סנדוקאי צ'מפיונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סנדוקאי צ'מפיונס
Sendokai Champions
סוגה אנימציה
יוצרים Guillem Dols
מדבבים בעברית אורי דרור, תמר הלוי,אביגיל שחר, עומר רוזנבלום, גיא חזם, גדי לוי
ארץ מקור Catalan
שפות אנגלית, ספרדית
מספר עונות 2
מספר פרקים 52
הפקה
חברת הפקה Kotoc Produccions
הפצה סבן קפיטל גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 12 דקות
שידור
רשת שידור Kotoc Produccions
רשת שידור בישראל ערוץ ג'וניור
תקופת שידור מקורית 2 אפריל 2013 – הווה
קישורים חיצוניים
www.kotoc.cat
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנדוקאי צ'מפיונסאנגלית: Sendokai Champions) היא סדרת הנפשה ספרדית על ארבעה ילדים ללא כישרון בכדורגל ,הלומדים את מיומנויות הסנדוקאי, בממד מקביל ונלחמים בתחרות שתקבע את גורל העולם.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה: ארבעת לוחמי הסנדוקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאק, קלואי, קיט ופנזי הם ארבעה חברים ,לא מאוד פופולריים מכדור הארץ ללא כל כישרון בספורט. יום אחד הם מוצאים צמידים שמעבירים אותם למימד אחר, שם הם פוגשים את מאסטר טנפו, שמסביר להם כי אימפריית הזורן כובשת את כל ממדי המולטיוורס. כדור הארץ נמצא בסכנה, ואם הם רוצים להצילו הם יצטרכו להתגבר על החולשות שלהם, ללמוד את אמנות הסנדוקאי כדי להפוך ללוחמים ולנצח ב"טורניר הסנדוקאי האדיר" של היקום. הלוחמים נשלחו בהתחלה לעזור לאורלוקים, שהעניקו להם כאות תודה את "שריון האורלוק" העוצמתי. כאשר נפתח טורניר הסנדוקאי קיבלו ארבעת החברים במתנה מטנפו את "שריון וודאן", העוצמתי הרבה יותר משריון האורלוק. במהלך השלב הראשון של התחרות היו ללוחמי הסנדוקאי בני האנוש בעיות רבות, וטנפו אפילו חשב כי הזורן יפלשו אל כדור הארץ, אבל בעקבות מסירות ומאמצים רבים הם הצליחו לעבור את השלב הזה. בשלבים הסופיים הם מתחרים מול קבוצות חזקות, מה שמוביל את ארבעת הלוחמים להפעיל את הכוח הנסתר של השריון החדש שלהם. אימפריית זורן מרמה ומחליפה את שחקני הקבוצה שהייתה אמורה לשחק מול בני האדם בגמר, אך בני האדם מצליחים לנצח מול מפקדי הזורן: קאזקארד וללית. בקרב האחרון, בסיוע ללית שבגדה בזורן, מגיעים בני האדם למבצר הזורן, לקרב הסופי נגד המרשל של הזורן, מנהיג הזורן לאחר "הזורן הגדול". מחשש שינצחו אותו, שולח המרשל את זידמודיוס, אחד מסגני "הזורן הגדול", להביא את "התיבה של ססטרד", אשר מכילה כוח עוצמתי. כאשר המרשל עומד להפסיד הוא משתמש בתיבה של ססטרד והורס את הצמידים שהופכים את הלוחמים ללוחמי סנדוקאי, אבל הם ממשיכים להילחם ומנצחים את מרשל הזורן. המבצר שלו נהרס, ובני האדם מנצחים בטורניר הסנדוקאי ומצילים את כדור הארץ.

