עולם היורה: מחנה הקרטיקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולם היורה: מחנה הקרטיקון
Jurassic World Camp Cretaceous
מבוסס על עולם היורה
סוגה הרפתקאות
מדע בדיוני
יוצרים זאק סטנץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים שון גיאמברון
ריאן פוטר
ג'נה אורטגה
קאוסאר מוחמד
רייני רודריגז עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מספר עונות 5 + ספיישל
מספר פרקים 50
הפקה
מפיק סקוט קרמר
ליין לוראס
סטיבן שפילברג
פרנק מרשל
קולין טרוורו
חברת הפקה דרימוורקס הנפשה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס, Yaz עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ליאו בירנברג עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית 18 בספטמבר 202021 ביולי 2022
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עולם היורה: מחנה הקרטיקוןאנגלית: Jurassic World: Camp Cretaceous) היא סדרת הנפשה ממוחשבת אמריקאית של זיכיון פארק היורה, המבוסס על דינוזאורים ששוחזרו גנטית על אי ליד קוסטה ריקה.

הסדרה מבוססת על הסרט הרביעי של פארק היורה והיא הסדרה הראשונה שיצר הזיכיון, לאחר שסדרות נוספות שניסו לייצר כשלו (למעט כמה סרטי לגו קטנים, שאינם חלק מהקאנון). היא הופקה בשיתוף של נטפליקס וסרטי יוניברסל כשהעונה הראשונה הופצה בנטפליקס ב-18 בספטמבר 2020, העונה שנייה עלתה ב-22 בינואר 2021[1], העונה השלישית עלתה ב-21 במאי 2021, העונה הרביעית עלתה ב-3 בדצמבר 2021 והעונה החמישית והאחרונה בסדרה עלתה ב-21 ביולי 2022. בנוסף פרק ספיישל אינטרנטי יצא לנטפליקס ב-15 בנובמבר 2022. הסדרה זכתה להצלחה מסחררת וצברה מעל ל-720 מיליון צופים.

ב-2024 תעלה סדרת המשך בשם: "עולם היורה: תאוריית הכאוס", המציגה את דריוס באומן הבוגר לאחר אירועי הסרט החמישי.

המפיקים של הסדרה הם סקוט קרמר, ליין לוראס, סטיבן שפילברג, פרנק מרשל וקולין טרוורו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירועי עונה ראשונה של הסדרה חלים במקביל לאירועי הסרט הרביעי בסדרה, במהלכה חבורת הרפתקנים צעירים המבקרים בפארק "עולם היורה", מתרחקת מאזור המבקרים הבטוח ללב הפארק. באותה עת חלה ההימלטות של האינדומינוס רקס - ההיברידי הקטלני שפותח במיוחד ויצירת הכאוס הכולל בפארק והחבורה נאלצת לשרוד על האי ללא ציוד וללא עזרה, תוך עזרה אחד לשני. המשך העלילה עד לסיומה חלים לאורך אירועי הסרט החמישי, אשר מסתיים בבריחת הדינוזאורים מאחוזת לוקווד.

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה הועלתה לנטפליקס ב-18 בספטמבר 2020:

  1. מחנה הקרטיקון: דריוס באומן חולם על מסע לפארק "עולם היורה". הוא מצליח להתקבל לסיור המחנה לאחר ניצחון במשחק מחשב על הפארק. לצידו מגיעים עוד 5 חניכים: ברוקלין, סמי גוטיירז, בן פינקוס, יאזמינה פדואלה וקונג'י קון, אשר מגיע על מסוק אישי. המדריכים שלהם, דייב ורוקסי, מראים להם את המחנה בו הם נחים. בשעת הלילה דריוס מחליט להתגנב לאחר שעת העוצר, כדי לראות את מכלאת הקומפסוגנתוסים אך הוא נתפס בידי קונג'י וברוקלין, בלוגרית בולטת בעלת מיליוני עוקבים. שלושתם חומקים מהמחנה ומגיעים בטעות למכלאת הולוצירפטורים ומריבה בין ברוקלין לקונג'י מפילה את המכשיר של ברוקלין למתחם. קונג'י יורד להביא את המכשיר, אך חבורת הרפטורים צופה בו. דריוס יורד לעזור לו וברוקלין מנסה לפתוח את השער, אך פותחת בטעות את תא הרפטורים הרעבים.
  2. סודות: דייב ורוקסי מגיעים ומצילים אותם ומחליטים לרתק את דריוס וקונג'י עם אזהרה לפני סילוקם. כעונש הם נאלצים לפנות ערימת קקי של דינוזאורים מהאי. שאר המחנה מבקר במעבדה של ד"ר הנרי וו וצופים בבקיעת ביצי אנקילוזאורוסים. אחת מהם נולדת עם ראש לא סימטרי, מה שמזעזע את וו אך בן מחבב אותה וקורא לה "באמפי". ברוקלין נכנסת למשרדו האישי של ד"ר וו ורואה את מודל האינדונימוס רקס. כשהוא מגלה אותה שם הוא מסלק את החבורה מהמעבדה. בינתיים דריוס וקונג'י עוזבים את מטלתם ובודקים דינוזאור חדש שפותח לאחרונה. במפלס תת-קרקעי הם מגיעים לתצוגה, אך נמצאים בטעות במתחם הדינוזאור, שמתברר כקרנוטאורוס. הם בורחים ממנו דרך כלוב בעל דלת קטנה. קונג'י נמלט אך הדלת נסגרת על דריוס. הוא ניצל מהקרנוטאורוס ברגע האחרון בזכות קונגי ולחזור לעמדתם בזמן, תוך שהקרנוטאורוס (שמקבל את השם טורו) נשרט בפניו מהמעקים. באותו לילה מזל"ט מסתורי מצלם את הפארק.
  3. רכיבת הבקר: למחרת דייב ורוקסי מראים לחבורה את הג'יירוספירים המתגלגלים, בהם הם יכולים לעקוב אחרי עדרי דינוזאורים צמחוניים. ואולם סופה לא צפויה משבשת את התוכניות והמדריכים עוזבים אותם. החבורה מחליטה לעקוב אחרי סינוצרטופסית שמתנהגת מוזר, אך היא מוטרדת ומבהילה את כל העדר שבבהלה שובר את רכבם של דייב ורוקסי ובמהומה שאר הג'יירוספירים נתקעים. דריוס וברוקלין מצליחים לנוע אחרי הנקבה, אך מבהילים אותה והיא מעיפה את רכבם לתוך בוץ טובעני. הם ניצלים מהכדור השוקע בזכות חבל שנקשר לסינוצרטופסית, אותה מפתה סמי בעזרת עלים הרחק מהבור. בסוף היום ברוקלין רואה בסרטון שלה שסמי גם לקחה דגימת רוק מהסינוצרטופסית.
  4. דברים מתפרקים: בפלאשבק נראה דריוס עם אביו מחכה לטיול של שניהם לפארק, אך אביו מסביר לו שהוא חולה מדי לנסוע ונותן לו למזכרת שרשרת שיני דינוזאורים. דריוס מסתכל בגעגוע על תמונת אביו ואוחז את המזכרת ממנו.
    למחרת ברוקלין כועסת על סמי שלקחה את מכשירה כשחברתה הטובה יאז מגוננת עליה מברוקלין. דריוס מציע לסייר בחוץ אך לאחר שהם יוצאים נשמעות התראות בטיחות ברדיו. הם מגיעים לעמדת אומגה וצופים בברכיוזאורוס שמתמוטט בשאגה כשמתחתיהם שני עובדים מזהירים אותם מדינוזאור לא מוכר שנמלט. אז מופיע האינדונימוס וטורף את שני העובדים ואז מביט בהם. החבורה בורחת על כיסאות האומגה, אך המתקן מושבת באמצע הצניחה וכשהאינדונימוס שובר את המבנה, נופלים גם החבלים והאומגות עם הילדים לתוך הג'ונגל. הם מתעוררים ורצים למחנה, אך מגלים שהוא נהרס לגמרי. הם מחליטים לנוע לעבר מרכז המבקרים במרכז האי. האינדונימוס שובר גם את גדרות המכלאה של טורו.
  5. יום הולדת שמח, אדי!: דייב ורוקסי מחכים לקלייר דירינג, מנהלת הפארק לשיחה שמתעכבת ושומעים ממכשירי קשר צעקות ומהר מאוד המכשירים מאבדים קליטה. בינתיים החבורה צועדת בזהירות בג'ונגל, מוצאת טנדר נטוש. הם נוסעים בו עד המעבדה של ד"ר וו, בה הם נתקלים באנקילוזאורוסית באמפי ובן מאמץ אותה. הם לא מוצאים שם איש למעט עובד בשם אדי, שהכין עוגת יום הולדת וחוגג לבדו. הוא הסביר להם שוו מנהל עסקים מפוקפקים ומסוכנים ואז ברח לתוך הטנדר הדולק, מותיר את החבורה מאחור. אך הוא לא הרחיק לכת מאחר שהאינדונימוס מפתיע אותו, הופך את הטנדר וטורף אותו מול החבורה שנמלטת לרכב צדדי שהם מוצאים. הרכב עולה על מהמורה, הגורמת לסמי להפיל מכיסה את המכשיר הנעלם של ברוקלין. שאר החבורה מופתעת והאוטו נכנס בגזע נפול ומתרסק.
  6. ברוכים הבאים לעולם היורה: לאחר ההתרסקות סמי מתוודה שגנבה את מכשירה של ברוקלין כדי לרגל בשביל החברה "מונטה קרוז", יריבה של חברת "אינג'ן". היא עושה זאת כדי להציל את משפחתה מפשיטת רגל בתמורה לריגולה. יאז מתרחקת מברוקלין, שהחשיבה לחברתה אך אין להם זמן לכעוס מאחר שהמסוק של סיימון מאסרני, בעלי "עולם היורה", מתרסק לתוך מכלאת הפטרוזאורים ולהקת פטרנודונים מעופפת לעברם. הם בורחים לתוך מתקן קייאקים מקורה. בתוך הקייאקים מגיחים לעברם כמה פרזאורולופוסים אך הם מתרחקים לפני שזרמים חזקים מוליכים אותם ל"לגונת עולם היורה", בו שוכן המוזאזאורוס הקטלני. החבורה חותרת במהירות לגדה, כשהמוזאזאורוס אחריהם. הקייאק של סמי ודריוס איטי מדי ויאז מצילה אותם ואחר כך נמלטת בידי חבל ששולח לעברה קואג'י. עם זאת היא נופלת ונוקעת את ירכה. אז נשמע כרוז הקורא למבקרים לעלות לרציפים לפני ההפלגה האחרונה היוצאת מהאי.
  7. היום האחרון של המחנה: החבורה בורחת ממתחם הלגונה ומחפשת דרך להגיע לרציפים בזמן. הם עולים על רכבת מונורייל החונה ליד תצוגת הלגונה ובדיוק נמלטים מטורו שרואה אותם. על הרכבת סמי מאחדת את הקבוצה שהופכת למחוברת יותר. אז פטרנודונים מתחילים לתקוף את קרון הרכבת והחבורה מכבה את האורות כדי שלא יוכלו לראות אותם. ליד חלון הקטר הם רואים קרון הרוס המוצב על מסילתם והם נאלצים לשנות מסלול ובן מטפס החוצה מהקרון לתוך הקטר ומסיט את מסלול הרכבת, מה שמציל אותם. בן חוגג עם חבריו כשפטרנודון שובר את אחד החלונות ומעיף אותו כמעט מהחלון. דריוס מנסה לאחוז בו אך בן מתחיל להחליק מאחיזתו.
  8. סיום השורה: בן מאבד את האחיזה, נופל למטה מהקרון לג'ונגל והחבורה בטוחה שבן נהרג. הם מגלים שהמונורייל מתחיל את הנסיעה למסלול ממנו הגיעו וקופצים ממנו, כדי להספיק להגיע למסוף. אך קרסולה של יאז מונע ממנה למהר והם נכנסים למנהרות כדי לקצר דרך לרציפים. הם מוצאים יציאה ובה נתקלים בקבוצת קומפסוגנתוסים. החבורה מתכוננת להתגונן אך אז מגיע טורו, מבריח את הקומפסוגנתוסים והחבורה בורחת עד ליציאה שנסתמה. טורו מוצא אותם אך יאז ודריוס מפתים אותו לעברם ובעזרת מיכלי גז וטיזר דולק מפוצצים את הקיר מעליו. טורו נחבל קשה ומוותר על המרדף אחריהם. הפיצוץ יוצר חור במנהרה והחבורה יורדת לרציף אך מגלה שהמעבורת האחרונה עזבה והם נותרים לבד על האי, אף על פי שדייב ורוקסי ניסו ללא הצלחה לעכב את יציאת המעבורת מהאי ולהחזירה אל האי. דריוס מעודד את החבורה ואומר שמישהו יחזור אליהם ועד אז יש להם אחד את השני לשרוד. בסיום באמפי מגלה את בן מזיז את ידיו כסימן שהוא בחיים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה עלתה לנטפליקס ב-22 בינואר 2021.

