עבדאללה שלייפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עבדאללה שלייפר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1935 (בן 89 בערך)
לונג איילנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השקפה דתית אסלאם עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סולימאן עבדאללה שלייפרערבית: سليمان عبدالله شليفر; באנגלית: Suleiman Abdallah Schleifer; במקור: מרק שלייפר; נולד ב-1935 בלונג איילנד, ניו יורק) הוא מומחה בולט למזרח התיכון, עיתונאי ומפיק, עמית בכיר במכון לחקר מדיניות החוץ של ארצות הברית (אנ') ובמוסד המלכותי אאל אל-בית לחשיבה איסלאמית (אנ') בעמאן בירת ירדן. שלייפר הוא יהודי-אמריקאי שהמיר את דתו לאסלאם ודבק בזרם הסופי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלייפר נולד למשפחה יהודית אמריקאית חילונית בלונג איילנד. למד באוניברסיטת פנסילבניה ובשנת 1956 קיבל תואר ראשון במדעי המדינה. בתחילת דרכו כסטודנט היה פעיל בתנועות מרקסיסטיות ובשלב כלשהו גילה עניין בתרבות האיסלאמית והתאסלם, אז חבר לזרם הסופי באסלאם.

ב-1965 היה שלייפר העורך הראשון של הג'רוזלם סטאר ("The Jerusalem Star") הירדני שראה אור בשפה האנגלית (ובהמשך שינה את שמו לפלסטין ניוז. ב-1967 התמנה לעוזר המערכת של הניו יורק טיימס בירושלים ולאחר מכן לכתב המיוחד של העיתון בירושלים, ואחר כך בעמאן.

בין השנים 19681972 שימש כתב המזרח התיכון של מגזין החדשות הצרפתי הפאן-אפריקני "Jeune Afrique" (אנ'). ב-1974 החל לנהל את לשכת NBC בקהיר תפקיד בו שירת עד 1983. בקהיר הכיר את איימן א-זוואהירי והיה לידידו. הוא הקים את מרכז כמאל עדאם באוניברסיטה האמריקאית בקהיר ושימש מנהלו הראשון בין השנים 19852005. מאז הוא משמש פרופסור אמריטוס ועמית בכיר במוסד.

ב-2004 היה שלייפר המפיק הבכיר של הסרט התיעודי "חדר בקרה" (אנ') העוסק בערוץ אל ג'זירה וביחסיו עם פיקוד מרכז של ארצות הברית.

ב-20062007 ניהל את לשכת אל ערביה בוושינגטון די. סי. מאז הוא ממשיך לפרסם טורים בתחומי התמחותו בכל גופי התקשורת בהם עבד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלייפר נשוי לסופרת האמריקאית טייבה חסן אל-שריף (גר'), צאצאית של מוחמד אחמד (הנודע בכינויו "המהדי המשוגע"). הם מתגוררים לחלופין במצרים ובאנגליה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים ובנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.