העונה השנייה: מקורו של האקורו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר מבצר הזורן התפוצץ, זידמודיוס גנב את "התיבה של ססטרד" ונסע מיליוני שנים אל העבר כדי להפוך לזורן הגדול באמצעות קרונן-יט, ישות שמסוגלת לנוע בזמן. טנפו מודיע לתלמידיו בני האדם כי הם צריכים לעצור את זידמודיוס. הם מסכימים למלא את המשימה ורודפים אחריו יחד עם מתגייסים חדשים, לון וקידו. זידמודיוס הופך את יצורי כדור הארץ בעבר ל"יאקים" באמצעות תיבת ססטרד. בינתיים במסרה, פוגשים לוחמי הסנדוקאי את המורה החדשה שלהם, דנימה. היא מעניקה להם כוחות חדשים שיסייעו להם להביס את זידמודיוס. בני האדם פותחים את הטורניר הגדול הראשון של סנדוקאי, בלי לדעת שהם עוזרים לזידמודיוס. לאחר שבני האנוש מביסים את זידמודיוס, מעניקה קרונן-יט לקסדה של הזורן הגדול את הכוח להפוך להיות בן אלמוות, ואילו זידמודיוס המובס הולך אל קרונן-יט ומגלה שהיא בגדה בו, ולכן שואב אותה לתוך התיבה של ססטרד והופך לסופר-יאקי – כל אנרגיית החיים שלו נשאבה לתוך התיבה. בסופו של דבר, לוחמי הסנדוקאי מביסים את זידמודיוס בעזרת המפה שהעניקה להם דנימה, ואז חוזרים לכדור הארץ. בכדור הארץ הולכים זאק וקלואי לקולנוע, אבל פתאום נכנס לקולנוע רובוט ענק וחוטף את קלואי. נפתח חלון הרובוט והזורן הגדול מופיע. מתגלה שלון הפך לזורן הגדול במיליוני השנים שהוא היה בעבר – הוא הרי בן אלמוות בזכות הקסדה של הזורן הגדול שקרונן-יט נתנה לו.

העונה השלישית: מהפכת סנדוקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית הוכרזה רשמית בדצמבר 2023 ועתידה לעלות לאקרנים בין 2024 ל2025

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זאק: לוחם הסנדוקאי המיומן ביותר, בעל שריון צהוב. מאוהב בקלואי, למגינת לב הוריו. הוא חי עם אביו המובטל ואמו, שנמצאת מחוץ לבית לעיתים קרובות כי היא דיילת. אביו קיבל עבודה בעיר אחרת והם עמדו לעבור לגור בה, אבל בסוף הם נשארים והוריו פותחים חנות מאפינס.
    יש לו חמש יכולות: בעיטת זת-סן, להבת שו-סן, כוח דו אה-סן (עם לון או קידו), ברק דו אה-סן (עם קלואי) ואיחוד הכוחות נירו-סן (כל הצוות).
  • קלואי: לוחמת הסנדוקאי המיומנת ביותר בשימוש בכוחות הסן בקבוצה. לובשת שריון בצבע כחול בהיר ומאוהבת בזאק. הוריה רוצים שתהיה עורכת דין והם מאוד מחמירים איתה, אך היא מעוניינת להיות אמנית. בעונה השנייה יש לה קרע עם זאק והיא מתחילה להתאהב בלון, אך לבסוף מתחרטת וחוזרת לזאק.
    יש לה ארבע מיומנויות: ראיית יאו-סן, אש נו-סן, ברק דו אה-סן (לון או זאק) ואיחוד הכוחות נירו-סן (כל הצוות).
  • קיט: לוחם הסנדוקאי החזק ביותר. אוהב לשחק משחקי וידאו, זללן ואוכל עוגיות וחטיפים. השריון שלו ירוק. הוא מסתדר טוב מאוד עם פנזי, אבל הוא גם רב איתה הרבה. הוא גר עם סבתו, אבל לפני כן התגורר עם הוריו בכפר.
    יש לו ארבע מיומנויות: מגן קואה-סן, גל גיאו-סן, חומת דו אה-סן (עם פנזי) ואיחוד הכוחות נירו-סן (כל הצוות).
  • פנזי: לוחמת הסנדוקאי המהירה ביותר. היא שונה מהנערות האחרות, כי היא לא אוהבת ללבוש שמלות וחסרת מנוח. השריון שלה הוא בצבע ורוד פוקסיה. היא חיה עם אמה האלמנה.
