סינסינטי (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעדון הכדורגל סינסינטי
FC Cincinnati
מידע כללי
שם מלא Football Club Cincinnati
מועדון הכדורגל סינסינטי
תאריך ייסוד 2015
אצטדיון אצטדיון TQL, סינסינטי, אוהיו
(תכולה: 26,000)
בעלים Carl Lindner III עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל Carl Lindner III עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן ג'מייקהג'מייקה טיירון מרשל
ליגה MLS
fccincinnati, fccincinnati, fccincinnati (באנגלית)
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הכדורגל סינסינטיאנגלית: FC Cincinnati, Football Club Cincinnati או בקיצור FCC) הוא מועדון כדורגל מהעיר סינסינטי שבמדינת אוהיו, המשתתף בליגת ה-MLS האמריקנית, במסגרת המחוז המזרחי של הליגה. המועדון נוסד כקבוצת ליגה שנייה בשנת 2015, והחל את דרכו בליגת ה-USL. בשנת 2018 המועדון אושר להצטרף כהרחבה לליגת ה-MLS, והחל משנת 2019 משחקת הקבוצה בליגה האמריקנית הבכירה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצות הכדורגל בסינסינטי ידעו עליות ומורדות לאורך השנים, ומספר ניסיונות נעשו על מנת לפתח את הכדורגל בעיר. הקבוצה הראשונה בתקופה המודרנית (לאחר הקמת ה-MLS) שהוקמה לשם כך הייתה סינסינטי קינגס, שנוסדה בשנת 2005. הקבוצה עדיין קיימת, אך משחקת בליגה החובבנית של ארצות הברית. בשנת 2015 הוקמה קבוצת USL בשם סינסינטי, אשר מועדון הכדורגל סינסינטי הוא היורש הישיר שלה. הקבוצה, שנוהלה על ידי קבוצת משקיעים הראשותו של נשיא סינסינטי בנגלס, שמה לה למטרה להפוך לחלק מהפרנצ'ייז של ה-MLS.[1] צבעי הקבוצה, כתום וכחול, קשורים גם הם לצבעי המדים של קבוצת ה-NFL.

ההצטרפות ל-MLS[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשא ומתן עם מנהלת ה-MLS על הצטרפותה של סינסינטי לליגה החל עוד ב-2016, עם תחילת הפעילות של סינסינטי בליגת ה-USL. הקומישינר של הליגה, דון גרבר, ביקשר במתקני הקבוצה במהלך אותה שנה, והקבוצה הגישה בקשה רשמית להצטרפות לליגה שנה לאחר מכן.[2] לאור הבעיות כבר היו ידועות עם מי שתהייה יריבה למדינה, קולומבוס קרו, סינסינטי גם הציגה תוכניות לבנייה של אצטדיון לכדורגל בלבד (באנגלית: Soccer Specific Stadium), סמוך לדאונטאון של העיר. ב-29 במאי 2018, הכריזה מנהלת ה-MLS כי הצטרפותה של סינסינטי לליגה אושרה, והקבוצה החלה לשחק בליגה המקצוענית הבכירה בשנת 2019.[3]

הישגים ספורטיביים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהקבוצה החלה את פעילותה הספורטיבית רק בשנת 2016, ואת משחקיה בליגה הבכירה רק ב-2019, היא טרם הצליחה לזכות בתואר כלשהו או לשחק במשחק גמר של טורניר מקומי או בינלאומי (באחת המסגרות של CONCACAF). עם זאת, בעונתה השנייה של סינסינטי בליגת המשנה, היא הצליחה להעפיל עד לחצי הגמר של גביע ארצות הברית הפתוח, כשבדרך לשלב הלפני-אחרון של הטורניר היא הצליחה להדיח, בין היתר, את יריבתה למדינה, קולומבוס קרו (במסגרת הסיבוב הרביעי), ואת שיקגו פייר (בשמינית הגמר), שתיהן קבוצות MLS ותיקות. הקבוצה הפסידה לבסוף בחצי הגמר לניו יורק רד בולס, שאף היא קבוצת MLS ותיקה, אך גם זה קרה רק לאחר משחק רב תהפוכות שנמשך לתוך הארכה.

היריבות עם הקרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הדרבי של אוהיו

על אף הזמן הקצר יחסית שעבר מאז נוסד מועדון הכדורגל של סינסינטי, היריבות בין שני המועדונים התפתחה מהר מאד, בעיקר עקב נסיבות שמחוץ למגרש הכדורגל. בין הסיבות ליריבות בין המועדונים היא היריבות העירונית בין קולומבוס, בירת אוהיו, לבין, העיר הוותיקה ביותר במדינת אוהיו, המהווה מרכז מסחרי ותחבורתי חשוב באזור ה-TriState (נקודת מפגש הגבולות בין אוהיו, אינדיאנה וקנטקי).

בעונת המשחקים של 2017, נפגשו הקבוצות לראשונה (במסגרת גביע ארצות הברית הפתוח), וסינסינטי, על אף שעדיין שיחקה בליגת המשנה באותו זמן, ניצחה את קולומבוס 1-0 ועלתה לשמינית הגמר (הודחה רק בחצי הגמר). עם זאת, נכון לתום עונת המשחקים 2021, סינסינטי טרם הצליחה לנצח משחק ליגה במגרשה הביתי של קולומבוס.

בנוסף ליריבות הישירה בין המועדונים, בשנת 2021 הוחלט כי משחק מוקדמות מונדיאל 2022 בין ארצות הברית למקסיקו, ה"קלאסיקו" של CONCACAF, יועתק מאצטדיונה החדש של קולומבוס קרו לאצטדיון החדש של סינסינטי, מה שרק העכיר עוד יותר את האווירה המתוחה במילא (על אף שמדובר במשחק נבחרת, ולא במשחק ליגה).[4]

השלט לצד הדרך על ה-I-71, ממנו נגזר הכינוי של הדרבי.

הסלוגן Hell is Real[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכינוי המקובל באוהיו ליריבות בין המועדונים הוא Hell is Real.[5] מקור השם הוא בשלט מיסיונרי שנמצא על כביש I-71 דרום (מקולומבוס לסינסינטי), והסלוגן אומץ על ידי אוהדי שתי הקבוצות כסמל ליריבות המרה ביניהן.[6] עם זאת, ועל אף השימוש בביטויים המרמזים על איבה בין הצדדים, במהלך חצי עשור של יריבות,[7] לא נרשמו תקריות אלימות בין קבוצות האוהדים במשחקים בין הקבוצות, ואין הפרדה בין מחנות האוהדים בימי דרבי (בתוך האצטדיונים או מחוצה להם).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סינסינטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]