סימון אבקריאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סימון אבקריין)
סימון אבקריאן
לידה 5 במרץ 1962 (בן 62)
גונס, עמק האואז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • Catherine Schaub
  • Catherine Schaub-Abkarian עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס מולייר לבמאי הטוב ביותר (2020)
  • Molière du théâtre public (2020)
  • Molière de l'auteur (2020)
  • פרס מולייר לשחקן הטוב ביותר (2001) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סימון אבקריאןצרפתית: Simon Abkarian‏; נולד ב-5 במרץ 1962) הוא שחקן צרפתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבקריאן נולד בגאנס שבמחוז איל-דה-פראנס בצרפת, למשפחה ממוצא ארמני. בגיל 9 עבר עם משפחתו לגור בלבנון.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1977 כשהיה בגיל 15 הוא עבר להתגורר בלוס אנג'לס ארצות הברית ושם שיחק בתיאטרון הארמני כ-8 שנים.

בשנת 1985 כשהיה בגיל 23 הוא חזר לצרפת, שם הצטרף לאריאן מנושקין בתיאטרון תיאטר דו סולֵיי (Théâtre du Soleil) ושיחק עימה במספר הצגות, אבקריין עזב את התיאטרון בצרפת בשנת 1993.

סימון אבקריאן, 2010

על משחקו במחזה "Beast on the Moon" בשנת 2001, המציג את חייו של ניצול מרצח העם הארמני, זכה בפרס מולייר לשחקן הטוב ביותר.

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 לקח חלק בסדרת הטלוויזיה, "Kaboul Kitchen", וכן שיחק בסרט הטלוויזיה האמריקאי "זרפה" (Zarafa). בשנת 2013 שיחק בסדרת הדרמה, "The Marchers". באותה שנה שיחק בסדרה "The Cut". בשנת 2008 שיחק גם בסדרת הריגול הבריטית, "ספוקס" כקונסול האיראני.

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 שיחק אבקריאן בסרט הקולנוע האמריקאי, "אררט" (Ararat), פרי עטו של אטום אגויאן. באותה שנה שיחק בסרט הקולנוע, "האמת אודות צ'רלי" (The Truth About Charlie), של הבמאי ג'ונתן דמי וכן שיחק בסרט "ארם" (Aram).

בשנת 2003 שיחק בדרמת הפשע הצרפתית "Ni pour, ni contre (bien au contraire)" של הבמאי סדריק קלאפיש.

בשנת 2004 שיחק בסרט הקולנוע הישראלי, "ולקחת לך אישה", פרי עטם של רונית ושלומי אלקבץ, בו גילם את דמותו של אליהו. על משחקו בסרט זה הוא חלק יחד עם רונית אלקבץ את פרס המשחק הטוב ביותר ב"פסטיבל מונס" בבלגיה בשנת 2004. באותה שנה שיחק בסרט, "כן" (Yes), לצד ג'ואן אלן, סם ניל ועוד.

סימון אבקריאן, 1997

בשנת 2006 לוהק לשחק בסרט, "Le Voyage en Arménie". באותה שנה לקח חלק בסרט הקולנוע האמריקאי, "קזינו רויאל", בתפקיד "אלכס דמטריוס" ובהמשך לוהק לסרט, "The Serpent". בשנת 2007 דיבב את קולו של אביה של "מרג'ן" בסרט האנימציה "פרספוליס". באותה שנה שיחק בסרט, "חקירה מעבר לקווים" (Rendition).

בשנת 2008 שיחק בחלק השני בטרילוגיית הסרטים של רונית ושלומי אלקבץ, "שבעה" ובסרט שירת הכלות. בשנת 2009 שיחק בסרט הקולנוע האמריקאי, "הגנה סודית" (Secret défense). באותה שנה שיחק בסרט מאת סאלי פוטר, "Rage". באותה שנה שיחק בסרט הקולנוע הצרפתי, "צבא הפשיעה" (ARMY OF CRIME), בבימויו של רובר גדיגיאן. בשנת 2010 שיחק בסרט הקולנוע, "Turk's Head".

בשנת 2014 שיחק בחלק השלישי בטרילוגיית הסרטים של האחים שלומי ורונית אלקבץ, "גט - המשפט של ויויאן אמסלם", שקדמו לו הסרטים "ולקחת לך אישה" (הסרט הראשון) ו"שבעה" (הסרט השני). הסרט זכה בפרס אופיר כ"סרט הטוב ביותר" וייצג את ישראל בקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר" בפרס האוסקר האמריקאי.

בשנת 2015 שיחק במותחן הפסיכולוגי האמריקאי "1915" שנכתב ובוים על ידי האמריקאי-ארמני גארין הובניסיאן. הסרט עוקב אחר במאי מסתורי שמעלה מחזה כדי להחזיר לחיים את רוחות הרפאים של טרגדיה נשכחת במלאת מאה שנים לרצח העם הארמני.

בשנת 2017 שיחק בסרט האקשן הצרפתי-אמריקאי "אוברדרייב" לצד סקוט איסטווד.

בשנת 2019 שיחק בקומדיה הצרפתית "אדמונד דה ברז'ראק" לצד הזמר טום לב, בשנה זו גם דיבב בסרט האנימציה הצרפתי "הסנוניות של קאבול" שהיה מועמד לפרס האקדמיה האירופית לקולנוע, מועמד בפסטיבל הקולנוע בקאן ומועמד לפרס סזאר לסרט האנימציה הטוב ביותר.

בשנת 2022 שיחק במותחן האקשן הצרפתי "ללא הפוגה" שעלה ישירות לשירות של נטפליקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סימון אבקריאן בוויקישיתוף