    יש לה 4 מיומנויות: נתיב טאי-סן, טורנדו גו-סן, חומת דואה-סן (עם קיט), ואיחוד הכוחות הנירו-סן (כל הצוות).
  • לון: חבר בקבוצת הלוחמים החל מהעונה השנייה. הוא שקט מאוד ובודד, והשריון שלו אדום. בהתחלה חושד בכול ולא מעוניין להתחבר עם שאר הלוחמים, אך לבסוף נפתח ומתחבר לשאר הלוחמים. הוא חי עם אביו, ולא ראה את אמו שנים רבות. אביו הוא אדם בודד אשר אינו מקדיש תשומת לב רבה לבנו. לון אוהב מוזיקה וגם אמנות, ומאוהב בקלואי. בפרקים האחרונים של העונה השנייה הוא משתגע ונוטש את הקבוצה שלו, נלחם בקיוונים וכמעט מנצח, אבל זאק והקיוונים הביסו אותו עם איחוד כוחות נירו-סן והותירו אותו פגוע. קרונן-יט מגלה לאחותה כי היא העובדה שלון הולך להיות רע היא חלק מתוכניתה להשליט אפלה במולטייורס. קרונאן-יט מעבירה את כוח האלמוות אל הקסדה של הזורן הגדול ומשכנעת את לון ללבוש אותה, ובפרק האחרון הוא הופך ל"זורן הגדול", בשל הקנאה שהוא מרגיש כשהוא רואה את קלואי עם זאק, וחושפת שהתוכנית של קרונאן-יט עבדה. לון, בן האלמוות, מחכה במשך מיליוני שנים, מתוך כוונה שקלואי תהיה איתו לנצח.
    ללון אין יכולות, אבל לאחר שביצע מתקפה מיוחדת עם הלוחמים, הוא העתיק מהם את היכולות (בעיטת זט-סן, להבת שו-סן, ראיית יאו-סן, אש הנו-סן, מגן קואה-סן, רעידת ג'או-סן, נתיב טאי-סן, טורנדו גו-סן, כוח דו אה-סן עם זאק, וברק דו אה-סן עם קלואי). כמו כן יש את היכולת להפעיל את איחוד הכוחות נירו-סן עם כל הציוד שלו, אבל הוא לא מצליח לעשות את זה בהצלחה.

בני ברית של הלוחמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה
  • טנפו: המאסטר של ארבעת הלוחמים הצעירים זאק, קלואי, פנזי וקיט, שמסייע להם לנצח בטורניר סנדוקאי הגדול. הוא היה בן הזוג של ללית אבל הם נפרדו לאחר שהוא סירב להצטרף אל הזורן, והם חוזרים לזוגיות כאשר היא בוגדת בזורן. הוא נזרק לתוך מערבולת במהלך העונה הראשונה, אבל חוזר יחד עם בעלי ברית בקרב הסופי. בעונה השנייה מסביר ללוחמים על מסרה ומסייע להם בטורניר הסנדוקאי הראשון במסרה.
  • לולה: מסייעת לטנפו באימון הנערים. טנפו מבין אותה בצורה מושלמת, אף על פי שהיא מדברת בשפה שבה היא אומרת רק "מי".
  • ללית: הייתה חברה של טנפו, אבל כאשר היא הפסידה בטורניר גדול היא הצטרפה לזורן יחד עם קנטו. במהלך העונה הראשונה נוטשת את תפקידה כמפקדת אימפריית הזורן, מסייעת לבני האדם וחוזרת לזוגיות עם טנפו. בעונה השנייה הוא עוזרת לטנפו וללוחמים נגד זידמודיוס.
  • קרונן-סאן: היא קרונקסית, ישות שמסוגלת לנוע בזמן, ואחותה של קרונן-יט. שחורה עם פסים לבנים. היא נוצרה על ידי אלי הסן, יוצרי היקום, עם אחותה, קרונן-יט. האלה שמגינה על הצד המואר של המולטיוורס. נלחמת באחותה כדי להגן על המולטיוורס. נספגת על ידי אחותה ולאחר מכן הן מתות כאשר זידמודיוס סופג אותן.
