ספיד גראפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עטיפה בריטית של ה-DVD הראשון
סופידו גוראפה
סוגה דרמה, מסתורין, על-טבעי, שונן
אנימה: ספיד גראפר
אורך פרק 20 דקות
במאי קוניהיסה סוגישימה
אולפני אנימציה Gonzo
רשת שידור יפןיפן TV Asahi
תקופת שידור מקורית 7 באפריל 200529 בספטמבר 2005
מספר העונות 1
מספר הפרקים 24
מאנגה
יוצר Tomozo
הוצאה יפןיפן MediaWorks
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shounen Jump
תקופת הפרסום המקורית 27 בספטמבר 2005 – עד היום
מספר הכרכים שהתפרסמו 3 כרכים

ספיד גראפר (Speed Grapher;‏ スピードグラファー Supīdo Gurafā) היא סדרת אנימה מבית Gonzo שנוצרה בשנת 2005. הסדרה בת 24 פרקים, ושודרה לראשונה בארץ בערוץ AXN בחודש אוגוסט 2008. למרות היותה סדרת אנימה, ספיד גראפר מתאימה למבוגרים בלבד עקב המסרים והתכנים המופיעים בה. הסדרה הופצה גם כמנגה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עשור לאחר מלחמת הבועה הפערים בעולם בין עשירים לעניים הולכים וגדלים, ומגמה זו לא פוסחת על יפן. העשירים מחפשים לספק את תאוותיהם וטוקיו הופכת למטריאליסטית כתוצאה מכך. סאיגה הוא צלם מלחמה לשעבר הנשלח למשימה לחדור למועדון הרופונגי - מועדון סודי המשמש את בני המעמד העליון ביפן. סאיגה נתפס במהלך טקס המתקיים במועדון כשהוא מנסה לצלם את "האלה", נערה בת 15 בשם קאגורה, המעניקה למשתתפים בטקס כוחות מיוחדים הקשורים לתאוותיהם העמוקות ביותר על ידי נשיקה. קאגורה מנשקת את סאיגה לפני שעומדים להרוג אותו ובכך מעניקה לו את היכולת לפוצץ כל מה שהוא מצלם. כך מתחיל מסעו של סאיגה שנועד לחשוף את התעלומה הקשורה לקאגורה ולמועדון הרופונגי, תוך שהוא נאלץ להיאבק באויבים המנסים למנוע ממנו זאת. ספיד גראפר יכולה גם להיחשב כביקורת על המטריאליזם והקפיטליזם של יפן המודרנית. מול רודפי הכסף והבצע המוצגים לאורך כל הסדרה ניצב סאיגה שמונע דווקא מתוך מניעים אידאולוגים ועוזר לכל הנלווים אליו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאיגה
  • טאטסומי סאיגה

הגיבור הראשי. צלם מלחמה לשעבר, שאהבתו לצילום מגיעה עד לגירוי מיני כשהוא מצלם תמונות מעניינות. כשהוא חוקר את הנעשה במועדון הרופונגי שבו בני המעמד העליון מגשימים את תאוותיהם האפלות ביותר, הוא מקבל נשיקה מקאגורה הגורמת לו לפוצץ כל מה שהוא מצלם. סאיגה נדבק בנגיף האופוריה במהלך המלחמה באותו האי בו היה סואיטנגו. לאורך כל הסדרה סאיגה מגן על קאגורה במטרה לעזור לה להשיג את החירות לה לא זכתה במהלך חייה ולרפא אותה מהגידול ממנו היא סובלת.

קאגורה
  • קאגורה טנוזו

בתה של שינסן טנוזו, בעלת "קבוצת טנוזו". לקאגורה היכולת להפוך אנשים הנושאים את נגיף האופוריה ל"אופוריים" (אנשים עם כוחות על טבעיים הקשורים לתאוותיהם העמוקות ביותר, מהמילה euphoric). קאגורה נושאת גידול בראשה המשאיר לה 6 חודשים לחיות. למרות היותה בת לאישה העשירה ביותר ביפן, קאגורה לא זוכה ליהנות מכך: בתחילת הסדרה נהיה עדים לכך כי אמהּ מרעיבה אותה ובהמשך נראה אותה מספרת לסאיגה כי מעולם לא טעמה נודלס. במהלך הסדרה קאגורה אומרת מספר פעמים לסאיגה כי כל מה שהיא רוצה הוא להיות לצידו ולא משנה מה. לפני הקרב האחרון של סאיגה מול סואיטנגו, סאיגה מתוודה בפני קאגורה כי הוא אוהב אותה.

