ספ ואנמרקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספ ואנמרקה
Sep Vanmarcke
ואנמרקה במהלך טור דה פראנס 2018
ואנמרקה במהלך טור דה פראנס 2018
לידה 28 ביולי 1988 (בן 35)
קורטרייק, בלגיה
גובה 189 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 76 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות קלאסיקות
קבוצות עבר טופספורט פלנדרן–מרקאטור (2010)
גארמין–סרוולו (2011–2012)
קבוצת בלאנקו (2013–2016)
EF Pro Cycling (2020-2017)
Israel Start-Up Nation (2023 - 2021)
הישגי שיא אומלופ הט ניוסבלד (2012)
קלאסיקת ברטאן (2019)
www.sepvanmarcke.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספ ואנמרקההולנדית: Sep Vanmarcke; נולד ב-28 ביולי 1988) הוא רוכב אופני כביש בלגי לשעבר. ואנמרקה הוא מנצח אומלופ הט ניוסבלד ב-2012 וקלאסיקת ברטאן ב-2019.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואנמרקה נולד בקורטרייק.

טופספורט פלנדרן–מרקאטור (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואנמרקה הפך למקצוען עם הצטרפותו לקבוצת טופספורט פלנדרן–מרקאטור, ההישג הגדול ביותר שלו במדי הקבוצה הגיע ב-28 במרץ, כשסיים שני בגנט–וייפלחם, לאחר שהפסיד לברנרד הייזל בספרינט הסיום, כשהוא מקדים את פיליפ ז'ילבר וג'ורג' הינקאפי.

גארמין–סרוולו (2011–2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011, עבר ואנמרקה לגארמין סרוולו. גם בעונה זאת ואנמרקה התבלט בקלאסיקות, כשסיים רביעי בEF פרייס פלנדרן, דקה אחרי פביאן קנצ'לרה המנצח. באוגוסט ערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור כאשר נבחר לוואלטה אספנייה. התוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה מקום 4 בקטע ה-20.

ב-2012, ואנמרקה השיג את אחד מההישגים הגדולים בקריירה שלו כאשר ניצח את אומלופ הט ניוסבלד, לאחר שגבר על טום בונן ועל חואן אנטוניו פלצ'ה בספרינט הסיום.[1] לאחר מכן ואנמרקה סיים בעשירייה הראשונה גם בדווארס דור פלנדרן (מקום 7) ובE3 פרייס פלנדרן (מקום 5).

בלאנקו (2013–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואנמרקה (מקדימה) מול פביאן קנצ'לרה, פריז - רובה 2013

ב-2013, הצטרף ואנמרקה לקבוצת בלאנקו. ב-7 באפריל התחרה במונומנט פריז–רובה, במהלך המרוץ הוא היה בקדמת המרוץ ביחד עם פביאן קנצ'לרה והשניים שמרו על ההובלה שלהם עד לסיום, אך בספרינט הסיום גבר קנצ'לרה על ואנמרקה וניצח. בעוד ואנמרקה מסיים שני. במרוץ הבא בו התחרה, רונד אום קלן, סיים ואנמרקה חמישי. ביוני, סיים ואנמרקה חמישי גם באליפות בלגיה ולאחר מכן התחרה לראשונה בטור דה פראנס וסייע לבאוקה מולמה לסיים שישי.

ב-2014, שוב בחר ואנמרקה להתרכז בקלאסיקות האביב ובלט בהם מאוד. תחילה הוא סיים רביעי באומלופ הט ניוסבלד, 24 שניות אחרי איאן סטאנרד המנצח, כשאדוואלד בואסון האגן מקדים אותו בקרב על המקום השלישי. למחרת, סיים ואנמרקה שלישי בקורנה–בריסל–קורנה, לאחר שהיה חלק מקבוצת בריחה של כמה רוכבים ששרדו עד הסיום, אך בספרינט הסיום נוצח על ידי טום בונן המנצח ומורנו הופלנד שסיים שני. לקראת סוף מרץ, הוא סיים חמישי בE3 הרלבקה. יומיים לאחר מכן, סיים רביעי בגנט–וייפלחם מתוך ספרינט רב משתתפים, כשג'ון דגנקולב. ב-6 באפריל, סיים ואנמרקה לראשונה על הפודיום במונומנט רונדה ון פלנדרן לאחר שהגיע שלישי. ואנמרקה היה חלק במרוץ מקבוצה קדמית שכללה גם את פביאן קנצ'לרה, גרג ואן אוורמאט וסטיין ואנדנברח, בסופו של דבר בספרינט הסיום הפסיד לקנצ'לרה המנצח ולוואן אוורמאט שסיים שני. שבוע לאחר מכן, ואנמרקה התחרה גם בפריז–רובה וסיים רביעי, לאחר שהיה חלק מקבוצה של כמה רוכבים שסיימה 20 שניות אחרי ניקי טרפסטרה המנצח. במאי, ניצח קטע בטור של נורווגיה. ואנמרקה נבחר לטור דה פראנס בפעם השנייה. התוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה מקום שמיני בקטע ה-1. בספטמבר, ניצח קטע בטור של אלברטה וסיים שביעי בגרנד פרי קוויבק. באוקטובר, הוא סיים חמישי במרוץ בינץ'–שימאי–בינץ'.