  1. אות של תקווה: לאחר שהחבורה נשארת לבדה באי הם מחפשים מחשה מדינוזאורים טורפים כמו הטירנוזאורוסית שטורפת מולם פרזאורולופוס ובעוד הם נמלטים דריוס חש נקיפות מצפון על אובדנו של בן. הם מגיעים לדרך הראשית ושם מוצאים מזכרות, מכשירי קשר, פיצות קפואות (אותם חוטפים קומפסוגנתוסים) וספר הדרכה, בו נאמר שישנו מכשיר משואת חירום חבויה. החבורה מחפשת דרך להגיע אליה ומוצאת אותה בתוך קן של הטירנוזאורוסית שנבנה באמצע הרחוב הראשי. דריוס וקנג'י מצליחים לשגר אות בעוד סמי, יאז וברוקלין מסיחים את דעת הטירנוזאורוסית ועולה אות של מסר נשלח.
  2. עץ העצלנים: החבורה מגיעה למחנה ההרוס שלהם ומנסים לייצר ממנו בית עץ מאולתר מדינוזאורים. יאז מתקשה לנוע וקנג'י נשאר איתה להקים את המחנה כששאר הקבוצה מחפשת ציוד רפואי במרפאת דינוזאורים. להפתעתם הם מגלים בה דינוזאורים חולים שלא שוחררו ומוציאים אותם, ביניהם גם בריוניקס מותש. עם זאת זוג בריוניקסים נוספים מגיחים לעברם לצד השלישי ששוחרר והקבוצה ניצלת על ידי שחרור של סטגוזאורוסים שיתפראו באזור. בחזרתם ברוקלין מגלה ערימת פרחים קפואים לבנים מיוחדים.
  3. בור המים: לאחר שבית העץ נבנה החבורה משתמשת בנחל הסמוך למקלחת, אך המים מפסיקים פתאום ומתברר שגזע יוצר סכר סותם אותו ודריוס וקנג'י מחלצים אותו בעזרת זנב של סטגוזאורוס. מהתצפית הם מגלים בור מים בו עשרות דינוזאורים צמאים לרבות צרטוזאורוס מפחיד שותים ללא מורא אחד מהשני. ברוקלין, יאז וסמי מגלים פתחי אוורור מתחת הפרחים הקפואים, נכנסים לתוכם ומוצאים מעבדה נטושה של ד"ר וו, בה שמור קוד סודי בשם "E750", שאולי משמש לעזור לחברת מנטה קרופ. הם נאלצים לצאת מאחר שהבריוניקסים עוקבים אחריהם והם ניצלים במזל. כשהם מגיעים למחנה הם קולטים מדורה של אנשים ומרגישים שההצלה שלהם מגיעה.
  4. הצלה: כשהחבורה מגיעה אל אזור המדורה הם נתקלים בצרטוזאורוס שתוקף אותם, אך מוברח בידי צייד שטח בשם האפ וזוג תיירים אקולוגים בשם מיטשל וטיפני. הללו מארחים אותם באוהליהם ומודיעים להם שתגיע ספינת הצלה בעוד יומיים. החבורה ובעיקר דריוס מתרגשים מהתיירים אך ברוקלין וקנג'י חושדים בהאפ שמסתיר מזימות, מנסים להיכנס לאוהל הפרטי שלו והוא תופס אותם ומאלץ אותם לשבת מולו. כשהוא מפנה את הגב הם נמלטים אך הוא משיג אותם בג'ונגל. ואולם הוא מוכה במקל בידי בן פינקוס.
  5. אומץ: בפרק הפלאשבק בן מתאר את הרגע בו נחטף בידי פטרנודונים ונפל לג'ונגל בעוד באמפי שמרה עליו בחיים, הראתה לו איפה למצוא אוכל וגוננה עליו מטורפים כמו קומפסוגנתוסים. עם זאת ככל שהיא גדלה לא היה לשניהם מקום במחסה והוא הודף אותה ממנו אך מתחרט על כך מהר. הוא נאלץ להתגונן בעזרת מקל מטורפים והופך לקשוח ואמיץ, בונה לעצמו בית עץ גבוה. לבסוף הוא מחליט להתמודד מול טורו ובאמצע הקרב ביניהם באמפי חוזרת כאנקילוזאורוסית חצי בוגרת ושניהם מכניעים את טורו וחוברים שוב. בן פנה למדורת התיירים אך שמע שהם זוממים תוכנית סודית מהחבורה.
  6. טועה ומטעה: ברוקלין, קנג'י ובן קושרים את האפ ומחלצים ממנו שישנה סירה פרטית שחונה על החוף והם מאתרים רכבי שטח לשם כך. הם מותקפים בידי שלושת הבריוניקסים, מצליחים לברוח בידי פיצוץ של חביות בוערות אך מחוללים מרדף במהלכו האפ אוזר אומץ ומקריב את חייו כדי להסיח את הטורפים. בינתיים דריוס, סמי ויאז מגלים על מיטש וטיפני שהם למעשה ציידים המנסים להרוג את הדינוזאורים והללו מתרגזים ודורשים מדריוס שיוביל אותם לבור המים. יאז מצליחה להימלט משניהם ופוגשת את שאר החבורה ומגלה להם על תוכניתם של מיטש וטיפני.
  7. שלב ראשון: החבורה מנסה לעזור את הזוג ובעזרת מעברים מתחת למנהרות מגיעים לחדר בקרב, בו הם מצליחים להחזיר את החשמל והרמקולים לפארק. הם מנצלים זאת כדי להציל את דריוס וסמי שחטפו את נשקי הציידים וכדי להוביל אותם אל הטירנוזאורוסית. היא מגיעה ותוקפת את הזוג שאיבד את רוביהם, אך הם מצליחים להימלט לג'ונגל. הם גם מוצאים את הנשק שלהם וטיפני הורגת אחד משלושת הבריוניקסים, שתוקפים אותם בג'ונגל. דריוס וסמי ניצלים מהטירנוזאורוסית בידי הולוגרמה בדומתה שמסיחה אותה ומספרים לקבוצה על התוכנית של הזוג להגיע לבור המים, כדי להרוג עוד דינוזאורים.
  8. תאוריית הכאוס: דריוס מנסה למנוע מהזוג להרוג דינוזאורים ויוצר תוכנית הסחה כאוטית. דריוס וברוקלין מגיעים להסיח את הזוג כששאר החבורה גוררת עדר דינוזאורים מסתער הרחק אך משנה כיוון, בורח מהטירנוזאורוסית. העדר הבורח מבריח את הזוג אך מיטש נתפס במלכודת שלו והטירנוזאורוסית טורפת אותו וגם הורסת את רובי הזוג. טיפני בורחת לספינתה, אך מגלה בה את שני הבריוניקסים ששרדו והם טורפים אותה. החבורה שוב נתקעת באי בעוד בחדר מבודד יצור מסתורי קפוא בשם "E750" יוצא מהכלא הקפוא שלו, עם קטיעת החשמל לכלובו.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית עלתה ב-23 במאי 2021 והיא כוללת 10 פרקים:

