סקנדל (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקנדל
Scandal
סוגה מותחן פוליטי
יוצרים שונדה ריימס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טום וריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קרי וושינגטון
טוני גולדווין
דרבי סטנצ'פילד
פורשיה דה רוסי
בלאמי יאנג
סקוט פולי
הנרי איאן קיוזיק
קולומבוס שורט
גוילרמו דיאז
קייטי לווס
ג'ף פרי
ג'ושוע מלינה
קייט ברטון
דברה מוני
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 124 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק שונדה ריימס עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל שונדה ריימס
בטסי בירס
מארק וילדינג
חברת הפקה אולפני ABC
ShondaLand
הפצה Disney–ABC Domestic Television, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים וושינגטון די. סי., אולפני סאנסט גוור עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים אוליבר בוקלברג עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה צ'אד פישר
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 5 באפריל 201219 באפריל 2018 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
abc.go.com/shows/scandal
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקנדלאנגלית: Scandal) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת מותחן פוליטי, בכיכובה של קרי וושינגטון. הסדרה נוצרה על ידי שונדה ריימס, ועלתה לשידור ב-5 באפריל 2012 ברשת ABC. דמותה של קרי וושינגטון, אוליביה פופ, מבוססת חלקית על דוברת הבית הלבן לשעבר של ג'ורג' הרברט ווקר בוש, ג'ודי סמית', שמשמשת גם כמפיקה בפועל של הסדרה.

הסדרה מתרחשת בוושינגטון די. סי. ועוקבת אחרי אוליביה פופ, יועצת תקשורת בבית הלבן, שפורשת מהשירות הציבורי לטובת משרד פרטי שמתמחה בניהול משברים עבור הפוליטיקאים, אנשי הציבור ואנשי העסקים של וושינגטון. השאלה הגדולה היא האם היא ועמיתיה יצליחו במשימות הקשות של פתירת משברים גם בחייהם האישיים.

קרי וושינגטון זכתה בפרס NAACP Image בקטגוריית שחקנית מצטיינת בסדרת דרמה והייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בפריים טיים לשחקנית מצטיינת בסדרת דרמה, לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, ולפרס סאג על ביצוע מצטיין על ידי שחקנית בסדרת דרמה.

בפברואר 2017 הסדרה חודשה לעונה שביעית ואחרונה[1]. עונה זו עלתה באוקטובר 2017, ופרק הסיום שודר ב-19 באפריל 2018.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתארת את קורותיה של אוליביה פופ, עורכת דין - בוגרת אוניברסיטת ג'ורג'טאון היוקרתית, המקדישה את חייה להגנה על תדמיתה הציבורית ולשמירה על סודותיה של האליטה האמריקאית. אוליביה רבת-ההשפעה פרשה מהבית הלבן כדי לפתוח חברה משלה לניהול משברים בוושינגטון. הצוות של פופ מורכב מעורכי דין וחוקרים, הנקראים "גלדיאטורים". הם יעשו כל שניתן כדי לגרום לצרות של לקוחותיהם להיעלם ולשמור על המוניטין שלהם. עם זאת, לקוחותיה של פופ אינם היחידים עם סודות, ואוליביה נאלצת להשתמש ביכולות בקרת הנזקים שלה – על עצמה, בהתחשב באופי יחסיה עם נשיא ארצות הברית, פיטצג'רלד גרנט.

תקצירי עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–7 (7 פרקים). החלה את שידוריה ב-5 באפריל 2012 והסתיימה ב-17 במאי 2012.

העונה הראשונה מתמקדת בהצגת צוותה של "אוליביה פופ ושות'" ואנשי הבית הלבן, ביניהם הנשיא פיצג'רלד "פיץ" גרנט ורעייתו מלי, וראש המטה שלו סיירוס בין. במהלך העונה, מוצגת מערכת היחסים המסובכת בין פופ לנשיא, בעבר המעסיק שלה כיועצת שלו.