ב-2015, ואנמרקה שוב סימן את קלאסיקות האביב כמטרתו לעונה הקרובה. הוא סיים תחילה חמישי באומלופ הט ניוסבלד ואז רביעי בסטראדה ביאנקה, 46 שניות אחרי זדנק שטיבר המנצח. בהמשך מרץ הוא שוב בלט אך לא הצליח לנצח אף מרוץ, כשסיים חמישי ב-E3 הרלבקה, שישי בגנט–וייפלחם ובמקום ה-11 בפריז - רובה. הוא נבחר בפעם השלישית ברציפות לטור דה פראנס וסייע לרוברט חסינק לסיים שישי. לאחר הטור, סיים רביעי בקלאסיקת לונדון-סארי ובטור של פויטו–שארן. הוא היה חלק מסגל קבוצתו לאליפות העולם בנגד השעון לקבוצות וסיים איתה במקום השישי. הוא סיים שביעי בספארקאסן מינסטרלנד ג'ירו.

ב-2016, ואנמרקה שוב היה קרוב לניצחון בשני המונומנטים: רונדה ון פלנדרן ופריז–רובה אך סיים שלישי בראשון ורביעי בשני. ברונדה ון פלנדרן, הוא סיים 28 שניות אחרי פטר סאגאן שניצח ושלוש שניות אחרי פביאן קנצ'לרה שסיים שני. בפריז–רובה, הוא הפסיד למת'יו היימן המנצח ולתום בונן השני ואיאן סטאנרד השלישי בספרינט הסיום. בנוסף לכך, סיים ואנמרקה שני בגנט–וייפלחם, לאחר שגם במרוץ הזה הקדים אותו פטר סאגאן. ואנמרקה התחרה גם ב-E3 הרלבקה וסיים שמיני. באפריל, ניצח את "סטר ZLM" לאחר שניצח את הקטע הרביעי במרוץ. הוא סיים חמישי באליפות בלגיה בנגד השעון ונבחר לטור דה פראנס בפעם הרביעית ברציפות. התוצאה הטובה ביותר של ואנמרקה במרוץ הייתה המקום השביעי שלו בקטע ה-16.

קנונדייל–דראפאק (2017–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואנמרקה חזר לקנונדייל דראפאק ב-2017. בעונה זו ואנמרקה פחות התבלט בקלאסיקות האביב אך עדיין הצליח לסיים שלישי באומלופ הט ניוסבלד, אחרי גרג ואן אוורמאט המנצח ופטר סאגאן. הוא סיים שני באליפות בלגיה וניצח את קטגוריית הנקודות בטור של אוסטריה. ביולי, לא נבחר ואנמרקה בטור דה פראנס אך סיים רביעי בקלאסיקת לונדון-סארי. באוגוסט, סיים רביעי בקלאסיקת ברטאן ושמיני בגרנד פרי קוויבק.

ב-2018, ואנמרקה סיים בפעם השנייה ברצף במקום השלישי באומלופ הט ניוסבלד. הוא סיים שביעי בE3 בינקבנק קלאסיק ושלישי בדווארס דור פלנדרן, אחרי איב למפרט המנצח ומייק טיוניסן. לאחר מכן סיים במקום ה-13 ברונדה ון פלנדרן. במונומנט השני בו ואנמרקה התחרה בעונה, פריז–רובה, הוא סיים במקום השישי. ביוני סיים חמישי באליפות בלגיה וביולי השתתף בטור דה פראנס בפעם החמישית בקריירה שלו, כשהתוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ היא מקום 13 בקטע ה-21 והאחרון. באוקטובר, סיים שביעי בפריז–טור.

ב-2019, פתח את העונה שלו בצרפת, כשסיים חמישי באטואל דה בסאז' וניצח את הקטע הראשון בטור דו האו ואר. באפריל, סיים ואנמרקה שוב במקום הרביעי בפריז–רובה, 40 שניות אחרי פיליפ ז'ילבר המנצח. בספטמבר, ניצח ואנמרקה לראשונה בקלאסיקת ברטאן, מקדים בשלוש שניות את טיש בנוט וג'ק הייג.

Israel Start-Up Nation (2021-)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באוקטובר 2020, חתם ואנמרקה בקבוצת Israel Start-Up Nation לשלוש שנים.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ספ ואנמרקה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]