  1. הנוף מלמעלה: לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים לצאת מהאי החבורה משיטה רפסודה באוקיינוס אך היא מתרסקת מול עוצמת הגלים. החבורה מחליטה לנסות להציל גלשן רוח ולהשתמש בו בתור מפרש חזק. דריוס נשאר לעזור לבן שחושש לנטוש את באמפי והשאר עולים במעלית גונדולה לנקודת תצפית ובה מוצאים גלשן אך ברוקלין ויאז מותקפים בידי דימורפודונים שמקננים על התצפית. ברוקלין ויאז נמלטים מלהקה בעזרת הגלשן אך אחד הדימורפודונים הורס אותו והם נופלים על העלים שתחתיהם, בעוד באמפי ובן מגרשים אותו. בעודם למעלה קנג'י וסמי מוצאים את הספינה של מיטש וטיפני והחבורה מוצאת אותה בין הסלעים בקרבת החוף. בינתיים צרטוזאורוס נטרף בידי ההיבריד החדש - "E750".
  2. חוף מבטחים: החבורה עולה על הספינה ועורכת מסיבה לפני יציאתם, אך במהלכה מתברר להם שאזל הדלק ויש חור בצד הסירה. בעת ערפל הם עוגנים על המזח ומחפשים דלק אך הם מותקפים בידי אורנוזאורוסים. סמי מנסה להיקשר לבאמפי והוא מציל אותה מאחד האורנוזאורוסים. החבורה בורחת אל הספינה ומצליחה לתקן את החור בעזרת קלטת אך האורנוזאורוסים שוחים לעברם ופוגעים בספינה. דריוס וברוקלין מבריחים אותם באמצעות זיקוקים, איתם הם תכננו להפחיד את קנג'י. בהמשך נשמע ההיבריד "E750", שגרם לכל המהומות.
  3. קאסה דה קינג'י: החבורה מתניעה את הספינה לפנטהאוז על האי של אביו העשיר של קנג'י ומחפשים במגדל של אביו דברים לספינה. בינתיים נכנסים מונולופוזאורוסים לחדר אך רק באמפי מבחינה בהם. המונולופוזאורוסים תוקפים והחבורה מתפצלת: דריוס, ברוקלין וקנג'י מוצאים מצפן וחומרי איטום ונמלטים דרך פיר מעלית לעבר היציאה בעוד בן, יאז וסמי מוציאים בנזין מלימוזינות שחונות באי ונכנסים לעברם כדי להימלט מהמונולופוזאורוסים. החבורה נמלטת בתוך אחת הלימוזונות בעוד באמפי הודפת כמה מונולופוזאורוסים. בלילה מזל"ט מסתורי שמעופף בפארק נהרס בידי ההיבריד המסתורי.
  4. ילדה נבונה: החבורה מנסה להדביק אוטם לחור הספינה אך נכשלים ובינתיים קומפסוגנתוסים גונבים להם את המצפן ובורחים לקינם במרכז המבקרים המקורי. כשהחבורה מוצאת את המצפן היא נתקלת ב"בלו" - אחרונת הרפטורים של האי והיא רודפת אחריהם. הם בורחים לתוך מכונית שנתקעה בחוץ והרפטורית אחריהם עד שהמכונית מתרסקת ובלו נתקעת תחתיה. אז הקומפסוגנתוסים חוזרים לטרוף אותה, אך החבורה מחלצת אותה והיא מפסיקה לצוד אותם. בינתיים ברוקלין וסמי מחפשות חומר על ההיבריד בשביל חברת "מנטה קרופ" ומגלים תיעוד של ד"ר וו על ההיבריד שמכונה "סקרופיוס רקס" (מיוצר מ-DNA של עקרבנון) שיועד להשמדה. ד"ר וו החליט להקפיא אותו אך המיכל הקפוא נהרס.
  5. עין הסערה: החבורה מתכננת לצאת מהאי בשיט ומתארגנים על ציוד כשקנג'י אחראי, בעוד בן נעלם ונמצא לצד באמפי. דריוס עוקב אחרי גלימימוסים שמתחילים להימלט ופגר של גלימימוס נראה על העצים. הוא נתקל בברוקלין וסמי שמזהירים אותו מההיבריד. לפני שהקבוצה עוזבת מנשבת סופה והתוכניות נהרסות להם והם מחליטים להגן על המחנה מפני ההיבריד. כשמתחילה הסופה מגיע הסקרופיוס ומצליח לעבור דרך הגדר החשמלית שלהם. הוא תוקף את החבורה אך מוסך בידי עץ בוער והוא עוזב לצוד דינוזאורים. לאחר מכן מתברר שהוא פגע בסמי בקוצים בבטנה והיא מאבדת את ההכרה.
  6. נגד הזמן: לאחר שסמי הורעלה יאז מחליטה להשיג לה את הנוגדן מהמעבדה של ד"ר וו ודריוס ובן עוזרים לעכב את הסקרופיוס באמצעות פיצוץ גדול. יאז מוצאת את הסם מהמעבדה אך בצאתה משם נתקלת בסקרופיוס. היא בורחת וקופצת מעל זרם מהיר אך נוקעת את קרסולה בנפילה. הסקרופיוס מאתר אותה אך פיצוץ בנקודת התצפית מושך אותו והוא עוזב. יאז רצה בכל כוחה לעבר סמי שמתחילה לקרוס אך היא מתעוררת לאחר שקיבלה את הנוגדן.
  7. שוק למערכת: בן נעלם לפני שהחבורה עוזבת ודריוס בניגוד לעמדת חבריו מחליט לחפש אותו. הוא מוצא אותו כשהוא מאתר את באמפי בעודה מתקרב לעדר אנקילוזאורוסים והיא חוברת אליהם, אז בן אומר לדריוס שהוא מתכנן להישאר באי והם מתעמתים. שאר החבורה מתקדמת לעבר ספינה ומוכנים לצאת בזריחה. הם נתקלים בסקרופיוס הטובח בעדר פרזאורולופוסים זוהרים והם בורחים לספינה. הסקרופיוס מגיע לעדר האנקילוזאורוסים והם מגוננים על באמפי מפניו עד שהוא עוזב, אז בן מחליט להניח לבאמפי. דריוס ובן מתקדמים לספינה אך מגלים שהמזח ננטש כשמצידיהם ישנם שני סקריופיוסים.
  8. הבריחה מאיסלא נובלר: בעוד שני הסקריופיוסים נלחמים דריוס ובן בורחים ללימוזינה סמוכה שמתהפכת תוך כדי הלחימה. אז דריוס מחליט שצריך לעצור אותם ופונה אחריהם. הוא ובן נתקלים בעדר ברכיוזאורוסים והם נמלטים מהדרך. שאר החבורה חוזרת עם הספינה לעברם ומוצאת גור ברכיוזאורוס ואז ממשיכה לתוך האי ונתקלת בדריוס ובן. הם מאתרים סקרופיוס שאורב להם על העץ והם נמלטים לתוך מרכז המבקרים המקורי, אך בתוכו נמצא הסקרופיוס השני. הם מנסים לירות בו ונכשלים. אז הם בורחים למטבח וקנג'י מבעיר את הכיריים, כך שהם מקבלים פתח מילוט. בניסיון לצאת הם נתקלים ב"בלו" הרפטורית. היא נכנסת פנימה והחבורה מצויה בינה לבין הסקרופיוס כשהשני מטפס מלמעלה ונכנס דרך החלון. שני הסקרופיוסים ובלו נלחמים ביניהם והורסים את המרכז והחבורה הורסת את יסודות המרכז כשהתקרה נופלת על הסקרופיוסים והם נהרגים בעוד "בלו" חומקת. הם ממשיכים למזח ובן מחליט להיפרד מהם אך כשהספינה יוצאת הוא מתחרט וקופץ לים ועולה על הספינה. עם זאת מסוקים מגיעים ומצווים עליהם לעגון במזח.
  9. כל מה שצריך: החבורה עוגנת כשמסוק נוחת על המזח לצידם אך מתברר שאנשיו לא הגיעו לחלץ אותם. על מסוק אחד עולים קנג'י, בן וסמי בעוד מסוק אחר נוחת אך הטירנוזאורוסית מגיעה וטורפת את הטייס והמסוק השני בורח בזמן. השלושה בורחים לג'ונגל וכמעט נטרפים אך בורחים בעוד הטירנוזאורוסית עוקבת אחרי עובד אחר (ג'ק) שנמלט בסולם המסוק אך נטרף בידי המוסזאורוס. במסוק שלישי שנוחת נמצא ד"ר וו והחבורה מחליטה לעקוב אחריו ולהרוס את משימתו. בינתיים במסוק של קנג'י, בן וסמי הטייסת נמלטת מפטרנודונים אך לפני התנגשות עם ברכיוזאורוס מסיטה את המטוס שנתקע בעץ והשלושה יוצאים מהמסוק שנופל ומתפוצץ. דריוס, יאז וברוקלין עוקבים דרך פתחי האוורור למעבדה של ד"ר וו ומשיגים את מחשבו הנייד אך לפני שהם יוצאים, ברוקלין נתפסת בידי הוקס, מאנשיו של וו ומוסרת לדריוס את המחשב.
  10. עיניים על המטרה: לאחר שברוקלין נלכדת החבורה מתאחדת ואנשיו של וו מורים להם להביא את המחשב או שברוקלין תיפגע. הם מחליטים להעלות את המחשב על שבב של סמי ולמחוק אותו לפני שהוא מוחזר. ברוקלין מושכת מונולופוזאורוסים למעבדה ונמלטת החוצה אך נתפסת שוב והאנשים צועדים לעבר המסוק איתה, כשאחד מהם נטרף בידי בריוניקסים ואחר נופל לזרם השוצף. הם מגיעים למסוק עם ברוקלין וקנג'י מחליט לתת להם את המחשב המגובה, אך ד"ר וו חושד בקבצים שנמחקו. אז החבורה מגיעה עם העדר של באמפי שמסיח את הוקס ווו וקנג'י וברוקלין נמלטים לתוך העדר הנע. הוקס מאיים על סמי ויאז שיתנו לו את המחשב אך הם זורקות אותו לעבר אנקילוזאורוס והוא מושמד. החבורה בורחת והוקס ווו עולים על המסוק חזרה כשהוקס מנסה לפגוע בהם ונכשל. החבורה עולה על הספינה חזרה הביתה אך מחדר אחד נשמע קול דינוזאור על הסיפון.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הרביעית עלתה ב-3 בדצמבר והיא כוללת 11 פרקים:

