עוגיות שקדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עוגיות שקדים
עוגיות שקדים טורקיות
עוגיות שקדים טורקיות
מאכלים
סוג ביסקוויט עריכת הנתון בוויקינתונים
מטבח המטבח הסיני עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא מטבחים רבים ושונים ברחבי העולם
אופן הגשה קינוח
מרכיבים עיקריים שקד מצוי, חמאה, סוכר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עוגיית שקדים או ביסקוויט שקדים, היא סוג של ביסקוויט, המבוסס על שקדים. מדובר בעוגיות הנפוצות במטבחים רבים ושונים, אשר עשויות לקבל צורות רבות.

סוגי עוגיות שקדים כוללים למשל מקרון, עוגיות שקדים ספרדיות בשם אלמנדרדוס (almendrados), קוראביה, עוגיות מסוג שורטברד המבוססות על חמאה ושקדים (qurabiya) ועוגיות שקדים שמוצאן מטורקיה (kurabiyesi acıbadem).

בנוסף, לעיתים קרובות עוגיות הסקרפר הטורקיות (şekerpare) מעוטרות בשקדים.

בלוב, מכינים עוגיות עבמבר על בסיס שקדים ובוטנים ואגוזים אחרים, עוגיות אלה מזכירות קצת את הגרסה האיטלקית והטורקית של עוגיות אלה, ומכיוון שאינן מכילות רכיבים חמצים נוהגים לכין אותו בתקופת הפסח.

בנורווגיה, עוגיות חול הן סוג של עוגיית שקדים שנאפות בפחיות מחורצות[1].

ישנם גם מתכונים לעוגיות שקדים המתאימים לאנשים החולים בסוכרת, מאחר שניתן להכין עוגיות שקדים גם ללא תוספת חיצונית של סוכרים, כי המתיקות של העוגיות יכולה להיות מינימלית ולהגיע מהשקד עצמו שהוא אגוז מתקתק יחסית[2]

עוגיות שקדים סיניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוגיית או ביסקוויט שקדים סיני הוא מאפה סיני העשוי עם גוגואים (גרעיני משמש) טחונים. ביסקוויט זה הוא אחד המאפים הסטנדרטיים ביותר באזור סין, בגואנגג'ואו, הונג קונג, מקאו, ובכמה מאפיות סיניות באזורים אחרים של העולם.[3] העוגיות קטנות וללא מילוי. בנוסף, יש להן נטייה להתפורר מאוד.

במקאו, ביסקוויט זה היה אחד ממוצרי האפייה המיוחדים פופולריים ביותר, במיוחד באזור הריסות הקתדרלה של סנט פול, שם הרחובות מלאים בעשרות חנויות אשר בכולן נמכרים טעמים שונים של ביסקוויט השקדים הסיני זה ליד זה.

סוחרי רחוב גם מפוזרים לאורך רחוב זה על מנת לדחוף את הסחורה. הביסקוויט מומלץ באתר הרשמי לתיירות של מקאו כחטיף מקומי מפורסם[4].

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עוגיות שקדים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Stokker, Kathleen (2000). Keeping Christmas: Yuletide traditions in Norway and the new land. Minnesota Historical Society Press. p. 27.
  2. ^ ד"ר רני פולק, ליהנות מאוכל בריא, ישראל: פן הוצאה לאור / ידיעות ספרים, 2010
  3. ^ "Chinese Almond Cookie Recipe". The Nibble Great Food Finds. נבדק ב-6 בינואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Macau.com "Where To Eat, What To Eat in Macau"