עזאי אפלבום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עזאי אפלבום
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה נובמבר 1940
תל אביב, פלשתינה (א"י)
פטירה 20 במאי 2017 (בגיל 76)
ירושלים, ישראל
לימודי רפואה האוניברסיטה העברית בירושלים
התמחות כירורגיית לב-חזה
תואר פרופסור
תפקידים מנהל מחלקה
מחלקות ובתי חולים המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה
מרכז רפואי הדסה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עזאי אפלבום (נובמבר 194020 במאי 2017) היה מנתח לב ישראלי, אשר כיהן כמנהל הראשון של המחלקה לכירורגיית לב במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפלבום נולד בתל אביב להורים מעולי העלייה הרביעית. למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. קיבל רישיון רופא ב-1970 וב-1976 סיים את התמחותו בכירורגיית לב וחזה. עבד כרופא במחלקה לניתוחי לב-חזה במרכז הרפואי הדסה תחת ניהולו של פרופ' יוסף ברנרד בורמן, שם התקדם לדרגת סגן מנהל המחלקה ולפרופסור חבר בבית הספר לרפואה בירושלים.

בשנת 1992 נעתר לפניית שירותי בריאות כללית לעבור למרכז הרפואי סורוקה על מנת לפתח את המחלקה לכירורגיית לב שם, אשר לא ערכה עד אותו זמן ניתוחים ועשתה רק צנתורים מעטים. לדבריו עשה את המעבר מטעמים אידאולוגיים. עם מעברו לנגב התחייב שלא לעסוק עוד בפרקטיקה פרטית וזאת בתמורה לעבודה בשכר מיוחד. למשך פרק זמן היה מנתח הלב היחיד בדרום הארץ.

בשנת 2002 פורסם על ידי הממונה על השכר באוצר כי אפלבום קיבל את השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי לאותן שנים - 108 אלף ש"ח לחודש (שכלל עבודה במרפאות בקהילה ושעות נוספות). גם בשנת 2004 היה אפלבום בראש טבלת מקבלי השכר הגבוה בשירות הציבורי. לדברי אפלבום היה פרסום זה חדירה קשה לפרטיותו והוא פגע בו מאד.

בנובמבר 2005 פרש לגמלאות. במהלך עבודתו בבאר שבע ביצע כ-5,000 ניתוחים.

נפטר ב-20 במאי 2017, בגיל 77.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפלבום, שומר מצוות, היה נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]