סואיטנגו
  • צ'וג'י סואיטנגו

הנבל הראשי. נראה כי הוא משתמש בקאגורה ובאמהּ רק לשם מטרות שליטה ועושר, אך מעשיו נובעים מנקמה סמויה. סואיטנגו הוא אופורי עם יכולת לשלוט בדמו על מנת לתקוף או להתגונן. הוא נושא עמו תיבת מוזיקה קטנה שהייתה שייכת לאחותו הקטנה יואי. סואיטנגו חי בעבר חיים רגילים ונקרא בשם אויינו טקאשי. הוריו נרצחו עקב חובות כבדים לקבוצה הדומיננטית ביפן שקדמה ל"קבוצת טנוזו". סואיטנגו בן השלש עשרה ניתן בתחילה לאדם סוטה ומרושע, בהמשך נמכר להיות חייל ויואי הקטנה נמכרה לזנות. סואיטנגו אמר שכל הריגה שביצע בשדה הקרב הייתה כדי להפחית את חובותיהם של הוריו על מנת לאפשר לו להיות אדם חופשי. משימתו האחרונה בשדה הקרב הייתה לחדור למתקן מעבדת מחקר, אך המתקן הופצץ וסואיטנגו נפצע קשה. כתוצאה מהפיצוץ במעבדה, סואיטנגו נדבק בנגיף האופוריה ואז טופל ועבר ניסויים על ידי צוות המעבדה ששרד, שכלל בין היתר גם את ד"ר קאזוקי אודווארה. סואיטנגו מתעב את העובדה שחייו וחיי משפחתו נהרסו בגלל כסף ולכן בתוך תוכו, למרות כל גינוני העושר, הוא בעצם שונא כסף.

שינסן טנוזו
  • שינסן טנוזו

אמהּ של קגורה ונשיאת "קבוצת טנוזו". בעברה הייתה דוגמנית שגופה עבר "שיפוץ מחדש" על ידי ד"ר בשם קאזוקי אודווארה, שבו התאהבה. למרות התהילה המבטיחה, היא החליטה לעזוב את הכל ולהתחתן עם קאזוקי. שינסן חתמה על מסמכי הנישואין וחכתה לבואו של קאזוקי, אך זה לא הגיע. אף על פי שהיא נראית מאושרת עם סואיטנגו, היא מבינה כי תפקידו בעצם הוא רק למלא את החלל החסר שהשאיר קאזוקי. שינסן מתעללת בקאגורה ואף חושדת בסואיטנגו כי יש לו עניין בה. בסופו של דבר היא מגלה את פרצופו האמיתי של סואיטנגו ואת כוונותיו האמיתיות שלא נבעו מאהבה אלא מבצע ואף מאשימה גם את קאגורה בבגידה. רגע לפני מותה קאגורה מגלה לה בעצם כי קאזוקי בסופו של דבר כן הגיע לאותה פגישה בו חיכתה לו.

גינזה
  • היבארי גינזה

קצינת משטרה מושחתת המאוהבת בסאיגה. יש לה הרגל מצחיק להגיד בכל פעם שהיא יורה שזו הייתה "הגנה עצמית". גינזה קנאית מאוד לסאיגה, ואף מאיימת שתהרוג אותו אם ילך עם מישהי אחרת. כשסאיגה בורח עם קאגורה, היא הולכת לשינסן ומציעה לה עסקה: היא תשיב לה את קאגורה תמורת הזכות לקבל את סאיגה אליה. בסופו של דבר גינזה מבינה כי היא לא תוכל למנוע את רגשותיו של סאיגה כלפי קאגורה ואף עוזרת לו במאבקו.