  1. מתחת לפני השטח: לאחר שהחבורה מפליגה לביתה מתגלה קומפסוגנתוס על הספינה והחבורה מנסה לתפוס אותו, תוך שקנג'י וברוקלין מתקנים את מערכת הסונר בספינה ומשוחחים על היחסים ביניהם. בעוד החבורה עומדת לתפוס את הקומפסוגנתוס הספינה נתקעת באצות. דריוס מתנדב לחלץ אותם אך ישנם הרבה אצות ובים סביבם הסונר קולט כריש מתקרב. החבל של דריוס נקרע והוא מתחיל לטבוע אך קנג'י מציל אותו, למרות שכעס עליו קודם מה שמחזיר את הקשר בינם. עם זאת כשהכריש מתקרב הוא נטרף בידי המוזאזאורוס שמתנפל על הספינה. החבורה מצליחה לשוט הרחק. כשבאופק נראה אי החבורה צוהלת אך אז המוזאזאורוס תוקף, קופץ על הספינה והורס אותה. החבורה מתעוררת באי מסתורי (לצד הקומפסוגנתוס) ונכנסת למערה.
  2. לפחות...: החבורה עוברת מהמערה אל מדבר משונה ובאופק רואים חפץ נוצץ, מה שגורם להם לעבור את המדבר. בדרך הם נקלעים לסופת חול גדולה במהלכה קנג'י וברוקלין נופלים לתוך הקניונים ונאבדים לשאר. הם נפגשים בקצה הקניון לאחר שקנג'י וברוקלין מוצאים צינורות השקיה והם מרווים את צמאתם ובן מוצא פירות אך חושש שהם רעילים. בלילה החבורה מדליקה מדורה וקוראת לעזרה ללא מענה ובהמשך בן שומע קול. החבורה מתעוררת כשסמילודון קופץ לעברם ובן לוקח מקל בוער ומפתה אותו לתוך מערה. הסמילודון נלחם בו ובעזרת קנג'י והחבורה מנצח אותו. בבוקר קנג'י מועד על פיסת מתכת המובילה לקיר שקוף שאחריו מסדרון.
  3. ההתגלות של ד"ר טרנר: החבורה עוברת לביומת יער ובה זוג טירנוזאורוסים נאבקים. להפתעתם הם פוגשים בחוקרת הבוחנת את האם ובתה והיא מתגלה כד"ר מיי טרנר. תחילה היא חושדת שהם מרגלים אך מובילה אותם לחדרה שמאחורי מפל ושם מסבירה שהאי שלהם חסר רשתות. סאמי מוצאת בחדר נייר של תאגיד "מנטה קורפ" מה שמחשיד אותה. בעוד דריוס וסאמי נשארים שאר החבורה חוזרת ליער ומגלים את הקומפסוגנתוס. להפתעתם מגיח רובוט חייתי המאתר את הקומפסוגנתוס והורג אותו. ד"ר מיי מגיעה נסערת ומחזירה את הילדים לחדרה, מחשש לחייהם. בהמשך היא מאכילה את הטירנוזאורוסים אך התוקפנות שלהם מאיצה והם תוקפות ופוצעות אחת את השנייה, מה שמאלץ את הד"ר לשלוח רובוט ב.ר.א.ד לשתק אותם. בינתיים בחדר רובוט מגיח ומנסה להרוג את החבורה אך קנג'י משמיד אותו. הדבר מכעיס בוס מסתורי המחליט לנסוע לאי.
  4. מציאות אחרת: החבורה מחליטה לעבור למקום בו עומד לנחות מטוס אספקה היכול להחזיר את החבורה. הם מוציאים את המזון המורעל של הטירנוזאורוסים ונמלטים מהם תוך שיאז נכנסת לפאניקה וקנג'י מציל אותה. עם זאת רובוטים צדים אותם עד ליציאה, כאשר ברוקלין גורמת להם לירות חשמל על היציאה ומשביתה את כניסתם. אז הם מגיעים לביומה ארקטית דרך מפלסות שלג ומוצאים קנטרוזאורוס בשם "פירס". מיי לא מבינה איך הגיע לשטח הקר והוא נכנס להיפותרמיה במהירות, כך שהחבורה מחלצת אותו. בינתיים רובוט מנסה להרוג אותם אך יאז מפילה אותו לאגם קפוא. החבורה מצליחה לעבור דרך הביומה ליציאה אך אז המטוס ממריא בלעדיהם והם חוזרים למיי. המטוס מתברר כשייך לבוס מסתורי כעוס.
  5. משחק לטווח רחוק: הבוס המסתורי של מיי מגיע לאזור הארקטי ומגלה שהרסו את תוכניותיו. מלווה ברובוטים הוא מגיע לחדרה ולוקח את יומני מחקרה. סאמי הצופה בו מזהה אותו כקאש ד. לנגפורד, האדם שסחט את משפחתה ואילץ אותה לרגל למענו. בעוד מיי מטפלת ב"פירס" באזור המדברי היא מבינה (לאחר שהטירנוזאורוסים לא טופלו כפי שביקשה מהרובוטים) שקאש מבטל את הוראותיה ומחליטה להתעמת איתו, תוך שהחבורה נשארת חבויה. קאש מפתיע אותה עם זוג רפטורים שבויים ומציג לה את המחקר שלקח לה. לאחר שהיא מתנגדת לרעיונותיו הוא מחליט לחסל אותה בידי הרובוטים, אך היא בורחת והחבורה עוזרת לה לברוח. מיי נפצעת מהרפטורים אך סאמי מבריחה אותם בחשמל הרובוט. קאש בודק את הרובוטים ההרוסים ובן מוצא אצלו טלפון.
  6. משימה קריטית: החבורה צופה איך הטירנוזאורוסית "פה גדול" נלקחת בידי רחפנים חשמליים אל רחבה אליה קאש מעביר את "פירס" כדי לגרום להם להילחם עד המוות והחבורה מנהלת תוכנית לעצור אותו. דריוס מנסה להסתנן למבנה ההנהלה תוך שבן, יאז וסאמי מסיעים מפלסת עם חומר בערה לעבר מחסן מלא רובוטים כבויים והיא מתפוצצת. הדבר מזעיק את קאש ובינתיים דריוס מצליח, לאחר שנמלט מרפטור להיכנס למבנה. הוא עוצר את הרחפנים והמשחק הקטלני ולאחר מאבק עם רובוט משיג את הטלפון ומתקשר לאחיו ברנדון. עם זאת קאש תופס אותו לפני שיכל לבקש עזרה.
  7. נשארים בחיים: קאש לוכד את דריוס שמשקר לו שהוא לבדו נתקע באי וקאש מאמין לו אך משאיר אותו צמוד. בעצתו של דריוס הוא מפסיק את הקרב כדי לא להרוג דינוזאורים יקרים ומעביר אותם למרפאה. החבורה מנסה לחלץ אותו אך נאלצת לחזור למדבר שם הם מותקפים בידי ספינוזאורוס. הם נמלטים למערה ושם מותקפים בידי הסמילודון שלוכד אותם בגבם לקיר. עם זאת הספינוזאורוס, שובר קיר והורג אותו ואז מנסה ללכוד את החבורה שנמלטת. ביציאה למעלית דריוס רואה את חבריו ובורח מהמעלית הנסגרת, מה שמכעיס את קאש. דריוס מתאחד עם חבריו המתלבטים אם עדיף שדריוס יישאר לסכל את תוכניותיו או שיברח מקאש. דריוס מחליט לחזור לקאש הזועם. בינתיים ברנדון מחליט לצאת לכיוונו של דריוס.
  8. בעיות טכניות: קאש מראה לדריוס רובוט משוכלל הקרוי ב.ר.א.ד. X העמיד יותר מהמקור לפגיעה ומאלץ את דריוס להתקין שבב בראש הספינוזאורוס כדי לארגן אותו להופעת משקיעים של החברה, תוך סיכון חייו. דריוס נאלץ להתקרב לספינוזאורוס המתחיל לרדוף אחריו והוא נמלט גם מהרובוט שקיבל הוראה לחסל אותו אם יתנגד. הוא קופץ למעבר בנקיק והספינוזאורוס נלחם ברובוט. לפני שהוא תוקף דריוס מצליח לזרוק עליו גז מרדים והוא נופל. בינתיים החבורה נכנסת למחסן של רובוטים ובעזרת ברוקלין לוקחים פיקוד על הרובוט המפקח על דריוס. לפני שדריוס מתקים את השבב ברוקלין עוצרת בעדו והרובוט, הנשלט בידי ברוקלין, מדווח לקאש שמשימתו הושלמה. עם זאת מאחר שהשבבים לא עברו במחשב קאש מחליט להתקין שבבים במוחות של דינוזאורים צעירים, פשוטים יותר לקליטה.
  9. שמרטפים לדינוזאורים: החבורה מחליטה לשבש לקאש את רעיונו ובורחים למרפאה, בעוד דריוס מסיח את דעתו תוך שהם משחקים משחקי וידאו. הם מגלים צעיר ברכיוזאורוס שבן מחליט לאמץ וזוג פרטי דינוזאור היברידי בשם "ספינוצרטופס" המורכב מספינוזאורוס ומסינוצרטופס, המורכב מטביעות הד.נ.א. ששלחה סאמי לחברה והיא מתמלאת חרטה על כך. הם מכנים אותם "מלאך" ו"מרד". החבורה מנסה להוציא אותם תוך טשטוש עקבותיהם מקאש והם מבריחים את הדינוזאורים מכלוביהם וכן משביתים את החשמל במרפאה, מה שגורם לצרטוזאורוס להיכנס לחדר. עם זאת הקבוצה מצליחה להימלט החוצה. קאש קולט במכשירו על הבעיות ויורד למרפאה עם דריוס ושניהם כמעט נהרגים בידי הצרטוזאורוס, אך בורחים למעלית בזמן. קאש מחפש את ההיברידים וזועם כשמגלה שנעלמו.
  10. תופסים פיקוד: קאש משיג את הברכיוזאורוס הצעיר ומשתיל שבב בראשו ואז מאלץ אותו לקבל פקודות תוך שבן צופה. הוא חוזר לחבורה ומחליט על תוכנית נקמה. החבורה מושכת את קאש ליער בשימוש ההיברידים הקטנים והוא מנסה להגיע אליהם. עם זאת להקת פטרנודונים חדשה תוקפת את הקבוצה ומבריחה את קאש. בן מצליח לחטוף את התוכנית ממקור פטרנודון וכמעט נטרף אך הפטרנודון מנוטרל בידי רחפני חשמל שקאש הביא. הם מבינים שאין להם תחמושת להרוג את קאש אך דריוס מושך אותו לחדרה של מיי ולצד בן הם נועלים אותו שם ומשביתים את החשמל. הברכיוזאורוס משוחרר ובן מחליט לקרוא לו "חזיז" וברוקלין וקנג'י מחליטים להפוך לזוג חברים. בסיום נראית באמפי האנקילוזאורוסית קוראת ב"איסלא נובלר".
  11. מי הבוס?: ברוקלין, יאז וסאמי מטפלות בשני ההיברידים ומבינים שהג'ונגל הוא לא מקום מתאים עבורם. הם מחפשים להם מקום במדבר אך חוזרים בהם לאחר שהספינוזאורוס כמעט טורף אותם. הם מביאים אותם לאזור הארקטי ומגלים שהמפרש שלהם מייצר חום, כך שהם מרגישים בבית. דריוס וקנג'י עוברים ליד החדר של מיי ומגלים שקאש הצליח לברוח. מבוהלים הם בודקים את חדר ההנהלה כשדריוס שומע את קאש משוחח עם הנשיא של "מנטה קורפ" והם מחליטים להרוג את "פירס", לאחר שנפצע ואיננו כשיר יותר ללחימה ודריוס עם קנג'י מחליטים לפעול. מיי ובן מגיעים למרפאה כדי להוציא ל"חזיז" את השבב ולחלץ את "פירס". לאחר שברוקלין, יאז וסאמי מקבלים במפלסת בקשת עזרה מרובוט הם מגיעים לחבורה הנמצאת בביומת ביצה ובה מצילים את דריוס וקנג'י מקבוצת דילופוזאורוסים וכל החבורה מתאחדת. אך מתברר שזו מלכודת כשרובוטים רבים מכתרים אותם בפיקוד קאש והנשיא המפתיע של החברה - דניאל קון, אביו של קנג'י. שניהם מופתעים לראות אחד את השני.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה החמישית והאחרונה עלתה ב-21 ביולי 2022, והיא כוללת 12 פרקים

