סעוד בן עבד אל-עזיז בן נאסר אאל סעוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סעוד בן עבד אל-עזיז בן נאסר אאל סעוד
سعود بن عبد العزيز بن ناصر بن عبد العزيز آل سعود
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1977 (בן 47 בערך)
ריאד, ערב הסעודית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ערב הסעודית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סעוד בן עבד אל-עזיז בן נאסר אאל סעודערבית: سعود بن عبد العزيز بن ناصر بن عبد العزيز آل سعود; נולד בשנת 1977) הוא בן למשפחת המלוכה הסעודית ורוצח מורשע. הוא נכדו של המלך עבדאללה.[1]

רצח ומשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הוא נמצא אשם ב"אולד ביילי" ברצח משרתו בן ה-32, בנדר עבדאללה עבד אל-עזיז, שכנראה היה גם מאהבו, בסוויטה שלהם במלון לנדמרק בלונדון.[2][3][4][5] במהלך המשפט, נטען כי הנסיך קיבל עיסוי מיני לפני הרצח, כסופו של בילוי ביום ולנטיין, וכי הוא ועבד אל-עזיז היו בקשר הומוסקסואלי,[6][7] וכי הרצח היה שיאה של מערכת יחסי עבדות מינית (BDSM).[8]

לפי העיתונות הבריטית, הנסיך הסעודי העשיר טייל בעולם כשהוא מלווה בצוות משרתים, ונודע באורח חיים ראוותני. הוא שהה במלון "לנדמרק" המפואר במשך שלושת השבועות שקדמו לרצח, וחשבונו במקום הסתכם בלא פחות מ-100 אלף ליש"ט. משרתו נדרש לישון על רצפת חדרו של בן נאסר, לרגלי מיטתו.

גופתו של בנדר עבד אל-עזיז נמצאה ב-15 בפברואר 2010. הנסיך נעצר, לאחר שגופתו של המשרת נמצאה כשעליה סימני חבלה קשים (סימני נשיכה על צווארו, שיניים שבורות, עיניים נפוחות ושפתיים שסועות). מצלמות האבטחה במלון תיעדו את הנסיך שתקף את משרתו בראשו במעלית, כשלושה שבועות לפני הפשע. בית משפט בלונדון פסק כי עבד אל-עזיז בן נאסר רצח בברוטליות את משרתו, לאחר שנהג להתעלל בו נפשית, פיזית ומינית.

על פי העדויות במשפט, לאחר התקיפה הקטלנית הנסיך שוחח מספר שעות עם דמות אנונימית בסעודיה, כנראה בניסיון להחליט כיצד להסתיר את מעשיו. הוא גרר את הגופה למיטה וניסה לנקות את הדם. רק לאחר 12 שעות התגלתה הגופה.

בתחילת המשפט, הנסיך הסעודי הכחיש את מעורבותו ברצח וגם את היותו הומוסקסואל. אחר כך טען לחסינות דיפלומטית, אך בקשתו נדחתה. בעת הקראת גזר הדין עמד בן נאסר בידיים משולבות ושמר על קור רוח ולא הביע כל רגש. כלי התקשורת בסעודיה, הנוהגים להתעלם מאירועים העלולים להביך את משפחת המלוכה, לא דיווחו על הרשעת בן נאסר.

בן נאסר נידון למאסר עולם. במרץ 2013 הוא הורשה לחזור לסעודיה, כדי לרצות את יתרת מאסרו בכלא סעודי. על פי ההסכם בין בריטניה לסעודיה, עליו לרצות 20 שנות מאסר בפועל, שלאחריו יחזור למדינתו.[9]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבו מצד אמו היה עבדאללה, מלך ערב הסעודית, שהיה המלך בזמן שסעוד הורשע ונידון על ידי בית משפט בבריטניה. שני הוריו נמנים עם משפחת המלוכה הסעודית. הם בני דודים ראשונים זה לזה, בהיותם ילדיהם של שני אחים למחצה, שניהם היו בניו של המלך אבן סעוד, מייסד המדינה הסעודית המודרנית. אביו של סעוד הוא עבד אל-עזיז בן נאסר, בנו של נאסר בן עבד אל-עזיז, שהוא עצמו בנו של אבן סעוד. אמו של סעוד, פאיזה, היא בתו של עבדאללה, מלך ערב הסעודית, שהוא עצמו בנו של אבן סעוד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jones, Sam; agencies (2010-10-20). "Saudi prince jailed for life for murdering servant". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2020-11-19.
  2. ^ סוכנויות הידיעות, בריטניה: 20 שנות מאסר לנסיך הסעודי המתעלל, באתר ynet, 20 באוקטובר 2010
  3. ^ דנה הרמון, כתבת "הארץ" באירופה, נסיך סעודי הורשע ברצח מאהבו, באתר הארץ, 19 באוקטובר 2010
  4. ^ סוכנויות הידיעות, נסיך סעודי הורשע ברצח משרתו במלון בלונדון, באתר כלכליסט, 19 באוקטובר 2010
  5. ^ "Saudi prince found guilty of murdering servant in hotel". London: BBC News. 19 באוקטובר 2010. נבדק ב-24 באפריל 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Saudi prince 'had a gay massage' before hotel 'murder'". BBC News. 11 באוקטובר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ אתר למנויים בלבד Caroline Gammell, ‏Colour co-ordinated trousers gave gay Saudi prince away, court hears, The Telegraph, 7 October 2010
  8. ^ "Saudi prince guilty of servant's murder". The Guardian. 19 באוקטובר 2010. נבדק ב-12 בספטמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Saudi prince flies home Al Arabiya. Retrieved 17 February 2015.