טסוג'ידו
  • טסוג'ידו

מראה באמת יכול להטעות- מדובר בגבר. טסוג'ידו הוא יד ימינו של סואיטנגו ומתלווה אליו לכל מקום שהוא הולך. כוחו האופורי הוא חוש ריח מפותח ביותר, עד כדי שהוא יכול להריח אנשים מקילומטרים. בשונה משאר בעלי הכוחות האופוריים, טסוג'ידו לא צריך לשנות את צורתו הפיזית כדי להשתמש בכוחו. לפני שנים הוא חווה יחד עם מקבה, עוד אחד מעוזריו של סואיטנגו, התעללות מצד היאקוזה. בערב ההתעללות סואיטנגו הופיע והציל את שניהם, כשלטסוג'ידו נחתך האף והיה קרוב למוות עקב הדם הרב שאיבד. טסוג'ידו נאמן לסואטינגו עד הסוף, על אף שזה ביקש מעוזריו שלא להתלוות אליו לקרבו האחרון.

אופוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאסטר שריגונה

רקדן בלט אובססיבי ביותר לגמישות, בעל כוחות אופוריים של מתיחת גופו לכל צורה אפשרית- "איש גומי". הוא נשלח על ידי סואיטנגו להשיב את קאגורה מידי סאיגה, עד שזה פוצץ את ראשו על ידי המצלמה שלו בעזרת שבר זכוכית כתוצאה מאור חוזר.

  • קארו קוגאני ("גברת יהלום")

כוחה האופורי הוא הפיכת גופה ליהלום ועל ידי כך ציפורניה הופכות לסכינים חותכות, וגופה נהיה כמעט בלתי ניתן להריסה. היא נשלחת להשיב את קאגורה, אך היא חוטפת אותה ודורשת מסואיטנגו כופר של יהלומים תמורת שחרורה. מזימתה נכשלת, וכעונש על הבגידה סואיטנגו שובר את גופה לרסיסי יהלומים על מנת להפיק מהם רווח.

  • ד"ר מיזונקוצ'י

רופא שיניים סדיסט שכוחו האופורי הוא גוף דמוי עכביש בעל מכשירים דנטליים ומקדחות. הוא מענה את מטופליו על ידי החדרת כל איבריו המכניים לפיהם תוך טיפול איטי ביותר.

  • ראן יוריגאוקה

אסתטיקן שכוחו האופורי מאפשר לו להפוך את קעקועי העכבישים שבגופו לאמיתיים. הוא יכול גם לשלוט באחרים על ידי מיזוג אחד מעכבישי הקעקוע על עורו של הקורבן. יש לו ריגוש חולני ממישוש עורן של נשים יפות בעזרת קעקוע העכביש שעל עורו, ואז להרוג אותן. הוא מוצא את מותו בעזרת גינזה שיורה בראשו, תוך שסאיגה מפוצץ את גופו ומשאיר ממנו זוג רגליים וחתיכות עור.

  • האב קנדה

כומר מושחת שנתגלה כי שילם את דמי החברות שלו במועדון הרופונגי מכספי הכנסייה. כוחו האופורי מאפשר לו לשלוט בחשמל ובמכות רעם, ולהפוך את גופו לכבלים חשמליים. הוא מאמין כי הוא אלוהים בגלל כוחותיו. היה הכומר בחתונתם של סואיטנגו וקאגורה, אך התפרצותו של סאיגה לחתונה גרמה לו לנסות להרוג אותו. בסוף השמיד את עצמו לאחר שניסה לחשמל את סאיגה, כתוצאה משימוש יתר בכח ומפציעתו הקשה בגלל המצלמה.

  • מיהארו טסורומאקי

שחקנית לשעבר בעל עבר טראומטי הקשור לאמהּ שניסתה להטביע אותה ולהתאבד. מאז ההתאבדות של אמהּ היא הפכה אילמת והטביעה כל גבר שהיה מאוהב בה. כוחה האופורי מאפשר לה להפוך את עצמה למעין דג דמוי בתולת ים או מפלצת ולשלוט במים. למרות מעשי אמהּ, היא עדיין אוהבת אותה ורואה במים כתחליף לאהבתה. מיאהרו מתה כתוצאה משימוש יתר בכח, שגרם לה להתאדות אל תוך האטמוספירה.

