומים הבריטי והיה מועמד לפרס מרקיורי. ניל ציין שהליריקה של הלהקה לעיתים מגיעה ממשפטים אשר הוא משרבט בספרון שיושב ליד מיטתו.

Marmaduke Duke[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניל מנגן כיום גם בלהקת "Marmaduke Duke" מעיר הולדתו, תחת הכינוי "האטמוספירה" ("The Atmosphere"). אלבומם הראשון, "The Magnificent Duke", יצא ב-2005. אלבומם השני, "Duke Pandemonium", יצא ב-2009 וזכה להצלחה והגיע למקום ה-14 במצעד האלבומים הבריטי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניל מתגורר בעיירה אייר (Ayr) שבדרום סקוטלנד, עם אשתו פרנססקה פיירוני (Francesca Pieroni), מורה לאנגלית. הזוג נישא ב-5 בינואר 2008. קעקוע על חזהו של ניל אשר אומר "God Only Knows What I’d Be Without You" מתייחס למילים משיר של הביץ' בויז המוקדשות לאשתו. זה היה השיר הראשון שהם רקדו לצליליו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיימון ניל בוויקישיתוף