עוצמה מעוץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עוצמה מעוץ
Ozma of Oz
מידע כללי
מאת ליימן פרנק באום עריכת הנתון בוויקינתונים
איורים ג'ון ר. ניל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ארץ עוץ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ריילי & בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1907 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים ארץ עוץ
ספר קודם ארץ עוץ המופלאה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא דורותי והקוסם בארץ עוץ עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עוצמה מעוץ - תיעוד של הרפתקאותיה של דורותי גייל מקנזס, בילינה החן הצהובה, הדחליל, איש הפח, טיק-טוק, האריה הפחדן והנמר הרעב הוא הספר השלישי בסדרת ארץ עוץ של ליימן פרנק באום.[1] זהו הספר הראשון בסדרה בו מרבית העלילה מתרחשת מחוץ לארץ עוץ. רק שני הפרקים האחרונים מתרחשים בעוץ.[2] הספר פורסם ב-30 ביולי 1907.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איור צבעוני מהספר

הדוד הנרי ואחייניתו המתבגרת, דורותי גייל, יוצאים למסע ימי לעבר אוסטרליה לחופשה קצרה בעוד שהדודה אימי וטוטו נשארים בחווה. במהלך השייט הם נקלעים לסערה אשר מובילה את דורותי לארץ לא מוכרת המכונה "ארץ אב", שם היא פוגשת בתרנגולת המדברת בלינה וברובוט המכני טיק-טוק אשר מיידעים אותה על המצב הקשה של הממלכה.

דורותי מבקרת בהמשך בארמון המלכותי בו מתגוררת הנסיכה לאנאלה, אשר ידועה בשל אוסף הראשים שברשותה אשר אותם היא מסוגלת להחליף עם ראשה כאשר היא חפצה בכך. כאשר דורותי מסרבת לאפשר לנסיכה לאנאלה לקחת את ראשה היא נכלאת במגדל. למרבה המזל, באותה העת הנסיכה עוצמה ופמלייתה חוצים את המדבר הקטלני בניסיון להציל את משפחת המלוכה ממלך הננסים. עם הגעתם, הנסיכה עוצמה משחררת את דורותי, בלינה וטיק-טוק.

דורותי, בלינה וטיק-טוק מחליטים להצטרף לנסיכה עוצמה ולפמלייתה במשימה להציל את מלכת אב ואת עשרת ילדיה מידיו של מלך הננסים. עם הגעתם לממלכת הננסים, מלך הננסים מגלה שהוא הפך את כל בני משפחת המלוכה לפסלים. הוא מציע לחבורה לנסות לנחש איזה מהפסלים הם של בני משפחת המלוכה - אם אם יגעו בפסלים הנכונים הם ישחררו אותם מהכישוף, אך אם הם יטעו, הם יהפכו בעצמם לפסלים.

הדחליל, איש הפח, טיק-טוק ו-27 חייליה של הנסיכה עוצמה לא מצליחים לבחור את הפסלים הנכונים ובעקבות כך הופכים כולים לפסלים. דורותי מצליחה לנחש בהצלחה את הפסל של אחד הנסיכים הצעירים מבני משפחת המלוכה.

באותו הלילה, בילינה מצותתת למלך הננסים ומגלה שכוחותיו של מלך הננסים מגיעים מחגורת הקסם שהוא חובש. בנוסף לכך בלינה מגלה כיצד לזהות את פסליהם של בני משפחת המלוכה לפי צבע הפסלים. החבורה מצליחה לנצל את העובדה שהננסים פוחדים מביצים על מנת לגנוב ממלך הננסים את חגורת הקסם, והם מצליחים להסיר את הכישוף מכל בני משפחת המלוכה שהפכו לפסלים.

לאחר החזרת כס המלכות לשליטים החוקיים, החבורה חוזרת לארץ עוץ ולוקחת חלק בחגיגת ניצחון גדולה בארמון המלוכה אשר בעיר האזמרגד, ודורותי מוכתרת באופן רשמי כנסיכה של ארץ עוץ. בלינה בוחרת לגור מעתה ואילך בארץ עוץ, בעוד שעוצמה משתמשת בחגורת הקסמים על מנת להחזיר את דורותי לקנזס.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Riley, Michael O. (1997). Oz and Beyond: The Fantasy World of L. Frank Baum. ISBN 0-7006-0832-X.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עוצמה מעוץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Peter Glassman, "Afterword," p 271 L. Frank Baum, Ozma of Oz, ISBN 0-688-06632-1
  2. ^ Riley


ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.