ע'אדה שועאע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ע'אדה שועאע
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 בספטמבר 1972 (בת 51)
Mharda, סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 63 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.87 מטרים
www.shouaa.com
ספורט
ענף ספורט אתלטיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
אתלטיקה
מתחרה עבור סוריהסוריה סוריה
המשחקים האולימפיים
זהב אטלנטה 1996 קרב שבע
אליפות העולם באתלטיקה
זהב גטבורג 1995 קרב שבע
ארד סביליה 1999 קרב שבע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ע'אדה שועאעערבית: غادة شعاع; נולדה ב-10 בספטמבר 1972) היא אתלטית סורית בעבר. היא אלופה אולימפית ואלופת עולם בקרב שבע. שועאע הספורטאית הסורית הראשונה והיחידה שזכתה במדליית זהב אולימפית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שועאע נולדה במחרדה שבמחוז חמאת. בנעוריה עסקה בכדורסל, אך ב-1991 החליטה להתחיל להתאמן באתלטיקה. באליפות העולם באתלטיקה שנערכה באותה שנה בטוקיו סיימה במקום האחרון, אך באליפות אסיה זכתה במדליית כסף. באולימפיאדת ברצלונה (1992) סבלה מפציעה וסיימה במקום ה-18. במשחקי הים התיכון של 1993 סיימה במקום השני.

נכון ל-2016 מתגוררת בגרמניה.

אלופת העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריצתה הגדולה של שועאע הגיעה בשנת 1995. בטורניר שנערך בגציס שבאוסטריה זכתה במקום הראשון, עם תוצאה שהציבה אותה כמועמדת לזכייה באליפות העולם בגטבורג לצדה של זאבינה בראון מגרמניה. בראון נעדרה בסופו של דבר מאליפות העולם בשל פציעה, ושועאע זכתה במדליית הזהב. בהמשך, קבעה שיא אישי של 6,942 נקודות בטורניר בגציס, שנכון לשנת 2008 הוא תקף גם כשיא אסיה.

אלופה אולימפית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באולימפיאדת אטלנטה (1996) הוכיחה שועאע כי זכייתה באליפות העולם לא הייתה אירוע חד פעמי, והיא זכתה גם בה במדליית זהב. הייתה זו מדליית הזהב האולימפית הראשונה בתולדות סוריה, והיחידה עד כה (2012).

לאחר האולימפיאדה סבלה מפציעות, מהן לא התאוששה עד 1999, אז זכתה במדליית ארד באליפות העולם שנערכה בסביליה. בראשית אולימפיאדת סידני (2000) נפצעה שוב, ולא השלימה את התחרויות. לאחר מכן החליטה לפרוש מפעילות ספורטיבית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]