עידית אברהמי (מדענית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עידית אברהמי
אברהמי ב-2015
אברהמי ב-2015
לידה 30 בספטמבר 1968 (בת 55)
גִּבְעָתַיִם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי הנדסת מכונות, הנדסה ביו-רפואית
מקום מגורים ישראל, וארצות הברית
מקום לימודים המכון הטכנולוגי של קליפורניה (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת אריאל בשומרון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מרצה מצטיינת ועוד
תרומות עיקריות
זרימה במערכות ביולוגיות
מודלים של מערכות זרימת דם
צימוד בין זרימה ומבנה בסימולציות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידית אברהמי (נולדה ב-30 בספטמבר 1968) היא פרופסור חבר באוניברסיטת אריאל בשומרון, שם כיהנה כראש המחלקה להנדסת מכונות ולמכטרוניקה[1]. נוסף על כך, היא חוקרת ראשית במרכז לביומכניקה באריאל.

מחקריה עוסקים בעיקר בנושאי זרימה במערכות ביולוגיות, מודלים ניסויים ונומריים של מערכות זרימת דם וצימוד בין זרימה ומבנה. עוסקת בפיתוח תחליפים מבוססי ריאקציה של מים ואבקה, העתידים להחליף את הסוללות בהן אנו משתמשים היום[2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהמי גדלה בגבעתיים, הוריה הם עזרא כהן (עבד ב-IBM) ודבורה כהן לבית מלאך (עבדה בגטר). את לימודיה התיכוניים עשתה בבית הספר להנדסאים ליד אוניברסיטת תל אביב. שירתה בצה"ל כקצינה בחיל הקשר, האלקטרוניקה והמחשבים.

סיימה בהצטיינות לימודי הנדסה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, וסיימה בהצטיינות לימודי תואר שני במחלקה להנדסה ביורפואית באוניברסיטת תל אביב. עבודת התזה שלה עסקה במודלים נומריים של מסתם לב מלאכותי.

בשנת 2004 סיימה דוקטורט בהנדסה ביורפואית באוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטורט עסקה במודלים נומריים וניסויים להערכת הזרימה ותנועת הדופן במשאבת עזר ללב[3].

בשנים 20042006 השתלמה בפוסט-דוקטורט במכון הטכנולוגי של קליפורניה (Caltech), שם חקרה את דינמיקת הגלים במשאבת תהודת גלים ואת היישומים שלה במחקר הביורפואי. כמו כן עסקה בסכנת הקריעה של היצרויות לא הומוגניות בעורקים.

בשנת 2006 הצטרפה להקמת המחלקה להנדסה רפואית במכללת אפקה בתל אביב, שם הקימה מעבדות הוראה ומחקר ושמשה בתפקידים שונים, בהם יו"ר ועדת המחקר[4].

בשנת 2011 הצטרפה לסגל המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה[5] באוניברסיטת אריאל בשומרון, והקימה את המרכז לביומכניקה באריאל[6]. משנת 2013 משמשת כראש המחלקה.

אברהמי היא תושבת ראש העין, נשואה ואם לשלושה. כאמנית חובבת, עוסקת בציור ובפיסול[7].

קריירה אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת מחקריה, אברהמי עוסקת בנושאים הקשורים בהערכה של זרימה ותנועת מבנים במערכות ביולוגיות, בסיוע לטיפול במחלות לב וכלי דם, בפיתוח מכשור רפואי, בפיתוח של מודלים לצורך אנליזה של פתולוגיות ובסיוע למחקר הרפואי.

מחקריה עוסקים במעבר הדם דרך מסתמי הלב ודרך התקנים המשמשים לסיוע בזרימה, כגון: תומכנים (סטנטים), משאבות לב מלאכותיות, סטנט-גרפטים, קנולות למכונת לב-ריאה, חיבורי וריד-עורק וכדומה. בנוסף היא חוקרת את פעולת הגומלין שבין זרימת הדם לשינויים בדפנות כלי הדם והשפעה של תנאי זרימה פתולוגיים על היווצרות מחלות. עוסקת בפיתוח של שיטות זעיר-פולשניות להערכה פונקציונלית של זרימת דם בהסתעפויות.

אברהמי רשמה מספר פטנטים[8] ועבודותיה התפרסמו בספרים וכתבי עת מדעיים, זכו בפרסים ובקרנות מימון, הוצגו בכנסים רבים ונבחרו לייצג את אוניברסיטת אריאל באירועים שונים, כגון הוועידה המרכזית של איפא"ק 2014[9].

אברהמי היא חברת הנהלה של האיגוד הישראלי להנדסה רפואית וביולוגית ועורכת ראשית של אתר האיגוד[10], היא מכהנת כראש פורום אקדמי של עמותת כ"ן - כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל[11] ופעילה בארגון "מהנדסים ללא גבולות".

במאי 2020 זכתה באות המרצה מעוררת השראה לשנת 2020 על ידי התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית[12][13].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]