בעונה השנייה
  • דנימה: המורה החדשה של הלוחמים זאק, קלואי, קיט, פנזי ולון. לימדה אותם את הטכניקות החדשות של דואו-סן ותמכה בהם לחלוטין עד שנפטרה.
  • קידו: בן לגזע קיון שמגיע ממסרה. הוא מכנה את עצמו "קידו המשמיד" והוא אינו לוחם הסנדוקאי הטוב ביותר, אבל הוא לא נותן לזה לעצור אותו והוא תמיד מנסה להראות כמה טוב הוא יכול להילחם. הוביל את זאק, את קלואי , את קיט, את פנזי ואת לון דרך הג'ונגלים והמדבריות של מסרה. יש לו 2 כישורים, כוח דו אה-סן (עם זאק) ואיחוד הכוחות נירו-סן (עם כל הצוות). הוא גם בעל מיומנות שרק הוא יכול לבצע, בשם "שביל רוק קידו-סן", שבמסגרתה הוא ממלא את הרצפה ברוק שגורם ליריב להחליק. בסוף העונה השנייה מסרב זאק להפוך למנהיג של מסרה ומשאיר את ההנהגה לקידו.
  • קינאן: אחיו של קידו שהפך ליאקי. לאחר שקידו וזאק משחררים אותו, הוא חלק מקבוצת קיון בטורניר הגדול. יש לו 2 כישורים, חומת דו אה-סן עם אחיו קיוואי ואיחוד כוחות הנירו-סן עם כל הצוות.
  • קיוואי: אחיו של קידו הפך ליאקי. עם שחרורו בידי זאק ואחיו קידו, הוא הופך לחלק מקבוצת קיון בטורניר. יש לו 2 כישורים, חומת דו אה-סן עם אחיו קינן ואת איחוד כוחות הנירו-סן עם כל הצוות.
  • קנטו: לשעבר מרשל זורן. בעונה השנייה הוא עוזר לללית, לטנפו, ללולה ולקרונן-סאן למצוא מידע על מסרה ועל תקופת האפלה של המולטיוורס, וגם תומך בזאק לאחר שאיבד את ביטחונו כמנהיג.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרשל זורן: שמו האמיתי הוא קנטו, הוא אחיו של טנפו ושליט לשעבר של אימפריית הזורן. הוא הצטרף לזורן הגדול לאחר שהזורן הגדול ניצח אותו והוא נהפך ליורשו. הוא שונא את אחיו הגדול, ואת השיעורים של טנפו. הוא ניסה להשתלט על המולטיוורס ולפלוש לכדור הארץ. הוא הובס בסוף הטורניר הגדול, ולאחר התבוסה מצא מקלט בבלדזר והפך לספרן, כאשר טנפו ביקש את עזרתו בעצירת זידמודיוס הוא סירב אבל יישב את ההדורים עם אחיו, והוא מסכים לעזור לבני האדם.
  • זידמודיוס: שר באימפריה של הזורן. היריב הראשי של העונה השנייה לאחר שהתמזג עם התיבה של ססטרד ונלחם בגמר של הטורניר הראשון של הסנדוקאי נגד בני האדם. הוא הפסיד בגמר והתיבה של ססטרד נשברת והוא בורח ומגלה את הבגידה של קרונן-יאט וסופג אותה והופך להיות סופר-יאקי. הוא הובס על ידי איחוד כוחות הנירו-סן עם העוצמה של כל מסרה.
  • קרונן-יאט: קרונקסית ואחות של קרונאן-סאן, נוצרה על ידי אלי הסן יחד עם אחותה. אלת ההרס, לבנה עם פסים שחורים. מעמידה פנים שהוא בעלת ברית של זידמודיוס, אבל בעצם משתמשת בזידמודיוס כבובה כדי להחזיר את המולטיוורס לחשכה. בהמשך היא מגלה שלא זידמודיוס, אלא לון, הוא המפתח להצלחת תוכניתה. ספגה את קרונן-סאן, הן הפכו לישות אחת, והתחזקה. מעניקה את הכוח של האלמוות לקסדה של הזורן הגדול ומעניקה אותה ללון. בגלל בגידתה בו, שואב אותה זידמודיוס.
