עורב אפור-צוואר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןעורב אפור-צוואר
מצב שימור
מצב שימור: קרוב לסיכוןנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: קרוב לסיכון
קרוב לסיכון (NT)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: ציפורי שיר
משפחה: פיקטרטיים
סוג: פיקטרט
מין: עורב אפור-צוואר
שם מדעי
Picathartes oreas
רייכנוב, 1899
תחום תפוצה

תפוצתו של העורב אפור-הצוואר (בירוק)

לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עורב אפור-צוואר (שם מדעי: Picathartes oreas) הוא מין של ציפור שיר גדולה ממשפחת הפיקטרטיים (Picathartidae) המצוי רק ביערות אפריקה המערבית. ישנו מין נוסף אחד בלבד בסוג, עורב קירח-ראש. מין זה כמו קרובו מצוי בסכנה בטבע. למרות שמו הוא כלל אינו קשור למשפחת העורביים.

עורב מגיע לאורך 33–38 ס"מ ולמשקל 200–250 גרם. הוא דומה לקרובו במראהו אך בעל עורף אדום עם צוואר לבן וראש שחור בעל לחיים לבנות ומקור ארוך ושחור. הבטן לבנה והכנפיים והזנב שחורים והרגליים ארוכות וגבוהות ועוזרות לעורב לנוע במהירות על קרקע היער. הראש חשוף מנוצות כמעט לגמרי עם צידי מקור כחולים בוהקים וחזה בצבע צהוב לימון.

הוא מצוי ביערות מערב אפריקה בניגריה, קמרון, גינאה המשוונית, דרום מערב גבון והאי ביאוקו. הוא משוטט על קרקע יערות הגשם ומחפש פירות וזרעים וחרקים שונים, בייחוד חרקים הבורחים מנמלי לוחמה והוא מעופף בין השיחים והענפים הנמוכים ביחידות או בזוג ורק לעיתים נדירות בקבוצות גדולות יותר.

עורב זה הוא מונוגומי ומטיל ביצים על בסיס מוצק בקן אותו הוא מכין מבוץ מתקשה. הגוזלים הבוקעים מתבגרים ועוזבים כעבור חודש בקן.

המין מצוי בסכנת הכחדה בטבע עקב כריתת יערות וציד, ותוכניות שימור רבות הוכנו עבור מין זה. הוא נחשב לעוף פופולרי מבינת התצפיתנים של מערב אפריקה וכן סמל לתיירות אקולוגית באזורו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עורב אפור-צוואר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עורב אפור-צוואר באתר הרשימה האדומה של IUCN