סמיון דוקאץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמיון דוקאץ'
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 באוקטובר 1968 (בן 55)
מוסקבה, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמיון דוקאץ'אנגלית: Semyon Dukach, ברוסית: Семен Дукач; נולד ב-25 באוקטובר 1968) הוא איש עסקים ושחקן בלאק ג'ק מקצועי אמריקאי יליד-רוסיה הסובייטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקאץ' נולד וגדל במוסקבה בירת ברית המועצות לשעבר, וכעשור לאחר מכן משפחתו היגרה לארצות הברית, ב-1979. הוא סיים תואר במדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה בשנת 1990 ותואר שני במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בשנת 1993.

דוקאץ' החל להתעניין במשחקי מחשב בגיל צעיר. הוא התעניין במיוחד במשחק "פק-מן" והחל לקרוא ספרים על הנושא. בהמשך הוא קרא ספר על משחק בלאק ג'ק והבין את המחשבה שמאחורי המשחק.

במהלך לימודיו ב-MIT הוא נכלל בקבוצת בלאק ג'אק של האוניברסיטה. בשנת 1995 הוא עזב את הקבוצה והקים קבוצה חדשה בשם Amphibians.

תיאור פעילות הקבוצה מתואר בסרט ההוליוודי "21" שיצא לאקרנים בשנת 2008 – המבוסס על ספר מאת המחבר האמריקאי-יהודי בן מזריץ'.

בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 דווח כי דוקאץ' ההיר כי פרש ממשחקי הקלפים.

על בסיס הון שדוקאץ' צבר במשחקי הקלפים, הוא החל לפעול בתעשיית ההיי-טק בה הוא פועל כאנג'ל. בשנים 20142017 הוא היה מנכ"ל של חברת Techstars ובשנת 2017 הקים One Way Ventures שפועלת למימון חברות הזנק של מהגרים לארצות הברית. מטה החברה ממוקם בבוסטון. הקרן מתרכזת במימון חברות הזנק בשלבים הראשונים. בין החברות שקיבלו מימון מהחברה נמנים Brex, LovePop, Chipper Cash ו-Preply. בסך הכול דוקאץ' מימן מעל ל-100 חברות.

דוקאץ' הקים פרס Troublemaker Award שבשנת 2012 הוענק לזאק קופלין, בשנת 2013 לנדז'דה טולוקוניקובה מפוסי ריוט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]