סנאי קרקע בלדינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןסנאי קרקע בלדינג
סנאי קרקע בלדינג
סנאי קרקע בלדינג
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: מכרסמים
תת־סדרה: דמויי סנאי
משפחה: סנאיים
סוג: סנאי ערבה
מין: סנאי קרקע בלדינג
שם מדעי
Urocitellus beldingi
מריאם, 1888
תחום תפוצה
מפת תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנאי קרקע בלדינג (שם מדעי: Urocitellus beldingi) הוא מין של מכרסם קטן ממשפחת הסנאיים המצוי בהרי מערב אמריקה הצפונית בגובה 2,000 עד 3,600 מטרים מאגם טאהו עד הקינגס קניון.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורכו של סנאי זה 230–300 מ"מ עם זנב קטן באורך 44–76 מ"מ ומשקלו עד 290 גרם בלבד. הסנאי חום-זהוב עם בטן בהירה ושיער הגב והזנב חום-קינמון. הוא בעל אוזניים קצרות וזנב קצר ועגלגל. לסנאי לחיים קטנות אך עיניים גדולות והוא מזדקף לעיתים קרובות על שניים.

סנאים אלה חיים במערב ארצות הברית במדינות: צפון אורגון, חלק קטן מוושינגטון, צפון קליפורניה, דרום-מערב איידהו, צפון ומרכז נבאדה וצפון יוטה. הם מעדיפים לחיות בשטחי ערבות עשב, פרריה ולמורדות הרים, אך לא ביערות צפופים וגם לא באזורים בהם הדשא קצר מדי. סנאים אלה צריכים שטח ראייה רחב כדי להבחין בטורפים מרוחקים.

תזונתם כוללת עלים, דשאים, אגוזים, פרחים, פטריות, שורשים, נבטים, חרקים, נבלות וחולייתנים קטנים. המזון נתפס בכפות הקטנות ונאכל בעמידה. סנאים אלה צריכים לאכול במשך כל הקיץ כדי לשרוד בעודם בתרדמת חורף בחורף הקר.

הסנאים משמשים טרף עיקרי לבעלי חיים רבים: שונר מצוי, זאב אפור, סמורים, גירית אמריקאית ועיטים. הסנאים חיים בקבוצות קטנות עם זקיפים העומדים על המשמר בחיפוש טורפים. כאשר זקיף רואה טורף מתקרב הוא שולח אותות אזעקה קוליים (אנ'). אותו אלה מורכבים משני סוגים: הסוג הראשון מיועד ליידע על טורפים שאינם מהווים סכה מיידית, כמו חתולים המנסים לארוב לקרבנם. מהרגע שטורף כזה התגלה בדרך כלל הוא כלל איננו מאיים עליהם והם רק צריכים להיות ערניים. הסוג השני המופעל על טורפים מאיימים יותר כמו עיטים, היכולים לעוט עליהם בכל רגע והמסר מהאות הוא לברוח למאורות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנאי קרקע בלדינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סנאי קרקע בלדינג באתר הרשימה האדומה של IUCN