בפרק הראשון שולח הנשיא את אוליביה לעצור את אמנדה טאנר, אישה הטוענת שהנשיא קיים אתה מערכת-יחסים מרצונו, אף על פי שהוא נשוי. אוליביה עושה את ההפך, ולוקחת את טאנר תחת חסותה כלקוחה שלה. לאחר שאמנדה מגלה שהיא בהריון, היא נחטפת מביתה ונרצחת על ידי סוכן לשעבר בשם צ'רלי. לבסוף מתברר כי בילי צ'יימברס, סגנו של סיירוס, הוא האדם שקיים מערכת-יחסים עם אמנדה והוא מתפטר מתפקידו.

העונה מסתיימת כאשר מתגלים פרטים מפתיעים על עברה של קווין, והיא נעצרת ועומדת למשפט על רצח.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 8–29 (22 פרקים). החלה את שידוריה ב-27 בספטמבר 2012 והסתיימה ב-16 במאי 2013.

העונה השנייה מתמקדת בלחץ של הבחירות הקרובות של הנשיא הנוכחי פיצג'רלד גרנט, והנשורת של התמודדות עם רגשות האשם שהוא לא באמת הרוויח את הקדנציה הראשונה שלו כנשיא.

בפתח העונה עומדת קווין למשפט, בחשד לרצח של 7 אנשים בהם בן-זוגה לשעבר. אוליביה נעזרת בקשריה הקרובים עם וורנה ת'ורנטון, שופטת בית-המשפט העליון, ומצליחה להוכיח כי קווין הופללה ומצילה אותה מעונש מוות.

במהלך העונה חוקר ג'יימס נובאק, עיתונאי ובן-זוגו של סיירוס, את האפשרות שהנשיא גרנט לא זכה בבחירות בצורה הוגנת, אלא במרמה. בסיוע של התובע הכללי דייוויד רוזן, מוצא נובאק הוכחות לכך שמספר מכונות הצבעה באוהיו הוטו לטובתו של גרנט, וכך הוא ניצח בבחירות בפער קטן. בהמשך מתגלה כי גרנט עצמו לא ידע על זיוף הבחירות, והטיית המכונות בוצעה לפי תוכנית שהגו אוליביה, סיירוס, מלי, הוליס דויל והשופטת ת'ורנטון שנאבקת בסרטן הריאות. כשגרנט מגלה את האמת, הוא מגיע לבית-החולים בו מאושפזת ת'ורנטון ומנתק אותה ממכשירי ההחייאה ומביא למותה, כדי למנוע ממנה לגלות לתקשורת את האמת.

אירוע נוסף המערער את שלטונו של גרנט הוא ניסיון להתנקש בו, שביצעה רוצחת שכירה וחברה של האק. מיד לאחר ההתנקשות, בעוד גרנט נאבק על חייו, מצליחה סגניתו סאלי לנגסטון לתפוס את כיסא הנשיא בהסתמך על חוקת ארצות הברית. מלי אשתו מזייפת את חתימתו של גרנט על מסמך המעיד כי הוא כשיר לתפקידו, מה שמסבך את המצב, אך לבסוף הוא מתאושש ומצליח לחזור לתפקידו. לאחר החזרה לתפקיד גרנט מרחיק את סיירוס ואת מלי אשתו ומפסיק לדבר עם אוליביה אך מבקש מחבר מעברו הצבאי כנראה לעקוב אחריה מה שמתפתח לכך שהוא מתאהב בה . אחרי שלאוליביה מתגלה מידע הנוגע לחפרפרת בבית הלבן היא מעבירה אותו לג'ייק והוא מעביר אותו לגרנט. לבקשתו של גרנט ג'ייק ממשיך לחפש לו מידע מהחפרפרת אך לא מגלה את שמה . לבסוף מתברר כי ג'ייק הרג את מי שהיה חשוד כחפרפרת וגרם לכך להראות כמו התאבדות .

העונה מסתיימת כאשר מערכת היחסים של גרנט ואוליביה נחשפת על ידי התקשורת.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 30–47 (18 פרקים). החלה את שידוריה ב-3 באוקטובר 2013 והסתיימה ב-17 באפריל 2014.

העונה השלישית מתמקדת בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית.

במהלך העונה מצטרפים למירוץ לנשיאות מועמדים חדשים, כמו ג'וזי מרקוס הדמוקרטית וסאלי לנגסטון, שרצה במסגרת מפלגה שלישית. כמו כן, היא עוסקת במערכת היחסים המסובכת בין אוליביה פופ, לנשיא גרנט ולג'ייק באלארד.