  1. האיחוד: קנג'י ואביו נפגשים ומתחבקים ודניאל מורה לקאש לנטרל את הרובוטים, אך זה מנסה להשתלט על האי ולהרוג אותם. להפתעתו הרובוטים לא מצייתים לו כשדניאל מורה לעצור אותו והחבורה נרגעת ומוצאת חדרים להתאושש. ברוקלין וסמי מגלות במשרדו של דניאל מידע על המשפחה של סמי שמתברר על ידי דניאל כמממנת הבשר באי. דניאל מחפש להראות לבנו את קשריו עם משקיעים כדי להתכונן לקרבות הדינוזאורים אך החבורה מנסה לשכנע אותו שהדינוזאורים מורכבים ואינם רק מפלצות. באמצעות תוכנת החשיבה של ד"ר מיי מראה את רגשותיה של הטירנוזאורוסית המחפשת את בתה והחבורה מלכדת את שניהם יחד. עם זאת דניאל עדיין נחוש לעזור למכירה ובלילה לוכד את מיי לצד קאש כדי שתשתף איתו פעולה ולא יפגע בילדים.
  2. המבחן הסופי: דניאל מגייס את קאש כדי לעבוד על שליטה בדינוזאורים תוך שימוש בהגשתם בדומה לעבודתה של ד"ר מיי והוא מייצר שלטים מיוחדים לכך, כשדריוס, בן וברוקלין מגלים זאת בחשאי. עם זאת דניאל שולח את מיי לסכל אותם והם מגלים שקאש נמלט. בינתיים דניאל גורר את בנו כדי להתקרב לעבודתו במקביל לדייט הראשון שלו עם ברוקלין. ואולם ברוקלין מחליטה לחזור עם דריוס ובן ליער כדי לגלות על פעולת שלושה משקיעים מסתוריים שמגיעים לאי: סריוס, מר גולד וללה מונילה, אותם פוגש דניאל כדי להרוויח מעסקאות הדינוזאורים. הוא מאתר את החבורה מחפשת דרכו וחוסם את דרכם בשני הרפטורים והטירנוזאורוסית הקטנה בכניסה למבנה הראשי, אך הם מצליחים לחדור. בעוד קנג'י מחכה לשווא לברוקלין ומתייאש אביו מפנה אותו כנגד החבורה ומציג אותו למשקיעים, להם הוא מספר על חוויותיו בעוד החבורה צופה בו. ביבשת אחיו של דריוס, ברנדון מחפש עזרה להשבת אחיו מהמדריכים דייב ורוקסי.
  3. חזית הקרב: קנג'י מתעמת עם חבריו על פעולתם נגד אביו ומבקש מהם להתרחק אך הם מחליטים לעקוב אחרי המשקיעים החדשים ביום המכירה. הם מצליחים להסתנן למחסן בו מיי וקאש עובדים ומיי מגלה להם איך להמיס את שבבי הבקרה. דניאל לצד קנג'י והמשקיעים פונה להציג להם את תוכנית השליטה בדינוזאורים בעוד קאש נפלט מהאזור עקב פעולתו נגד דניאל. במקום זה הוא עוקב אחרי החבורה המסתננת לאזור המכירה, בו נראים ספינוזאורוס, טירנוזאורוס ושני רפטורים מבוקרים בידי שבב שליטה, מה שמרשים את המעסיקים. החבורה מגיעה ומנסה לעצור את המכירה שכמעט הופכת לזירת קרב, אך המשקיעים משסים בהם את הדינוזאורים. למרות הניסיון הילדים מצליחים תוך שקנגי' ואביו צופים איך החבורה מנטרלת את השבבים והדינוזאורים חסרי הבקרה הורגים את מר. גולד, את סריוס וגם קאש שמשתלט עם השלט של מונילה נטרף בידי זוג הרפטורים. הספינוזאורוס בורח והורס את המבנה, כמעט הורג את דניאל. דניאל וקנג'י כועסים על החבורה שהרסה את השקעתם אך מונילה מתגנבת מאחורה ומודיעה שמשקיע מ"ביוסין" ישמח ליצור איתם קשר באי "איסלא נובלר". כדי למנוע מהחבורה להערים בעיות הם נלכדים וקנג'י נוטש אותם.
  4. פעולת התחמקות: החבורה נלכדת ומנסה לחמוק מהכלוב שעליו שומר רובוט אך דריוס מצליח למצוא בור ניקוז המוביל לפתח של מעברים מעל ביוב. הם ממשיכים לתוכו אך הרובוט מחפש אותם והם נעים עד לליבת חשמל. בעוד דריוס וסמי נתקעים עליה, מזנק מהמים לידם נותוזאורוס ומנסה לצוד אותם, הם נמלטים אך הרובוט מגיע אליהם ומתחיל לירות גז הרדמה. עם זאת הנותוזאורוס תופס את הרובוט ומתחיל לרסק אותו והרובוט להגנה יורה קרני לייזר, הפוגעים בטעות בליבה וגורמים לתאונה. בינתיים קנג'י עם אביו מגיעים ל"איסלא נובלר" ושם צריכים לספק 3 דינוזאורים טורפים ל"ביוסין". לעזרתם נשלחים 3 אנשי שטח שאחד מהם מתברר להפתעת קנג'י בתור שכיר החרב האוק, שניסה בעבר להרוג את חבריו. קנג'י משוכנע שאביו בסכנה מהאוק ומחליט לחבור לצוות החיפוש. בטעות הוא חושד בהאוק שעומד לירות באביו ומזנק לעברו, מה שגורם להסחת דעת כשסטגוזאורוס תוקפני מגיע. אל מזח האי מגיעים גם ברנדון לצד דייב ורוקסי. החבורה מצליחה להימלט ממעברים לג'ונגל ובעודם חולקים על יחסם לקנג'י, דריוס עוסק בזוג הטירנוזאורוסים המתנהגים מוזר. זאת עקב התפרצות געשית חזקה באיים, הגורמת גם לקנג'י ולהאוק ליפול יחד לתעלה. בתוכה מתברר לקנג'י שנמצא הקרנוטאורוס "טורו".
  5. אדמה רועדת: קנג'י נתקל ב"טורו" אך האוק מזנק עליו ומצליח להשחיל בו שבב, רגע לפני שנטרף וקנג'י שולט בטורו עם שלט, כשדניאל מחליט להביא אותו ל"ביוסין". החבורה מחפשת דרך לעצור את הרחפנים שמעל הטירנוזאורוסים ומגיעים לחדר הבקרה. הם משביתים אותם והטירנוזאורוסים בורחים אך עדיין מודאגים מאחר שרעידת האדמה לא הפסיקה. בחדר הבקרה החבורה מצליחה להפעיל רחפן על האי "איסלא נובלר" (אשר שימש את סמי לריגול) ומהמצלמה קולטים את קנג'י עם אביו, מה שמזעזע רגשית את ברוקלין ומשנה את יחסה אליו כשהחבורה מחליטה לחבל בשבבים שלהם ולקטוע את המכירות ל"ביוסין". רעידת אדמה חלה כשהחבורה בורחת מתחת לשולחן בעוד דריוס נמצא לצד אחת הטירנוזאורוסית התקועה מתחת גזע ובעזרת גורר הם מצליחים להזיז את הגזע ולאחד את הטירנוזאורוסית הנוספת איתה. גם ב"איסלא נובלר" רעידה מתרחשת וקנג'י נקבר תחת אבנים אך בעזרת טורו המבוקר יוצא ובהמשך מתאחד עם אביו וצוותו. ברנדון ניצל מבריוניקס בזכות דייב ורוקסי ואלה מוצאים את מחנה הילדים שננטש.
  6. מחוץ ללהקה: מונילה מזמינה ל"איסלא נובלר" את יו"ר "ביוסין", לוויס דודג'סון המתעניין בטורו ומחליט לקנות את הדינוזאורים בתמורה שיארגנו עוד מספר דינוזאורים, ביניהם אחד צמחוני. הצוות מוצא את האנקילוזאורוסית באמפי אך קנג'י מחליט להגן עליה להפתעתו וכעסו של אביו, אף שדודג'סון רואה שהיא בלתי סימטרית. הם מתקדמים כדי לחפש את הרפטורית בלו והאוק מוצא אותה אך היא מובילה אותם לתוך מארב של דילופוזאורוסים התוקפים את הצוות וכמעט הורגים את דודג'סון, מה שגורם לדניאל לכעוס על בנו המופתע. עם זאת הם מצליחים ללכוד את הבריוניקס "לימבו" ודימורפודון מה שגורם לדודג'סון להסכים לקנות את השבבים בתוך שבועיים, תוך שהוא גם מגלה את המיכל שנדרי ניסה להבריח לפני 25 שנה מהאי. בינתיים החבורה מצליחה להיכנס למחשב של קאש ולשנות את הססמאות כדי לשבש את הקבצים, את הרובוטים התוקפים אותם ואת הסיסמה למשפחת קון. מונילה מצליחה לגנוב את התיק הסודי של דודג'סון (כדי למכורו בשוק השחור) וקנג'י רודף אחריה ומצליח לחטוף את התיק. כשהיא בורחת היא נתפסת ונטרפת בידי להקת קומפוגנתוסים ודודג'סון משבח את קנג'י על פעולתו. גם דניאל משבח את קנג'י אך הוא מתחיל לחשוד באביו.
  7. הקפיצה הגדולה: כדי למנוע מדניאל ואנשיו לפגוע בדינוזאורים החבורה מחליטה לקבץ את הדינוזאורים באי יחדיו ולשם כך מנסים להרחיב את בור המים בידי עצירת נתיב הניקוז שמעליהם. בעוד יאז ובן מחפשים עם הברכיוזאורוס "זיקוק" את שני הספינוצרטופסים והקנטרוזאורוס "פירס" אך נאלצים להימלט מדילופוזאורוסים בביצות. בעודם מהלכים יאז מתוודה שהיא חשה קשר לסמי ומחפשת דרך להודיע לה על כך, בעידודו של בן. בינתיים דריוס, ברוקלין וסמי מחפשים דרך להרחיב את בור המים אך נתקלים בשני הטירנוזאורוסים ודריוס וברוקלין מנסים למשוך אותם אך נאלצים להימלט מהם למעקה גבוה על עץ, בעוד פטרנודונים מנסים לתקוף אותם. עם זאת הם מחליטים לזרוק על הפטרנודונים אצטרובלים ומצליחים לשסות אותם בטירנוזאורוסים הרצים בעקבותיהם. סמי עולה על עץ גבוה בניסיון להגיע לצד השני וניצלת מנפילתו תוך שהיא מגיעה לפתח ביוב בתוכו צינור השולט בתעלה. עם זאת נמצא שם רובוט פעיל המנסה להרוג את סמי ובעודו יורה עליה נפץ הוא מפוצץ בטעות את החור של פתח הניקוז, מה שגורם לבור המים להתמלא והטירנוזאורוסים מגיעים לשם. החבורה קופצת לשחות במים ויאז וסמי מתקרבות.
  8. פרידה נקייה: דודג'סון עוזב את האי ומחליט לחתום עסקה בתמורה לעוד מספר דינוזאורים שימומנו עבורו עם שבבים ודניאל שולח את האוק ומיי לחפש עוד דינוזאורים, ביניהם סטגוזאורוס ועדר של פרזאורולופוסים והם נמלטים בקושי מצרטוזאורוס. קנג'י מצליח להגניב מפתח מקרון מסע ובתוכו מוצא את באמפי שנלקחה גם. בינתיים דניאל קולט ממכשיריו שהחבורה נמלטה מכלובה והרסה את הרובוטים שלו והוא מחליט לחזור לאי כדי לחדש את השבבים בזמן קצר. קנג'י מבקש עזרה ממיי לגבי חבריו והיא מקבלת החלטה לברוח מהצוות לג'ונגל וזורקת מספר דגימות דנ"א של דינוזאורים. בעודה חוקרת עדר פרזאורולופוסים המסווה נקבה זקנה מבריוניקסים טורפים, דניאל שולח צוות לחפש אותה לפני נסיעתם אך קנג'י מוצא אותה לפני ועוזר לה להימלט, כשדניאל ואנשיו מחליטים לעזוב בספינה. בינתיים ברנדון לצד דייב ורוקסי מגלים את המחנה של מיטש וטיף וחושדים שהחבורה עזבה את האי. בלילה בעודם סביב למדורה הם נתקלים במיי.
  9. הליבה: החבורה מנסה לעצור את הקונים מלחזור ולנעול אותם בין הדלתות אך בעודם בין הדלתות מתחילה רעידה של ליבת אנרגיה שנפגעה מהרובוט ומתחילה לפלוט חום וגזים בכמות מסוכנת. החבורה יורדת את התעלה ומוצאים את הנותוזאורוס חולה ובעודו חסר הכרה מעלים אותו אל מעלית לביומת הביצה, תוך שברוקלין ודריוס מנסים לעצור את פעולת הליבה שעלולה לפוצץ את האי. הם משתמשים במטליות לחסימת הגזים אך צריכים להיזהר. דריוס סותם בדבק את הצינורות וברוקלין מצליחה לסגור את הליבה בלוח הבקרה, אך נופלת חסרת הכרה ודריוס מציל אותה. בינתיים יאז, סמי ובן נמצאים יחד עם הנותוזאורוס המעולף ויאז מתוודה על קרבתה לסמי. בזמן זה הנותוזאורוס התוקפני מתעורר אך החבורה משתלטת עליו עד שהמעלית מגיעה לביצה, שם הנותוזאורוס בורח ומצליח לטרוף דילופוזאורוס שאותו גורר למים. יאז וסמי מחליטות להתחבר כזוג ומתנשקות, בעוד החבורה מעודדת. ברוקלין מזהה קריאה ממחשבה על המזל"ט ששלחו, המודיע שספינתו של דניאל הגיע לאי והחבורה מוצאת את אנשיו עם קנג'י שולטים בדינוזאורים טורו, לימבו ובאמפי, מה שגורם לבן להיעלם לחבורה.
  10. השיבה: כצוותו של דניאל ושלושת הדינוזאורים יורדים מהספינה הוא מגלה שהחבורה נמלטה ושהם השביתו את הרובוטים ובסיסמאות המחשב ומצווה על זוג שכירי חרב תאומים להחזיר החסן נייד בעל מידע מתוך אחד הרובוטים אך החבורה מגלה על כך ומנסה למצוא את הרובוטים המתחבאים בכל הביומות. בינתיים בן מחפש דרך להציל את באמפי וקנג'י מגיע לעזור לו. בן תוקף אותו אך נרגע כשהוא מבין שקנג'י עובר צד ויחדיו מטעים את התאומים ומצליחים להגיע לבאמפי. עם זאת אחד התאומים מוצא את השלט ומשתלט על באמפי שתפגע בבן, למרות הקשר ביניהם. ואולם לפני שהיא חובטת בו למוות היא מצליחה להתנגד בראשה לשבב מה שמעניק לקנג'י זמן והוא מצליח להפיל את השלט ולשבור אותו. באמפי לצד בן פונה ומבריחה את התאומים. בינתיים האוק ושכיר חרב נוסף עוקבים אחרי החבורה וכשאלה מגלים את ההחסן בתוך רובוט ליד הספינוזאורוס האוק ואנשיו מוצאים אותם. הם מצליחים להשתלט על הספינוזאורוס ומשליטים אותו כדי להוציא את ההחסן מידיהם ולהביא לדניאל. החבורה נמלטת במהירות והורסת את החשמל של הדלתות כדי שיינעלו. האוק מוסר לדניאל את ההחסן אך דניאל מחפש את הילדים כדי לקלוט את הסיסמה. בן לצד באמפי מצליחים להגיע לחבורה ולצידו קנג'י הנבוך.
  11. המאחז האחרון: בעוד קנג'י מתנצל לחבריו, דניאל עם אנשיו מצליחים להגיע לבור המים מלווים בדינוזאורים מאומנים ומאיימים על החבורה לתת את הסיסמה אך הם לא נענים לו. הוא פותח במלחמה בניסיון לפגוע בהם (למעט בקנג'י) והספינוזאורוס ושאר הדינוזאורים המאומנים מתקיפים את שני הטירנוזאורוסים. החבורה משתמשת בבאמפי כדי לעצור ככל האפשר את שכירי החרב המשתמשים בשלטים ומצליחים להוציא את השליטה מהדימורפודון, מהבריוניקס לימבו ומטורו, תוך שיתוף פעולה של קנג'י. שני שכירי החרב התאומים נהרגים בידי להקת פטרנודונים ובידי טורו שאיבד את שליטתו ושכירי החרב מתחילים להתפזר. דניאל מוצא את סמי במערה שליד הבור ומודיע לה שהיא תיאלץ לתת לו את הסיסמה ואז מגלה לה שהוא שלח את קאש לסחוט את משפחתה, מה שגורם לה להכות אותו. ואולם דניאל מצליח בעזרת השלט שלו לקבץ את כל הדינוזאורים יחדיו כדי לפגוע בטירנוזאורוסית הקטנה. בעודה נדחקת הצידה אמה מגיעה והורגת את הבריוניקס וכן פוגעת בדימורפודון אך דניאל משתמש בשלט על הספינוזאורוס שמצליח לנשוך אותה קשות בצווארה, והיא מובסת ונופלת לכאורה מתה.
  12. שישיית נובלר: החבורה רואה את הטירנוזאורוסית נופלת ומחליטים לברוח כשהספינוזאורוס וטורו בעקבותיהם. הם מחליטים לעזוב את האי על ספינה ומתפצלים. דניאל משליט שלג ורוחות באי מה שגורם לחבורה להתפזר ושכיר חרב המנסה לתפוס אותם נטרף בידי 2 הרפטורים. דריוס נתפס בין האוק לדניאל כשהספינוזאורוס מאיים עליו. קנג'י מגיע ברגע האחרון להציל אותו ונותן לאביו את הסיסמה, מה שמאפשר לו לייצר מיידית עוד שבבים ולמרות זאת מנסה להרוג את דריוס. עם זאת בעוד הספינוזאורוס הנשלט בידי האוק מנסה להרוג אותו ושואג עליו מגיעים זוג הטירנוזאורוסים, מבריחים את האוק ושוברים את השלט. אז הם רודפים את הספינוזאורוס ומכניעים אותו עד שהוא מסתלק. האוק נשאר בודד בשטח ונטרף בידי אחת הטירנוזאורוסים. דניאל מחליט לעזוב את האי בעוד הוא מגלה שליבת האנרגיה נדלקת ועלולה להרוס את האי. הוא מבקש מבנו לעזוב איתו במסוק פרטי אך קנג'י עוזב אותו ונשאר עם החבורה, מתחבר שוב עם ברוקלין. ברוקלין מצליחה לתקן את הליבה ומכבה את הליבה והדינוזאורים מוחזרים לביומות שלהם. אז הם קולטים ספינה חדשה העוצרת באי שמתבררת כספינתם של דייב ורוקסי לצד מיי וברנדון ואלה מגלים את החבורה. שישיית הילדים שבים ליבשת ומתאחדים עם משפחותיהם בליווי תקשורתי וקנג'י מאומץ בידי משפחת באומן לאחר שאביו נעצר בידי המשטרה. כעבור מספר שנים החבורה הופכת לגדולה יותר ונפגשים בשיחת סקייפ, בסופה ברוקלין מדווחת לדריוס על בריחת הדינוזאורים מאחוזת לוקווד (שנחשבת לשמועות בלבד). כשהשיחה מסתיימת דריוס מרגיש רעידה של כוסו וקולט דרך חלונו ברכיוזאורוס מציץ.

