סם מונדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרל מונדי השלישי
Carl E. Mundy, III
לידה 1960 (בן 64 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי סם
השתייכות חיל הנחתים של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1983–2021 (כ־38 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (נחתים ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (2, כולל אות V)
כוכב הארד  כוכב הארד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרל "סם" אפטינג מונדי השלישיאנגלית: Carl "Sam" Epting Mundy, III) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל, בתפקידו האחרון שירת כמפקד כוחות חיל הנחתים בפיקוד מרכז של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מונדי הוא בנו של הגנרל קרל מונדי ג'וניור ששירת כמפקד ה-30 של חיל הנחתים בשנים 1991–1995.

באוגוסט 1983 סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת אובורן והתגייס לחיל הנחתים בו הוכשר כקצין חי"ר. שירת במפקד מחלקה וכמפקד פלוגה בגדוד השני של דיוויזיית הנחתים הראשונה. הוא השתתף ב"מבצע החזרת התקווה" בסומליה ובמלחמת המפרץ.

בתקופת מלחמת עיראק פיקד על גדוד נחתים השלישי של רגימנט הנחתים החמישי בדיוויזיית הנחתים הראשונה תחת פיקודו של ג'יימס מאטיס. על פועלו עוטר בלגיון ההצטיינות עם אות V לאומץ לב. במאמר דעה שפרסם בניו יורק טיימס חודשים ספורים לאחר שסיים את תפקידו, תחת הכותרת "Spare the Rod, Save the Nation" (ותרו על המקל, הצילו את האומה), קרא לנקוט במדיניות מקלה ורכה יותר כלפי הסונים בעיראק, גם במעוזים של השלטון הקודם כמו בעיר תיכרית.[1] בשנים 2006–2008 פיקד על יחידת המשלוח ה-13 של הנחתים והוביל אותה במהלך 2007 בלחימה בעיראק בה הוצבה במחוז אל-אנבר.[2]

שימש מדריך בבסיס הטירונות של חיל הנחתים פריס איילנד בקרוליינה הדרומית ובסיס חיל הנחתים קוונטיקו. שימש חבר בצוות מציאת הפתרון לבעיית מטעני הצד (IED) במחלקת ההגנה ושירת כראש מחלקת אסטרטגיה ותוכנית במטה חיל הנחתים וכקצין מטה בפיקוד מרכז של ארצות הברית.

ביולי 2013 מונה לסגן מפקד כוח המשלוח הראשון של הנחתים ומפקד חטיבת המשלוח הראשון של הנחתים בספטמבר 2014 מונה למפקד חטיבת המשלוח החמישית של הנחתים ולמפקד כוח המשימה 51 של הצי החמישי בבחריין, האחראי על המבצעים האמפיביים בזירת המזרח התיכון.[3] בנוסף שימש סגן מפקד כוחות הנחתים בפיקוד מרכז של ארצות הברית. ביולי 2016 מונה למפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל הנחתים.[4] ביולי 2018 הוחלף על ידי דניאל יו ומונה למפקד כוחות חיל הנחתים בפיקוד מרכז של ארצות הברית.

מונדי בוגר קורס קציני שריון מתקדם של צבא ארצות הברית, בוגר המכללה לפיקוד ומטה ובית הספר ללימודים מתקדמים של חיל הנחתים. בוגר המכללה למטה של הכוחות המשולבים ובוגר תוכנית לימודי מדיניות חוץ במכון ברוקינגס. נשוי ואב לשתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סם מונדי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]