במהלך העונה ג'יימס מגלה, בשיתוף עם דייוויד, פרטים חסויים בנוגע לסוכנות ממשלתית חשאית בשם B613 - ובראשה עומד אביה של אוליביה. אותו תחקיר הופך את ג'יימס לאיום על הארגון, ולקראת סיום העונה הוא נרצח על ידי ג'ייק בלארד, מבכירי הארגון, וכך נזנח התחקיר.

בסיום העונה, במהלך כנס של גרנט ערב הבחירות, מתמוטט בנו הבכור של פיץ כתוצאה מווירוס שהוחדר לגופו על ידי אביה של אוליביה. בנו של גרנט מת לאחר שעות ספורות, גרנט זוכה לאהדת הציבור ובעקבותיה מצליח לנצח בבחירות.

אוליביה הופכת לבת זוגו של ג'ייק בלארד והשניים נוסעים לאי בודד. העונה מסתיימת כאשר האריסון מגלה פרטים מפתיעים על אביה של אוליביה ולבסוף, נרצח על ידו.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 48–69 (22 פרקים). החלה את שידוריה ב-25 בספטמבר 2014 והסתיימה ב-14 במאי 2015.

העונה הרביעית מתמקדת בכהונתו השנייה של הנשיא פיצג'רלד גרנט.

אוליביה וג'ייק שומעים על מותו של האריסון, וטסים חזרה לוושינגטון להלוויה. לבסוף הם נשארים בעיר, ואוליביה חוזרת לעבוד עם קווין והאק. אבי הופכת ליועצת החדשה של גרנט, בעוד שמלי מנסה לעכל את הבשורה הקשה על מות בנה.

במהלך העונה נעצר ג'ייק על לא עוול בכפו, וזאת בחשד שרצח את בנו של הנשיא (כשלמעשה היה זה טום, המאבטח של הנשיא). לאחר שמוכחת חפותו וטום נכלא, הוא חוזר להיות עם אוליביה. במחצית העונה אוליביה נחטפת על ידי ארגון מסתורי, ובהמשך ניצלת בזכות חבריה והבית הלבן.

לקראת הבחירות המחודשות לנשיאות, מלי מודיעה על ריצה לסנאט, ומתכננת להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות הקרובות. ביוזמתו של דייוויד רוזן, מתגבשת תוכנית להפלת הסוכנות B613. בפרק סיום העונה, מלי נסחטת על ידי אביה של אוליביה ונאלצת למסור לו את רשימת חבר המושבעים במשפט B613, והוא מחסל אותם טרם המשפט. אוליביה וג'ייק נאלצים לחתום על הסכם שתיקה בכל הקשור למשפט, כדי להציל את חייהם.

מלי מנצחת בבחירות והופכת לסנאטורית, אך גרנט מגלה את דבר הסחיטה ומחליט להיפרד ממלי. כאשר הוא שומע שסיירוס היה מעורב בעניין, הוא מפטר את סיירוס מתפקידו כראש הסגל. ג'ייק עוזב את אוליביה כדי להשאיר אותה בחיים. העונה מסתיימת כאשר אוליביה חוזרת לגרנט ועוברת להתגורר בבית הלבן, במקום מלי, מה שמרמז על עתיד הזוגיות ביניהם.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 70–90 (21 פרקים). החלה את שידוריה ב-24 בספטמבר 2015 והסתיימה ב-12 במאי 2016.

אוליביה עוברת לגור בבית הנשיא, בעוד שבחוץ מתגברות השמועות של נישואיהם של פיץ ומלי. מלי נשבעת לסנאט, בעוד סיירוס נשאר בביתו. סאלי לנגסטון, סגנית-הנשיא לשעבר, חושפת בתוכנית הטלוויזיה שלה תמונות שמוכיחות כי הנשיא מקיים מערכת יחסים עם אוליביה. אוליביה ופיץ' מנסים להתמודד עם המצב החדש ומלי מנסה לסחוט את פיץ ושוכרת את שירותיו של סיירוס. הסנאט פותח בחקירה כדי להדיח את פיץ' מתפקידו ולבסוף אוליביה ומלי משחררים את איליי, אביה של אוליביה, ממאסר ובעזרת מידע שיש לו על חברי הסנאט החקירה מושתקת. מלי בתמורה לשחרורו של אביה מכריחה את אוליביה לסייע לה להפוך לנשיאה הבאה. ג'ייק מגלה כי אשתו לשעבר עדיין בחיים ואף ביקרה את איליי בכלא אך לפני שהוא מספיק לגלות את האמת היא נרצחת.