  • סייג'י אוצ'יאי

צלם לשעבר ושר. מנהיג קבוצה שנקראת "העיטים הלבנים" שמטרתה להפיל את ראש ממשלת יפן הנוכחי קאמיה. הוא מתגלה כבוגד על ידי אחד מחברי "העיטים הלבנים" שהצליח להשיג את רשימת חברי מועדון הרופונגי, ומוצא ברשימה את אוצ'יאי כלא אחר מאשר אח"ם במועדון. אז מגלה אוצ'יאי את עצמי כאופורי בעל כוחות שליטה בעוצמות קול בעזרת רמקולים בגופו. עוצמות הקול שהוא מייצר מסוגלות לגרום לנזקים פנימיים בגוף ולפרק עצמים לאבק. לפני שהתגלה כבוגד הוא שכנע את סאיגה לעזור לו במאבקו, אך בעצם הוא רק רצה להרוג אותו כמו את שאר שוחרי האמת.

  • קאמיה

ראש ממשלת יפן החבר במועדון הרופונגי. כוחו האופורי מאפשר לו להפוך ליצור בעל ראש ענק ולשון ארוכה שמייצרת רוק חומצתי. קאמיה הוא האחראי לרצח הוריהם של סואיטנגו ויואי ולהרס חייהם. הוא נרצח באכזריות על ידי סואיטנגו תוך שהוא מתחנן לחייו.

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקבה

אחד משני האנשים שתחת טסוג'ידו. גדול וגבוה, שנוטה להיות מקצועי וענייני יותר מאשר שותפו האחר, ניאהרי. מקבה הכיר את טסוג'ידו וניהארי עוד לפני המפגש עם סואיטנגו. לאחר שהוכה קשות על ידי היאקוזה, סואיטנגו הופיע ושחט אותם. בעקבות זאת, מקבה חש יחד עם טסוג'ידו הכרת טובה גדולה ביותר לסואיטנגו, עד כדי שהם מחליטים להישאר יחד עם סואיטנגו לקרבו האחרון על אף שזה ביקש שאף אחד לא יתלווה אליו.

  • ניאהרי

האיש השני שעובד תחת טסוג'ידו. שלא בדומה לשותפו מקבה, ניהארי נוטה לדבר הרבה ולעשות פחות. ניאהרי הוא האיש הראשון שפגש סואיטנגו מחוץ לבניין היאקוזה בו עונו טסוג'ידו ומקבה, לפני שעמד להיכנס ולנסות לחלץ אותם.

  • בוב

הדמות הקומית המרכזית של הסדרה. בוב הוא מערבי, הומוסקסואל מוצהר בעל סלון מסאז'ים שגר דלת ליד סאיגה. בוב נחלץ לעזרתו של סאיגה מספר פעמים במהלך הסדרה.

  • ד"ר קאזוקי אודווארה

מאהבה הקודם של שינסן ואביה הביולוגי של קאגורה. הוא מצא את מותו בנסיבות לא ידועות, כנראה מפני שממשלת יפן ניסתה להעלים ראיות לגבי הניסויים בהם השתתף. העדויות היחידות לניסוייו שנשארו הם קאגורה שמסוגלת להפוך את נשאי נגיף האופוריה לאופוריים וסואיטנגו שהוא בעל ידו השמאלית של קאזוקי.

  • ד"ר ריוגוקו

ככל הנראה הציל ד"ר ריוגוקו את חייו של סאיגה כשזה נפצע בשדה הקרב וכך הכירו. הוא עוזר לסאיגה במציאת תרופה לקאגורה ובפתרון החידה הקשורה לשינוי בגופו.

  • פרופסור נישייה

לבקשת ד"ר ריוגוקו נרתם פרופסור נשייה לעזור לסאיגה וקאגורה. הוא מספר לסאיגה פרטים הקשורים לשינויים בגופו ומפנה אותו לחבר הקבינט אוצ'יאי על מנת שזה יעזור לו ולקאגורה. בסופו של דבר הוא מתגלה כנוכל שכל מטרתו בעזרה הייתה להשיג תהילה מהמחקר ולנסות להיות אופורי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]