סיפורה של רות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפורה של רות
The Story of Ruth
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מגילת רות עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי הנרי קוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סמואל אנגל עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט נורמן קורבין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ק הולמס
שחקנים ראשיים אילנה עדן
סטיוארט ויטמן
פגי ווד
ג'ף מורו
מוזיקה פרנץ וקסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ארתור ארלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 ביוני 1960
משך הקרנה 132 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,930,000 דולר
הכנסות 3,000,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפורה של רותאנגלית: The Story of Ruth) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת סרטים רומנטיים היסטוריים משנת 1960 בבימויו של הנרי קוסטר, עם אילנה עדן, סטיוארט ויטמן ופגי ווד בתפקידים הראשיים.

בתפקיד הראשי משחקת השחקנית הישראלית אילנה עדן. היא הייתה בת 19 וזה היה סרטה הראשון. היא הופיעה עוד בסרט נוסף - מבצע קהיר (1966) בתפקיד משנה ואלה היו הופעותיה היחידות בסרטי קולנוע.

התסריט מבוסס בחלקו על מגילת רות אבל מתרכז גם בתרבות הפגנית של מואב עם הקרבת ילדות לאל כמוש והוויכוח בין הדת היהודית המונותאיסטית לתרבות האלילית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רות (אילנה עדן) משרתת ככוהנת במקדש לאל כמוש במואב תחת פיקוחה של הכוהנת הראשית (ויוקה לינדפורס). אביה העני הביא אותה בילדותה לכוהן הגדול (ת'אייר דייוויד) תמורת כסף. כדי שתהיה קורבן לכמוש. היא עמדה להיות מוקרבת אלא שהתגלה כתם בזרועה שפסל אותה וחברתה הועלתה כקורבן במקומה. כעת מתכוננות הכוהנות לקורבן נוסף.

נעמי (פגי ווד), אלימלך (לס טרמיין) ובניהם מחלון (טום טריון) וכליון (ג'ון גבריאל) הם יהודים שהיגרו למואב מבית לחם בגלל רעב. הם צורפים מבוקשים ומחלון מתקין כתר מזהב שיושם על ראש הילדה המוקרבת. מחלון מביא את הכתר למקדש ונפגש שם עם רות. מתפתח ביניהם דו-שיח על אמונה באל נראה (כמוש) לאלוהים בלתי נראה. רות מתאהבת במחלון ומתחילה לפקפק באמונתה בכמוש.

כאשר הכהן הגדול עומד לנעוץ את חרבו בילדה השוכבת למרגלות כמוש, משמיעה רות צעקה והכהן נעצר אך לבסוף מבצע את זממו. רות נמלטת אך נתפסת, נעצרת ושערה נגזז. חיילים מתפרצים לביתו של אלימלך, הורגים את אלימלך וכליון ולוקחים את מחלון לעבודת פרך במחצבה לכל חייו.

כעבור מספר חדשים משוחררת רות ומנסה לשחרר את מחלון בעזרת שוחד. בעת הבריחה נדקר מחלון ונפצע קשה. הוא מובל לבית אלימלך ולפני מותו הוא מקדש את רות בטבעת. נעמי מחליטה לחזור לבית לחם. את אלמנתו של כליון, ערפה, (זיוה רודן) היא משכנעת להישאר במואב ולהקים שם משפחה אבל רות דובקת בה ומחליטה לחזור אתה לבית לחם.

בדרך הן מתחמקות מחיילים מואבים שרודפים אחריהם.

הן מתקבלות בבית לחם בזלזול על ידי הנשים בעיקר בגלל מוצאה המואבי של רות. רות ונעמי משתכנות בחורבה ורות מתחילה ללקט שיבולים בשדות של בועז (סטיוארט ויטמן), קרוב משפחה של אלימלך. המפגש הראשון ביניהם הוא טעון בגלל יחסו המתנשא של בועז על האישה המואביה אף על פי שהוא נשבה ביופייה. טוב (ג'ף מורו) הוא קרוב משפחה עשיר של אלימלך וגם הוא מתאהב ברות, משפץ את ביתם, מצייד אותם במזון רב ומתכוון לשאת אותה לאישה.

מעלילים על רות שהיא מואבייה ועדיין עובדת אלילים. נערך לה משפט בפני זקן העדה (בזיל רויסדל) והיא מזוכת.

בבית לחם עורך טוב את חגיגת היין ומודיע שמחר יישא את רות לאישה. כולם שותים ומשתכרים. לפי עצת נעמי מגיעה רות לבועז ומביעה לפניו את אהבתו אליה ורצונה להינשא לו.

למחרת מתלבשת רות לחתונה, מתקרבת לטוב ואומרת לו בפומבי שאינה אוהבת אותו. טוב מודיע שבתור קרוב משפחה הוא חייב לשאת את רות (חוק ייבום). בועז מגלה לכולם את פגישתם בלילה וטוב זורק לעברו את סנדלו ומשחרר את רות מהתחייבותו וכל הקהל מריע.

לבסוף נאמר כי הם הולידו את עובד ועובד הוליך את ישי וישי הוליד את דוד ומדוד נולד המשיח (ישו).

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אילנה עדן רות
פגי ווד נעמי
סטיוארט ויטמן בועז
טום טריון מחלון
ג'ף מורו טוב
זיוה רודן ערפה
ת'אייר דייוויד האדק כהן גדול
בזיל רויסדל שמע זקן העדה
ג'ון גבריאל כליון
לס טרמיין אלימלך בוקר
ג'ון בנר מלך מואב
ויוקה לינדפורס אליילת כוהנת ראשית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיפורה של רות בוויקישיתוף