עונה שישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 91–106 (16 פרקים). החלה את שידוריה ב-26 בינואר 2017 והסתיימה ב-18 במאי 2017.

בפרק הראשון נבחר פרנסיסקו ורגס בבחירות לנשיאות וכבר בנאום הניצחון שלו נורה ומת. בחירת הנשיא עוברת לחבר האלקטורים, שצריכים להכריע בין מלי לבין סיירוס בין, סגן הנשיא הנבחר. בהמשך העונה מתברר כי רואן הוא שהרג את הנשיא הנבחר ורגס, אך סיירוס בין נאסר עקב עבירה זאת.

מלי גרנט מוחזקת כבת ערובה (באופן תאורטי) בידי טרוריסטים שמנסים להשתלט על הנשיאות שלה. לבסוף אוליביה, פיץ ואחרים מצליחים לגבור על הטרוריסטים, ולהוכיח את חפותו של סיירוס. העונה מסתיימת עם הצבעת חבר האלקטורים, והשבעתה של מלי לנשיאות וכאשר מתגלה כי לונה ורגס היא האחראית למותו של בעלה, פרנקי.

עונה שביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 107–124 (18 פרקים). החלה את שידוריה ב-5 באוקטובר 2017.

בתחילת העונה אוליביה נחשבת לאישה החזקה בעולם, היא ראש הסגל של הנשיאה מלי גרנט, ואף משרתת כפיקוד של B613. אוליביה מקבלת כמה החלטות שמביאות אותה למצב בו כל חבריה מנסים למנוע ממנה להמשיך ולהחזיק באימפריה שבנתה לעצמה. במהלך העונה קווין נחטפת בידי רואן ואוליביה מנהלת משא ומתן שנכשל וגורמת למותה של קווין. בהמשך העונה מתגלה שקווין אינה מתה ואף ילדה בת לה ולצ'רלי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השחקנים
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7
קרי וושינגטון אוליביה פופ ראשי
טוני גולדווין פיצג'רלד "פיץ" תומאס גרנט השלישי ראשי
קולמבוס שורט האריסון רייט ראשי
דרבי סטנצ'פילד אבי ווילן ראשי
קייטי לווס קווין פרקינס / לינדזי דוואייר ראשי
גיירמו דיאז דייגו מוניוז / "האק" ראשי
ג'ף פרי סיירוס בין ראשי
ג'ושוע מלינה דייוויד רוזן משנה ראשי
בלאמי יאנג מלודי "מלי" גרנט משנה ראשי
סקוט פולי ג'ייק בלארד משנה ראשי
הנרי איאן קיוזיק סטפן פינץ' ראשי אורח
ג'ו מורטון אלי פופ משנה ראשי
פורשיה דה רוסי אליזבת' נורן משנה ראשי
קוריולינוס סמית' הבן מרקוס ווקר אורח ראשי
ג'ורג' ניוברן צ'ארלי משנה ראשי

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים שידור מקורי מדד נילסן
שידור ראשון שידור אחרון צופים (במיליונים)
1 7 5 באפריל 2012 17 במאי 2012 8.21
2 22 27 בספטמבר 2012 16 במאי 2013 8.46
3 18 3 באוקטובר 2013 17 באפריל 2014 12.00
4 22 25 בספטמבר 2014 14 במאי 2015 12.66
5 21 24 בספטמבר 2015 12 במאי 2016 10.68
6 16 26 בינואר 2017 18 במאי 2017 8.16
7 18 5 באוקטובר 2017 19 באפריל 2018 7.41

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2012: חוק וסדר: מדור מיוחד
פרס NAACP Image – סדרת הדרמה הטובה ביותר
2013–2014: סקנדל
הבא:
2015: המדריך לרוצח