  • הזורן הגדול: בפרקים האחרונים של העונה השנייה, לון מקנא וכועס על הקשר בין זאק וקלואי, ומחליט להילחם בזאק ולנצח אותו. אבל זאק מצליח להביס אותו, ולון נעלם. הוא מוצא את הקסדה הישנה של הזורן הגדול וקרונן-יאט משכנעת אותו ללבוש את הקסדה שלו כדי להיות הזורן הגדול, ומעניקה את הכוח של האלמוות.
  • קזקרד: נבל משני של העונה הראשונה, אחד מהמפקדים של אימפריית הזורן. באחד הפרקים מתגלה שהוא זאק מכדור ארץ אפל.

טכניקות לחימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוחמי הסנדוקאי בסדרה עושים שימוש במיומנויות שונות. כל אחד מן הלוחמים מחזיק בחלק מן היכולות, וחלק מן המיומנויות פועלות בשיתוף פעולה של שני לוחמים או יותר. המיומנויות שמופיעות בסדרה:

  • בעיטת זד-סן: הלוחם בועט בכדור, תוך שהוא מכוון את הכדור לכיוון מסוים עם היד.
  • מגן כח-סן: הלוחם מייצר מגן עשוי אנרגיה.
  • נתיב תאי-סן: הלוחם פועל במהירות מדהימה, ומותיר אחריו מגן של אנרגיה.
  • להבת שו-סן: בעיטה חזקה יותר מ"בעיטת הזד-סן".
  • ראיית יאו-סן: הלוחם יכול לחזות את התנועות של היריבים ולראות יריבים בלתי נראים.
  • טורנדו גו-סן: הלוחם יוצר טורנדו שמושך את הכדור ומעיף את האויבים.
  • אש נו-סן: מעניקה יכולת טלפורטציה המאפשרת להשתגר בתוך הזירה.
  • רעידת ג'יאו-סן: הלוחם מרכז את האנרגיה של כוח הסן ומשחרר אותה ברצפת הזירה. נגרמת רעידת אדמה שמפילה את האויב.
  • כוח דו או-סן: על ידי שילוב אנרגיית הסן של שני לוחמים מאפשר הכוח לתת לשניהם לבצע בעיטה עוצמתית.
  • חומת דו או-סן על ידי שלוב אנרגיית הסן של שני לוחמים מאפשרת "חומת דו אה-סן" לשני הלוחמים ליצור מגן בלתי-חדיר שיכול לחסום כל מתקפה.
  • ברק דו או-סן: על ידי שילוב אנרגיית הסן של שני לוחמים, מאפשר להם היכולת לעוף במהירות על היריבים ולקחת את הכדור.
  • איחוד כוחות נירו-סן: על ידי שילוב של כלל האנרגיות של כל חברי הצוות, מאפשר להם איחוד הכוחות לשלוח את הכדור בכוח אדיר לכיוון שער היריב.

שריונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל לוחם סנדוקאי יש שריון קרב; כל שריון קרב הוא ייחודי ללובש שלו:

  • שריון האורלוק: שריון לוחמה שנוצר על ידי האורלוקים. השריון הזה מיועד לאימונים, ומסייע לשלוט ביכולות הקרב ההתחלתיות של הלוחם.
  • שריון הוודאן: שריון שמיועד ללחימה בקרבות. הוא מעניק לכל לוחם יכולת מתקדמת, אבל כדי להפעיל את היכולת, הלוחם צריך להבין מה הוא הרצון האמיתי שלו.
  • השריון של סיגנוס: שריון שמיועד ללוחמה. היכולת של השריון היא להשתמש באנרגיה של שני לוחמים למתקפה או להגנה משולבת.
  • שריון הנירו: שריון קרב אשר נוצר על ידי אדוני האש ממסרה. הוא מעלה בדרגה אחת את היכולת של הלוחם, ומאפשר למספר לוחמים לבצע את איחוד כוחות נירו-סן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]