פרק ספיישל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ההפרתקאה הנסתרת: יצא ב-15 בנובמבר 2022 ובו הצופה משפיע על עלילת הסיפור, אשר חל בין עונה 2 ל-3 ובה החבורה מחפשת מזון ומגלה את מאגרי המזון שהשאיר באי חוקר מסתורי שהזהיר מקריסת הפארק, תוך שהחבורה מנסה להימלט מטרבוזאורוס זועם העוקב אחריהם.

מדבבים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פארק היורה - דמויות

דמויות ראשיות

  • פול-מיקל ויליאמס - דריוס באומן, חבר מחנה בעל ידע פלאונטולוגי ואהבה לדינוזאורים. התייתם מאביו לפני הנסיעה.
  • ג'נה אורטגה - ברוקלין, חברה במחנה בעלת עוקבים מעריצים ברשתות החברתיות.
  • ריאן פוטר - קנג'י קון, חבר מחנה עשיר עם אגו וביטחון עצמי הנוטה למנהיגות.
  • רייני רודריגז - סמי גוטיירז, חברת צוות ידידותית ונלהבת. בהמשך מתברר שהיא נאלצה לעבוד עבור החברה מחתרתית ל"אינג'ן" בשם "מנטה קורז".
  • שון גיאמברון - בן פינקוס, חבר מחנה רגשני, פחדן אוהב ללמוד. הוא מתחבר לאנקילוזאורוס בשם באמפי. בסוף העונה הראשונה נופל מרכבת ללב הג'ונגל ונפצע אך שורד והופך לקשוח ואמיץ בהרבה.
  • קאוסאר מוחמד - יאזמינה "יאז" פדואלה, חברת מחנה מסתגרת ואתלטית ברמה עולמית שמומנה בידי "עולם היורה".

דמויות משניות:

  • ג'מילה ג'מיל (עונה 1, אורחת בעונה 2, עונה 5) - רוקסי, מדריכה במחנה הצמודה לדייב. עוזבת במעבורת האחרונה את האי אך לצד דייב וברנדון חוזרים לאי בעונה 5.
  • גלן פאוול - (עונה 1, אורח בעונה 2, עונה 5) דייב, מדריך במחנה הצמוד לרוקסי. עוזב במעבורת האחרונה את האי אך לצד רוקסי וברנדון חוזרים לאי בעונה 5.
  • סטפני ביאטריס (עונה 2) טיפני, תיירת אקולוגית ואשתו של מיטשל המגיעה לפארק ומתבררת כציידת חובבת של דינוזאורים. לאחר שהרגה פרט בריוניקס נהרגת על ידי שני בריוניקסים כנקמה.
  • בראדלי ויטפורד (עונה 2) מיטשל, תייר אקולוגי ובעלה של טיפני המגיע לפארק ומתברר כצייד חובב של דינוזאורים. נטרף בידי הטירנוזאורוסית לאחר שמסתבך במלכודת.
  • אנדרו קישינו (עונה 3 בתמונה ועונות 4 ו-5) - דניאל קון, אביו המרוחק של קנג'י והנשיא של "מנטה קורפ". אדם אכזרי ותאב בצע המזלזל בבנו ובילדים ששיבשו את תוכניותיו. בסוף נתפס בידי המשטרה על פשעיו.
  • היילי ג'ואל אוסמנט (עונה 4-5) - קאש ד. לנגפורד, עובד בכיר ב"מנטה קורפ" ששימש כמנהל של ד"ר מיי. קאש הוא אדם אכזרי וכעסן המנסה לארגן דו-קרבות אכזריים של דינוזאורים. לאחר שניסה לחטוף שלט השולט ברפטורים שנשבר הוא נטרף בידיהם.
  • אנגוס סמפסון (עונה 2) האפ, שומרם האישי של מיטש וטיפני המתלהב פחות מענייני הציד שלהם. מציל את החבורה משלוש בריוניקסים במחיר חייו.
  • קירבי האוול-בפטיסט (עונה 4-5) - ד"ר מיי טרנר, חוקרת בעלת שם עולמי החוקרת את הדינוזאורים מטעם "מנטה קורפ" אך בהמשך מתנגדת לחברה.
  • דייב ב. מיטשל (עונה 3 ו-5) - האוקס/ריד, שכירי חרב אכזריים של מילס שהגיעו לחלץ את המחשב של ד"ר וו. ריד נטרף בידי בריוניקסים בעוד האוקס כמעט לכד את ברוקלין אך החבורה שיבשה את תוכניותיו והוא נמלט על מסוק. הוא חוזר בעונה 5 כשכיר חרב של דניאל קון ולבסוף נטרף בידי הטירנוזאורוסית.
  • אדם הרינגטון (עונה 5) - ד"ר לוויס דודג'סון, יו"ר תאגיד "ביוסין" המנסה להרוויח את הדינוזאורים המשובטים של דניאל קון.
  • רוג'ר קרייג סמית' (עונה 1, 4 ו-5) - בעונה 1 מדבב כרוז חירום וגם עובד בפארק (המפנה את דייב ורוקסי למעבורת האחרונה). בעונה 4 ו-5 מדבב את הרובוטים.

