עדי זינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדי זינו
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 בנובמבר 1986 (בת 37)
שם לידה עדי בן ישראל
עיסוק מדבבת, שחקנית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עדי זינו (נולדה ב-2 בנובמבר 1986) היא מדבבת ושחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינו נולדה כעדי בן ישראל. היא בתם של המדבבת, הזמרת והשחקנית אפי בן ישראל ושל השחקן והקומיקאי ספי ריבלין, אשר הביאו אותה לעולם מתוצאה של קשר מחוץ לנישואין. לאחר פטירתו של ריבלין בשנת 2013, זינו סיפרה שהיא ניסתה שנים רבות ליצור איתו קשר, אך זה לא צלח[1]. עם זאת, לדברי ג'ודי שלום ניר מוזס, הכיר בה ריבלין ואף דאג לה מבחינה כלכלית[2].

ההופעה הראשונה של זינו הייתה בטלוויזיה בשנת 1991, בה השתתפה בתוכנית "מסיבת גן" בערוץ הראשון.

בין השנים 2001–2002, שיחקה בסדרת הטלוויזיה "שחר" בערוץ HOT3 בתפקיד גל ספיר אחותו הקטנה של שחר ספיר (איתי שגב). אמה אפי שיחקה לצדה בסדרה בתפקיד פרידה העובדת הסוציאלית הרעה.

בין השנים 2003–2004 הייתה מנחה בתוכנית המערכונים "נקניקייה" בערוץ ניקלודיאון, בה היא גם שיחקה דמויות שונות במערכונים. בנוסף להשתתפותה בסדרות ותוכניות טלוויזיה, זינו שיחקה במחזות הזמר "סיסי הנסיכה" את טינה ו"קטנטנות".

בשנת 1995 זינו החלה לעסוק בדיבוב, כאשר בין הסדרות והסרטים שהיא דיבבה נכללים "הלבלו", "נסיך מצרים", "פרנגלי 2: מבצע הצלה", "קספר פוגש את וונדי", "אוטובוס הקסמים", "האסופית", "פרנקלין", "נאדי", "פבלו השועל האדום", "אמא אווזה", "בייבלייד", "מרי קייט ואשלי בפעולה", "תותית", "מלכודת הזמן", "תותית: תותית מחפשת את האביב", "ז'אק קוסטו", "קאיו", "בייווילז", "תותית", "לולירוק" ו"אי-שרדות: המירוץ".

במהלך קריירת הדיבוב שלה דיבבה שתי דמויות מוכרות. הראשונה היא מיסטי באנימה "פוקימון" ובסרטים "פוקימון: הסרט הראשון", "פוקימון 2000: כוחו של האחד", "חופשת הקיץ של פיקאצ'ו" ו"מבצע החילוץ של פיקאצ'ו" שמבוססים עליה. השנייה היא בלום בסדרת ההנפשה "מועדון ווינX" ובהפקות "מועדון ווינX: ספיישלים" ו"מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום" שמבוססים עליה.

בשנת 2011 שינתה את שם משפחתה לזינו.

היא בזוגיות ואם לשלוש בנות. מתגוררת בבית אריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גיל משעלי, ‏הבת הסודית של ספי ריבלין מדברת: "מאוד עצוב לי שאני לא הכרתי אותו", באתר ‏מאקו‏, 5 בדצמבר 2013
  2. ^ "השבוע על פי ג'ודי" ב"רשת ב'" בתאריך 6 בדצמבר 2013