סימה אליהו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סימה אליהו
סימה אליהו על עטיפת התקליט "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין.
סימה אליהו על עטיפת התקליט "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין.
לידה 17 באפריל 1950 (בת 74)
עיראק עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך עלייה 1950
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1972
בן או בת זוג אריק איינשטיין (19732013) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סימה אליהו (נולדה ב-17 באפריל 1950) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה ישראלית. הייתה בת זוגו השנייה של אריק איינשטיין עד לפטירתו ואם לשניים מילדיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליהו נולדה בעיראק ועלתה ארצה עם הוריה באותה שנה. משפחתה התגוררה בטבריה, והיא למדה בבית הספר התיכון "הגליל" בעיר זו.

בראשית שנות השבעים עבדה אליהו כמזכירה במשרדו של האמרגן אברהם דשא פשנל בתל אביב, הכירה את אורי זוהר ועבדה כעוזרת בסרטיו, ושם הכירה את אנשי חבורת לול, בהם אריק איינשטיין. השתתפה בסדרת תוכניות הטלוויזיה "לול" כולל באחד מהמערכונים הידועים, "לה מרמור מאת פרלש".

ב-1972 שיחקה בתפקיד מילי בסרט הקולנוע "מציצים". אריק איינשטיין גילם בסרט את בעלה. ב-1974 שיחקה לצד איינשטיין גם בסרט ההמשך בטרילוגיה התל אביבית, "עיניים גדולות". לאחר מכן לא הופיעה יותר בסרטים.

ב-1973, לאחר שאריק איינשטיין התגרש בשנית מאשתו אלונה, הייתה אליהו בת זוגו עד פטירתו ב-26 בנובמבר 2013. לזוג נולדו שני ילדים, אמיר ודינה, והמשפחה התגוררה בתל אביב.

ב-1982 היו בני הזוג מעורבים בתאונת דרכים קשה בתל אביב. ידידה שנסעה אתם במכונית נהרגה, ושניהם נפצעו קשה.

במשך שנים רבות עבדה אליהו כמנהלת הצגות בתיאטרון הקאמרי.

תפקידיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתה הראשונה של סימה אליהו הייתה בתוכנית הטלוויזיה "לול". בתוכנית סאטירית זאת, הופיעה אליהו יחד עם אריק איינשטיין וצבי שיסל, כשהם לבושים בבגדי רומאים ומציגים מעל מרקע טלוויזיה, בצורה מוגזמת ונלעגת "אופרה" בשם "לה מרמור, מאת פֵרְלֵשׁ". האופרה משודרת בטלוויזיה במקום תוכנית ספורט, רגע לפני שאורי זוהר ובנו, שהתאכזבו מביטול תוכנית הספורט האהובה עליהם, מכלים זעמם במכשיר הטלוויזיה ומרסקים אותו במהלומות פטיש.

בסרט "מציצים" גילמה סימה אליהו את דמותה של מילי, אשתו של אלי, נגן רוק'נ'רול מקומי המופיע במועדונים מפוקפקים בתל אביב, המגולם על ידי אריק איינשטיין. מילי מתוסכלת מבגידותיו הרבות ומהיעדרויותיו התכופות מהבית לשם בילוייו עם גוטה, מציל ודמות מרכזית על אחד מחופי תל אביב, המגולם על ידי אורי זוהר. על שחקני הסרט כתב מבקר הקולנוע של דבר: "הם כולם נעימים ומשכנעים – אריק איינשטיין, צבי שיסל, מרדכי בן זאב, מונה זילברשטיין ובייחוד הנערה בעלת הפנים הנפלאות הללו סימה אליהו".[1]

בסרט "עיניים גדולות" הופיעה סימה אליהו לצדו של אורי זוהר שגילם את דמותו של בני פורמן, מאמן כדורסל נשוי ואב לשניים, אנוכי, אנרגטי, יצרי וסמכותי שתאבונו הרב לנשים מקשה על תפקודיו המשפחתיים, המקצועיים והחברתיים. חברו יוסי, בגילומו של אריק איינשטיין, הוא כדורסלן מבריק שנמאס לו מהכדורסל וממכירות המשחקים וסולד מבגידותיו של בני באשתו, שאת דמותה גילמה אליה זוהר, אשתו של אורי זוהר במציאות. סימה אליהו מגלמת בסרט את סימה, המחסנאית של האגודה, המנהלת רומן עם בני פורמן המאמן. על הופעתה בסרט כתב מבקר הקולנוע של העיתון "דבר": "מצאה חן בעינינו מאד סימה (סימה אליהו) המחסנאית של האגודה במשחק שקט ולפעמים נוגע ללב של בחורה-עם-לב–זהב המוכנה להשלים עם כל העוולות הקטנות שנעשות לה בחיוך של הבנה".[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]