סנטה מריה אל בניו

סנטה מריה אל בניו (כפר)
Santa Maria di Bagni
מדינה איטליהאיטליה איטליה
גובה 8.0 מטרים
קואורדינטות 40°08′00″N 18°00′00″E / 40.133333333333°N 18°E / 40.133333333333; 18 
אזור זמן UTC+1
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנטה מריה אל בניו (לשעבר סנטה מריה די באני; באיטלקית: Santa Maria di Bagni) הוא כפר בפוליה שבאיטליה, חלק מהקומונה נרדו (Nardò) לחוף הים היוני.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוף הים של סנטה מריה אל בניו

סנטה מריה הוא כפר דייגים קטן, הממוקם על שפת מפרץ טאראנטו, על החוף המערבי של הים היוני בין גליפולי לפורטו צ'זארו (Porto Cesareo). יש בו חופים סלעיים וחוליים ארוכים ושמורים, בהם שמורת הטבע האזורית הסמוכה פורטוסלבג'יו (Portoselvaggio), פארק טבע עם 400 דונם של יער עצי אורן ושבעה קילומטרים של חוף איכותי ונקי. פורטוסלבג'יו היא אחת הריאות הירוקות העיקריות באזור פוליה.

סנטה מריה אל בניו נמצאת במרחק כ-45 דקות נסיעה ברכב מברינדיזי, 20 דקות מלצ'ה וכשעה וחצי מבארי. בכפר חנויות מזון, מסעדות, פאבים, ברים הפתוחים בקיץ 24 שעות ביממה, סניף דואר, סוכני נדל"ן, סוכני תיירות, מספרות, תחנת דלק, סוכנויות חדשות ושוק שבועי בכל יום ראשון. סופרמרקטים גדולים רבים, מרכזי קניות ובוטיקים של אופנה נמצאים בעיירות הסמוכות נרדו, גלאטונה, גליפולי ולצ'ה.

מראות עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיאון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנטה מריה אל בניו היה האתר של מחנה עקורים שהתקיים לאחר מלחמת העולם השנייה. במחנה זה הוקם ופעל בית הספר "אודים", בו קיבלו מאות ילדים, שרידי מחנות הריכוז, הכשרה בדרכם לארץ ישראל.[1]

בכפר נפתח מוזיאון שהוקדש לאלפי ניצולי השואה שעברו באיטליה בדרכם לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם השנייה. "מוזיאון הזיכרון וקבלת הפנים" נוצר בסנטה מריה, בה עברו כ-150,000 יהודים בין השנים 1943 ו-1947. במוזיאון חומרים בני התקופה מארכיוני מועצת העיר, כולל דוחות של עדים, צילומים וסרטונים, כמו גם חדר מולטימדיה וספרייה.

מגדל החוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגדל נהר גלאטנה.

בסנטה מריה אל בניו קיים מגדל חוף מימי הביניים, שנקרא מגדל נהר גלאטנה, הידוע בכינויו "ארבעת העמודים" בשל מבנהו בעל ארבעה העמודים הדומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנטה מריה אל בניו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]