דמויות נוספות

  • גרג צ'ון (עונות 1 ו-3) - ד"ר הנרי וו, הגנטיקאי הראשי בפארק וראש הצוות שיצר את הדינוזאורים. הוא מציג לחבורה את המעבדה שלו אך מסלק אותם לאחר שברוקלין חדרה למחשבו האישי. בעונה 3 הוא חוזר עם צוותו של מילס, כדי להוציא את עצמות האינדונימוס ולקחת את מחשבו, אשר נשבר בהמשך.
  • פיל באקמן (עונה 1) - ד"ר מריווזר, דמות דמיונית מתוך משחק המחשב של דריוס המדריכה את השחקן ונטרפת בידי רפטורים.
  • ג'ף ברגמן (עונה 1) - מר דנ"א, מופיע רק במחשב בפרק הראשון.
  • קסטון ג׳ון - פרדריק באומן/דוסון, פרדריק הוא אביו המנוח של דריוס שהיה חובב דינוזאורים כמותו המופיע רק בפלאשבקים. דוסון הוא שכיר חרב של מילס המלווה את האוקס אך נופל לתוך נהר שוצף.
  • בנג'מין פלורס ג'וניור (עונה 1, 4 ו-5) - ברנדון באומן, אחיו של דריוס שניסה להניע אותו מנסיעה לפארק ללא הצלחה. חוזר לפארק עם דייב ורוקסי בעונה 5.
  • ג'יימס ארנולד טיילור (עונה 1) - אדי, עובד במעבדה שיום הולדתו חל בזמן בריחת הדינוזאורים. במהלך בריחת האינדונימוס הוא מפקיר את הילדים שסביבו, בורח בטנדר אך האינדונימוס מפתיע וטורף אותו.
  • סקונדה ווד - כרוזית הפארק והקול האוטומטי במסלול הפארק.
  • אוקייריאטה אונודואן (עונה 5) - מר גולד, מבקר תאב בצע של "מנטה קורפ" המנסה להתעשר מקרבות דינוזאורים. נטרף בהמשך בידי הספינוזאורוס.
  • ג'ון רודניצקי (עונה 5) - סירוס, מבקר תאב בצע של "מנטה קורפ" המנסה להתעשר מקרבות דינוזאורים. נטרף בהמשך בידי הטירנוזאורוס.
  • אבריאל קורטי (עונה 5) - לנה מונילה, מבקרת מסתורית של "מנטה קורפ" המייצגת את "ביוסין" ועוזרת להפגיש בין דניאל קון לדודג'סון. עם זאת היא מנסה לבגוד בדודג'סון וחוטפת את תיקו האישי כדי למכור לרווח אישי בשוק השחור. ואולם בבריחתה היא נתפסת בידי להקת קומפסוגנתוסים ונטרפת בידיהם.
  • מייקי קלי (עונה 5) - התאומים, זוג שכירי חרב תאומים שנשלחו בידי דניאל לתפוס את הילדים. עם זאת אחד מהם נתפס בידי פטרנודון שנעלם איתו בעוד אחיו נטרף בידי הקרנוטאורוס "טורו".
  • אנטוניו אלוורז (עונה 5) - גודינז, שכיר חרב של דניאל המנסה לתפוס את הילדים. ואולם בחיפושם בתוך מחסן נטוש הוא נתפס ונטרף בידי שני רפטורים.
  • ביל ניי (ספיישל) - האל ברימפורד, דמות ייחודית לספיישל של עובד בפארק בעל ידידות עם אוון, אשר ניסה להזהיר אותו מקריסת הפארק. עם זאת הוא פוטר בידי ההנהלה עקב התנהלותו המבוהלת ועקב גניבת מוצרי מזון לבונקר המסתורי שלו.

דמויותיהם של סיימון מאסרני, בעלים הפארק, של אוון גריידי ושל קלייר דירינג (ושל שני אחייניה) מוזכרות אך לא מופיעות בסרט. כמו כן נרמזים גם ד"ר גרנט וסאטלר מהסרטים הראשונים ואלי מילס, האחראי על חילוץ עצמות האינדונימוס מהאי. כמו כן נראה ונשמע (בקולות דיבוב שונים) המפעיל ג'ק מהסרט החמישי לפני שהוא נטרף וכן האחראי של המשלחת.

