סמואל דיקשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמואל דיקשטיין
Samuel Dickstein
לידה 5 בפברואר 1885
וילנה, האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 באפריל 1954 (בגיל 69)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות יוניון פילד עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמואל דיקשטייןאנגלית: Samuel Dickstein; ‏5 בפברואר 188522 באפריל 1954) היה פוליטיקאי יהודי-אמריקאי מניו יורק שכיהן בקונגרס של ארצות הברית במשך 22 שנים.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיקשטיין נולד בעיירה ליד וילנה, אז באימפריה הרוסית, כיום בליטא, במשפחה יהודית. בשנת 1887 משפחתו עברה לארצות הברית והתיישבה בניו יורק, בלואר איסט סייד. סמואל דיקשטיין סיים לימודי משפטים והחל לעבוד בתחום.

בשנת 1908 הוא התחיל פעילות במפלגה הדמוקרטית של ארצות הברית. בשנת 1922 הוא נבחר לקונגרס של ארצות הברית, תוך ניצחון על מאייר לונדון, גם הוא יהודי יליד ליטא. בהמשך הוא ניצח ב-11 מערכות בחירות.

בשנת 1931 סמואל דיקשטיין היה יושב ראש וועדה לאימיגרציה. הוא שם לב שבמקביל לזרם מהגרים לא חוקיים נכנסים לתחומי ארצות הברית כמויות גדולות של ספרות אנטישמית בשנת 1932 הוא היה בין יוזמי הוצאה מחוץ לחוק של המפלגה הקומוניסטית של ארצות הברית.

בשנת 1934 הוא יזם הקמת וועדה לפעילות אנטי אמריקנית. הוא פעל נמרצות נגד תומכי נאציזם בארצות הברית.

בשנת 1938 הוא פעל להגדלת מכסת מהגרים מאוסטריה לטובת יהודים שרוצים לעזוב אותה. בשנת 1939 הוא ניסה להגדיל מכסת מהגרים עבור ילדים פליטי גרמניה.

בשנת 1945 הוא עזב פוליטיקה וחזר לפעילות משפטית.

לפי ספר של אלן ויינשטיין בהתאם למסמכים שפורסמו לאחר התפרקות ברית המועצות בתקופת 1937–1940 סמואל דיקשטיין קיבל תשלום חודשי מנ.ק.וו.ד. מהמסמכים לא ברור האם סופק חומר סודי כלשהו תמורת תשלום זה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמואל דיקשטיין בוויקישיתוף