עדות שבורה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדות שבורה
Fracture
בימוי גרגורי הובליט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Charles Weinstock עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דניאל פיין, Glenn Gers עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דיויד רוזנבלום עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנתוני הופקינס
Cooper Thornton
Lyle Kanouse
Sandra Prosper
Vivica Genaux
Larry Sullivan
Gonzalo Menendez
Petrea Burchard
Monica Garcia
פיטר ברייטמאייר
Tom Virtue
Frank Torres
ג'ו ספנו
Rainy Kerwin
David Purdham
John Littlefield
קופר קוך
Gary Carlos Cervantes
Alla Korot
אמבת' דייווידץ
בילי בורק
קליף קרטיס
רוזמונד פייק
ראיין גוסלינג
דייוויד סטראתיירן
Yorgo Constantine
פיונה שו
קסנדר ברקלי
ג'וש סטמברג
בוב גנטון
בילי בורק
זואי קאזאן
Judith Scott
Michael Khmurov עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל דאנה, ג'ף דנה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קרמר מורגנטאו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Castle Rock Entertainment
Weinstock Entertainment
M7 Filmproduktion
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 במאי 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פשע, סרט בית משפט, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו fracture
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עדות שבורהאנגלית: Fracture) הוא סרט מתח משפטי משנת 2007, בכיכובם של אנתוני הופקינס וריאן גוסלינג, בבימויו של גרגורי הובליט.[1] זהו סיפורו של אדם היורה באשתו הבוגדת, ואז נלחם בקרב משפטי עם עוזר פרקליט צעיר. הסרט זכה לציון של 71% טריות מטעם אתר עגבניות רקובות והכניס 91 מיליון דולר (לעומת תקציב של 10 מיליון דולר).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאודור "טד" קרופורד (אנתוני הופקינס), מהנדס אווירונאוטיקה אירי המתגורר בלוס אנג'לס, מאשר כי אשתו ג'ניפר (אמבת' דייווידץ) מנהלת רומן עם בלש המשטרה רוברט נונלי (בילי ברק). הוא עם אשתו ואז יורה בה. המשטרה נקראת, כולל נונלי, שנכנס לבית בזהירות, מנהל משא ומתן עם קרופורד כדי שיניח את האקדח. קרופורד מתוודה שירה באשתו. נוהלי מזהה את הקורבן ונחבל על ידי קרופורד בעדינות. נונלי זועם ותוקף אותו.

כעת בכלא ממתין למשפט, קרופורד נלחם בקרב משפטי עם סגן פרקליט המחוז הכוכב העולה ויליאם "ווילי" ביצ'ם (ריאן גוסלינג), הרואה בתיק עניין גלוי וסגור ומסכים ללכת למשפט מייד. ביצ'ם מתכונן לקראת מעבר מהתעסקות בחוק פלילי לפרקליטות תאגידית במשרד עורכי הדין הידוע ווטון סימס ומפלרטט עם הבוסית העתידית שלו, ניקי גרדנר (רוזמונד פייק).

במשפט, קרופורד מתנהג כפרקליט של עצמו ומודיע לבית המשפט כי קצין המעצרים (נונלי) ניהל רומן עם אשתו, תקף אותו במהלך מעצרו ונכח בחקירתו. לפיכך, הודאתו של קרופורד אינה קבילה כראיה, בהיותה פרי העץ המורעל. ביצ'ם מגלה שלא ניתן היה להשתמש באקדח של קרופורד בירי מכיוון שהוא אינו תואם לתרמילי הקליעים מזירת הפשע ולמעשה מעולם לא ירה. זה מבלבל את המשטרה, שכן מעקב טלוויזיה במעגל סגור פעל במהלך הירי ועד למעצרו של קרופורד.

נונלי מעלה תוכנית לשתילת ראיות כוזבות בסביבת קרופורד, אותה דוחה ביצ'ם. ללא הוכחות חדשות להציג בפני השופטת, ביצ'ם נאלץ להודות במשפט וקרופורד יוצא זכאי. נבוש, נונלי מתאבד מחוץ לאולם המשפט.

עתידו של ביצ'ם בחברה היוקרתית מתנפץ כעת. עם זאת, הוא מתחיל לראות בתפקידו כעוזר לתובע אמצעי להילחם למען צדק עבור אלה כמו אשתו של קרופורד. קרופורד עצמו מתבונן בשינוי ומעיר בסרקזם כי ביצ'ם "מצא את אלוהים". זה מניע את ביצ'ם להמשיך ולחפש ראיות, כמעט באופן אובססיבי. כשהוא מבין שתוכניתו של קרופורד היא להיפטר מעד הראייה היחיד לפשע, ביצ'ם משיג צו שופט להשאיר את ג'ניפר בהנשמה. הוא מגיע לבית החולים, אך אינו מצליח למנוע מהצוות לנתקה מהמכשירים.

תערובת של טלפונים סלולריים גורמת לביצ'ם להבין שנונלי וקרופורד השתמשו שניהם באותו סוג אקדח, גלוק 21 בקוטר 45 מילימטר. הוא מגלה שלפני הפשע קרופורד כנראה החליף את האקדח שלו ושל נונלי בחדר המלון בו ג'ניפר ונונלי נפגשו בחשאי. קרופורד ירה באשתו באקדחו של נונלי ואז הטעין אותו מחדש. הבלש הגיע למקום כשהוא נושא את האקדח של קרופורד ושניהם הניחו את נשקם כצעד מקדים במשא ומתן. כאשר נונלי זיהה את הקורבן, מיהר לג'ניפר, קרופורד החזיר את הקליעים והחזיר את הנשק שלו, שלא נעשה בו שימוש. כשקרופורד שב ונפנף באקדחו, נונלי תקף אותו לפני מעצרו של קרופורד. נונלי נגע אז בלי משים לנשק הרצח, ואפשר לקחת את האקדח שאינו בשימוש כראיה.

ביצ'ם מתעמת עם קרופורד. כשג'ניפר מתה כעת, ניתן לשלוף את הכדור שנורה לראשה ולהתאים אותו לאקדחו של נונלי. קרופורד מתוודה, בטוח שהוא מוגן על פי העיקרון החוקתי לפיו אין להרשיע אדם באותה עבירה פעמיים. עם זאת, ביצ'ם מודיע לו ביובש כי בכך שהוא מאפשר לאשתו למות, ניתן כעת להעמידו לדין בגין רצח, לאחר שנשפט בעבר רק בגין ניסיון לרצח. מכיוון שהוא הוריד את ג'ניפר מהנשמה, ניתן להגיש כתב אישום חדש נגד קרופורד וללקרוא למשפט חדש. קרופורד נעצר על ידי השוטרים שממתינים.

הסרט מסתיים במשפט חדש שעומד להתחיל, כאשר ביצ'ם תובע וקרופורד מוקף בצוות סנגורים בשכר גבוה מחברת וטון סימס.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Fracture". Turner Classic Movies. Atlanta: Turner Broadcasting System (Time Warner). נבדק ב-20 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)