דינוזאורים ויצורים פרהיסטוריים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פארק היורה - יצורים פרהיסטוריים
  • אנקילוזאורוס - נראים מספר פרטים בעמק לצד דינוזאור צמחוניים. פרטים צעירים בוקעים במעבדה, ביניהם נקבה צעירה בשם "באמפי", שמאומצת בידי בן והופכת במשך הזמן לאנקילוזאורוסית חצי-בוגרת. בהמשך באמפי מוצא עדר אנקילוזאורוסים וחובר אליו, כשחברי העדר מצילים אותו מסקרופיוס. בהמשך העדר עוזר להציל את ברוקלין וקנג'י מאנשיו של וו ולאחר מכן בן נפרד מהם. באמפי נתפסת בהמשך ומושתלת בשלט בראשה, כך ששכירי החרב של דניאל מנסים להפנות אותה להרוג את בן אך היא מצליחה להתנגד לשלט ולבסוף בן מחזיר אותה אליו.
  • ברכיוזאורוס - נראים מספר פרטים בעמק. פרט נוסף נראה בתצפית האומגה אך הוא נטרף ביד האינדונימוס. עוד ברכיוזאורוסים נראים שותים בבור המים. בהמשך ברכיוזאורוס אחד נטרף בידי סקרופיוס ועדר של ברכיוזאורוסים נעים על הדרך הראשית, כמעט דורסים את דריוס ובן ופרט צעיר נמצא בידי שאר החבורה. עוד ברכיוזאורוס מסיט את המסוק שבו קנג'י, סמי ובן והמסוק מתרסק בגללו. פרט צעיר נראה בעונה 4 לאחר שבן מציל אותו, אך קאש מכניס לו שבב לראש ומאלץ אותו להישמע לפקודות. בן עוזר להוציא לו את השבב וקורא לו "חזיז". פרט ברכיוזאורוס נראה גם בסוף הסדרה, לאחר הבריחה מאחוזת לוקווד.
  • קרנוטאורוס (עונות 1, 2 ו-5) - פרט בשם "טורו" מצוי במתחם הרחק מהמבקרים וכמעט טורף את דריוס וקונג'י אך נפצע בלסתו. האינדונימוס (המכיל חלקים שלו) משחרר את טורו ממתחמו והוא הופך ליריב החבורה, אך לבסוף נפגע מפיצוץ ממיכלי גז ונסוג. בהמשך בן מתמודד איתו לצד באמפי והוא מובס. בעונה 5 טורו נתפס בידי קנג'י והאוק ומושתל בשלט, מה שעוזר לקנג'י לפלס איתו מרווח ובהמשך שכיר החרב מפנים אותו נגד הילדים. עם זאת החבורה משחררת אותו לבסוף מהשליטה.
  • קומפסוגנתוס - פרט אחד מזנק על דריוס מסוקרן ונתפס לכלוב, חזרה לתאו. ודריוס מנסה לחפש את המתחם שלו אך נכשל. בהמשך להקה של קומפסוגנתוסים נראים במנהרות ומפתיעים את החבורה, אך נמלטים מטורו. קומפסוגנתוסים נראים בהמשך חוטפים פיצות קפואות לחבורה ומפתיעים את בן שמצליח להרתיע אותם. אחד הקומפסוגנתוסים חותך כבל חשמל המפשיר את הקרח בו שמור הסקרופיוס. בהמשך הם חוטפים מצפן לקן במרכז המבקרים, "בלו" טורפת את אחד מהם והם מנסים להתנקם בה כשהיא לכודה תחת מכונית, אך החבורה מסיטה אותם ממנה. קומפסוגנתוס עולה עם החבורה לספינה ולאי שעברו אך הוא מחוסל בידי רובוט. עוד קבוצת קומפסוגנתוסים עוקבת אחרי לנה מונילה ואלה טורפים אותה בבריחתה מדודג'סון.
  • אינדומינוס רקס (עונה 1) - דינוזאור היברידי שנוצר במעבדה של הנרי וו ונמלט ממתחמו. בסדרה נראה לראשונה בתצפית האומגה, טורף ברכיוזאורוס ושני עובדים ואז רודף אחרי החבורה. הוא משחרר את "טורו" ממתחמו ובהמשך רודף אחרי הטנדר של החבורה. כשאדי משתלט על הטנדר האינדונימוס מפתיע וטורף אותו. הוא רודף אחרי רכב שני בו החבורה נמצאת אך מאבד אותם. הוא מופיע בהמשך נמלט ממסוקו של סיימון מאסרני, היישר למתחם הפטרוזאורים.
  • מוזאזאורוס (עונות 1, 3 ו-4) - זוחל ימי שלמעשה הוא לטאה אמיתית (בניגוד לדינוזאורים). החבורה מגיעה בקייאקים ללגונת המוזאזאורוס והוא רודף אחרי דריוס וסמי. יאז מסיחה את דעתו, מטפסת על סולמות במרכז הלגונה וניצלת בידי חבל שקונג'י שלח לה. הוא לא מופיע בעונה 2, אך החבורה מבינה שהוא טרף את האינדומינוס רקס. בעונה 3 מוסזאורוס טורף את המפעיל ג'ק לאחר שנמלט מהטירנוזאורוס. בעונה 4 הוא טורף כריש שמתקרב לספינה, אך גם מתקיפה את החבורה והורסת את הספינה.
  • פרזאורולופוס (עונות 1-3 ו-5) - נראים כמה פרטים בעמק. פרטים נוספים שהונדסו עם הארה ביולוגית סגולה מופיעים במתקן הקייאקים ומתקרבים לחבורה ול"באמפי" אך עוזבים כשהקייאקים מתקרבים לזרמים החזקים. לאחר שהפארק נסגר נראה פרט שנטרף בידי הטירנוזאורוסית ואחרים נראים בבור המים. פרטים מוארים נוספים נטרפים בידי הסקרופיוס שנמלט ואחרים נראים בידי ד"ר וו וברוקלין. מספר פרטים שמיי חוקרת מכסים נקבה כדי להסוות אותה ממתקפת בריוניקס.
  • פטרנודון - כשהאינדונימוס שובר את מכלאת הפטרוזאורים נמלטים מספר פרטים ומתקיפים את החבורה. הם תוקפים גם את המונורייל, אך נוטשים כשקרון מתפוצץ מתחת המסילות. עם זאת אחד מהם תופס את בן וגורם לו ליפול מהקרון בעוד כמה מהם נלחמו עליו אך הוא נפל ושרד. עוד פטרנודונים נראים ליד בור המים. בהמשך פטרנודונים עוקבים אחרי מסוק של ד"ר וו אך לאחר שהטייסת מכבה אורות הם עוזבים. פטרנודונים הובאו לקאש אך השתחררו ותקפו אותו ואת החבורה, עד שקאש לכד אותם ברחפנים חשמליים. בנוסף מספר פטרנודונים תוקפים את התאומים בעונה 5 וטורפים אחד, בעוד שניים נוספים חוטפים מכשיר לדריוס והורסים אותו.
  • סינוצרטופס - נראים כמה פרטים בעמק. דריוס וברוקלין נוסעים אחרי נקבה, אשר מתעצבנת עליהם ומעיפה את הכדור שלהם לתוך בוץ טובעני. עם זאת סמי מרגיעה את הסינוצרטופסית ומנצלת אותה לחלץ אותם ממנו. בנוסף היא לקחה ממנה דגימת רוק. סינוצרטופסים נוספים נראים בבור המים. פרט נוסף נהרג בידי מיטש שהחזיק בראש כגביע ציידים. בהמשך נראה סינוצרטופס שנפגע מקוציו של הסקרופיוס ודריוס הוציא אותו ממנו אך נאלץ להימלט מזעמו.
  • ולוצירפטור - דריוס, קונג'י וברוקלין מגיעים למכלאת הולוצירפטורים בטעות. וקונג'י יורד להביא לברוקלין את מכשירה כשבלו מתקרבת אליו. דריוס מגיע ושובר צינור גז מול הרפטורית, מה שרק גורם לכל הרפטורים להתלכד והתא שלהם נפתח בגלל טעות של ברוקלין. עם זאת דייב ורוקסי מצילים את הילדים ונועלים את התא בזמן. בהמשך נותרת רק בלו והיא נראית בבור המים לצד דינוזאורים אחרים. בעונה 3 היא טורפת קומפסוגנתוס וכשהיא נלכדת הלהקה מנסה לטרוף אותה, אך החבורה מצילה אותה. היא נראית במרכז המבקרים נלחמת מול שני הסקרופיוסים עד שהמרכז קורס והיא בורחת. זוג רפטורים נראים גם בעונה 4 לאחר שקאש משתמש בהם כשומרי ראש והם פוצעים את מיי וכמעט את דריוס וברוקלין אך הם מוברחים בידי חשמל הרובוטים. אותם רפטורים נתפסים בהמשך ומושלטים בשלט כדי לפגוע בחבורה אך הם שוברים את השלט והרפטורים טורפים את קאש המנסה להפנות אותם נגד דניאל. בהמשך הם טורפים גם את גונידז הנתפס עם נשקו על הקרקע לצידם.
  • טירנוזאורוס (בפתיח עונה 1, מעונה 2 והלאה) - הטירנוזאורוסית נראית טורפת פרזאורולופוס ומקימה קן ברחוב הראשי בפארק. החבורה מסיחה אותה כדי להשיג עזרה במכשיר איתור מיוחד, המוביל את זוג הציידים לאי. היא מסייעת לדריוס וסמי להימלט מהם אך כמעט טורפת אותם ומוסחת בידי הולוגרמה בדמותה. לפני שהציידים מצליחים להרוג דינוזאורים בבור המים הטירנוזאורוסית יוצרת כאוס וגורמת למיטש להיתפס במלכודות שלו וכך טורפת אותו. בהמשך היא מתקיפה את אנשיו של ד"ר וו, טורפת כמה מהם וכמעט טורפת את יאז, דריוס וברוקלין אך ממשיכה לעבר ג'ק והמסוק שלו. הוא מצליח להימלט אך נתפס בידי המוסזאורוס. זוג פרטים - אם ובתה מ"איסלא סורנה" הובאו לקאש ושם הם חיים יחדיו, אך מזון לא טבעי הופך אותם לתוקפנים והם פוצעים אחת את השנייה. בהמשך קאש לוקח את הגדולה יותר להילחם ב"פירס", אך מחליט לעצור את הקרב ולהרדים אותה. זוג הטירנוזאורוסיות חיות בעמק בשלווה יחסית עם דינוזאורים אחרים ואחת מהם נתפסת בידי סירוס, אך כשהשלט שלו נשבר הוא נטרף. בהמשך דניאל גורר את הספינוזאורוס לעברם הם נאלצים להילחם. בעוד "טורו", "לימבו" והדימורפודון לצד הספינוזאורוס מנסים להילחם בקטנה, אמה מצליחה להרוג את הבריוניקס ואת הדימורפודון אך הספינוזאורוס נושך אותה בצווארה ולכאורה הורג אותה. עם זאת בהמשך היא חוזרת לצד בתה ומביסים את הספינוזאורוס וכן טורפים את האוק.
  • סטגוזאורוס (עונות 1-3) - נראים מספר פרטים בעמק וגם ליד בור המים. סטגוזאורוסים נוספים נכלאו במרפאה ושוחררו בידי החבורה. פרט נוסף עוזר לפרק את הגזע שחוסם את הנהר למחנה החבורה. כשזוג הציידים הולך להרוג סטגוזאורוס, דריוס שורק ברגע ומבהיל אותו, גורם לו לשעוט לעברם יחד עם חברו. דריוס ניצל עקב סכסוך בין שני פרטים וכך גם הציידים. עוד פרט נראה כשהחבורה עוגנת במזח.
  • בריוניקס (עונות 2, 3 ו-5) - שלושה פרטי בריוניקסים המכונים "כאוס, לימבו וגרים" נראים בפארק. גרים שוחרר בידי דריוס אף שהשלישייה כמעט טרפו אותו ואת שאר החבורה, בייחוד במנהרות לחדר הבקרה והאפ הקריב את חייו ונטרף כדי שהחבורה תימלט מהם. הם ניסו לתקוף גם את טיפני ומיטש אך טיפני יורה למוות בגרים, מה שגורם לכאוס ולימבו לרדוף אחריה עד לספינתה ושם טורפים אותה. הם נראים שוב בעונה השלישית, טורפים את אחד מאנשיו של ד"ר וו. בהמשך נתפס "לימבו" כדי לעצור להילחם בטירנוזאורוסים אך הוא נהרג במתקפה של האם הגדולה.
  • צרטוזאורוס (עונות 2 והלאה) - נראה פרט צרטוזאורוס מול דריוס וקנג'י אך הוא לא פוגע בהם והוא בדרך לבור המים. בהמשך הצרטוזאורוס תוקף את החבורה אך מורתע מזיקוקים של זוג הציידים. פרט נוסף נטרף בידי הסקרופיוס. פרט צרטוזאורוס בורח ממכלאה של "מנטה קורפ" ותוקף את החבורה ואת קאש אך מורדם בידי רובוטים. עוד פרט מנסה לתקוף את מיי והאוק אך מורדם בידי האוק בזמן.
  • סקרופיוס רקס (עונות 2 ו-3; מכונה במקור "E750") - יצור טורף מסתורי. בעונה השנייה הוא רק נרמז כמצוי בשכבה קפואה בתוך המנהרות והוא שימש לתוכניות הנכלוליות של ד"ר הנרי וו. כאשר אחד הקומפסוגנתוסים חותך את הכבל שמשמר אותו בקירור הוא מתחיל להשתחרר מכלאו. בעונה השלישית מתברר שד"ר וו התבקש ממאסרני להקפיא אותו לנצח מאחר שהוא תוקפני ביותר ומכיל קוצים רעילים עם ארס עקרבנון, ממנו הוא מיוצר. היצור התחיל להתרוצץ בפארק, לטרוף ולהרוג דינוזאורים בתוקפנות וגם פגע בסמי שנאלצה לקבל נוגדן מהארס. בהמשך מתברר שיש שני סקרופיוסים הנלחמים ביניהם ובהמשך גם עם "בלו". החבורה מצליחה להפיל עליהם את גג מרכז המבקרים והם נהרגים.
  • אורנוזאורוס (עונה 3) - מספר פרטים מתנפלים על החבורה באגרסיביות לא צפויה (שמתבררת עקב בריחת הסקרופיוס) ואז שוחים לעבר ספינתם. החבורה מגרשת אותם באמצעות פיצוץ זיקוקים והם בורחים ליבשה.
  • דימורפודון (עונה 3 ו-5) - פרטים המקננים על נקודת תצפית מתקיפים את ברוקלין ויאז שנמלטות על גלשן רוח. אחד הדימורפודונים הורס את הגלשן שלהם והם נופלים לג'ונגל. הוא מנסה לתקוף אותם אך באמפי ובן מגרשים אותו. בהמשך נתפס פרט דימורפודון הנשלט בשלט כדי לפגוע בחבורה אך להקת פטרנודונים נלחמת איתו והוא מפסיד. כשהוא נשלט בחזרה בידי דניאל הוא נהרג במתקפה של הטירנוזאורוסית.
  • גלימימוס (עונה 3) - מספר פרטים נצפו בידי דריוס לפני שהם נמלטו מהסקרופיוס וכמה מהם נטרפו והועלו אל העצים לשימורם.
  • מונולופוזאורוס (עונה 3) - מספר פרטים מתקיפים את הפנטהאוז של אביו של קנג'י אך החבורה נמלטת מהם במעלית ולבסוף בלימוזינה. כשברוקלין נתפסת בידי אנשי וו היא מושכת עוד פרטים שתוקפים את האנשים והיא בורחת מהמעבדה אך שוב נתפסת.
  • דילופוזאורוס (עונה 4 ו-5) - נראית להקה התוקפת את דריוס וקנג'י אך בעזרת המפלסת של ברוקלין, יאז וסאמי הם בורחים. הם תוקפים את החבורה שוב בעונה 5 וגם את אנשיו של דניאל ואת דודג'סון אך מוסחים בידי לפיד ובורחים. פרט נוסף של דילופוזאורוס נטרף בידי הנותוזאורוס.
  • סמילודון (עונה 4) - סמילודון מופיע באי של קאש במדבר. הוא תוקף בלילה ובן וקנג'י עוזרים להביס אותו, כשהשאר משליכים אבנים. בהמשך הוא תוקף את החבורה שוב כשגבם לקיר אך ספינוזאורוס מגיח לפתע והורג אותו.
  • ספינוזאורוס (עונה 4 ו-5) - נראה במדבר באי של קאש. הוא תוקף את החבורה המחפשת מעבר, הורג את הסמילודון ומציל את החבורה אך כמעט תופס אותם. דריוס נאלץ להשתיל לו שבב תוך סיכון חייו והוא נמלט ולבסוף מרדים אותו בגז מדמיע מבלי להשתיל לו שבב. בהמשך הספינוזאורוס מנסה לתקוף גם את הספינוצרטופסים לצד החבורה אך נכשל. הספינוזאורוס נראה בהמשך בעודו נשלט בידי האוק ובידי דניאל קון, המנצל אותו כדי לפגוע בחבורה וגם כדי להכניע את שני הטירנוזאורוסים. הספינוזאורוס מצליח לפגוע באם הטירנוזאורוסית, נושך אותה קשה בצווארה ולכאורה הורג אותה אך מתברר שהיא שורדת ולצד בתה מצליחה להבריח ולהביס את הספינוזאורוס שמפסיק להישלט עם טריפתו של האוק.
  • קנטרוזאורוס (עונה 4 ו-5) - פרט בשם "פיבס" נחקר בידי ד"ר מיי ונלקח בידי קאש לאזור ארקטי כדי שיוחלש. בהמשך קאש מוליך אותו לקרב עם טירנוזאורוסית במהלכו נפצע קשה אך מורדם ומשתקם לאט. בהמשך הוא נמצא בבור המים ומצליח להילחם בספינוזאורוס אותו הוא מפיל לתוך המים.
  • נותוזאורוס (עונה 5) - פרט נותוזאורוס מצוי בביצות שסמוכות לליבת החשמל באי התוקף את החבורה ומצליח להשבית את אחד הרובוטים. כשהמכולה מתחילה להתחמם הוא נפגע קשה והחבורה עוזרת להעביר אותו לביומת הביצה, אף שהוא כמעט הורג אותם ואז טורף דילופוזאורוס קרוב.
  • ספינוצרטופס (עונה 4 ו-5) - דינוזאור היברידי בין הספינוזאורוס לסינוצרטופס. נוצר בידי מנטה קורפ מדגימות ד.נ.א ששלחה סאמי ומהם נוצרו 2 פרטים: "מלאך" ו"מרד", אשר מוברחים ממכלאתו של קאש ומובאים לאזור הארקטי, בו מפרשם עוזר להם להתחמם. בהמשך מובאים לבור המים אך מוחזרים לאזור הארקטי בסיום הקרב.
  • טרבוזאורוס (ספיישל): מופיע רק בספיישל בעודו רודף אחרי דריוס שנפל לקינו וקיבל את ריח ביציו.
  • ממותה צמרית (מכונה ממותה סיבירית, עונה 1) - נראות עצמות מאובנות במעבדה.
  • טריצרטופס, אפטוזאורוס, סטירקוזאורוס, אלברטוזאורוס, פלסיוזאורוס, פרוטוצרטופס, סרקוסוכוס, מאוסזאורוס, פרוצרטוזאורוס, סטיגימולוך, צלורוס, ממנצ'יזאורוס וטרודון - נראים באיורים, ספרים או כצעצועים.
  • אלוזאורוס, אנכיאורניס וברונטוזאורוס - מוזכרים.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדים תוצאה מקור
2023 פרסי אמי לתוכניות לילדים ולמשפחה הודעת קידום המכירות הטובה ביותר קמפיין עונה 5 מועמדות [2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]