עידן הקרח: מסלול התנגשות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עידן הקרח: מסלול התנגשות
"Ice Age: Collision Course"
בימוי מייק ת'ארמלר, קאלן טי. צ'ו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורי פורט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מייקל ברג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'יימס פלומבו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ריי רומנו
ג'ון לגוויזאמו
דניס לירי
קווין לטיפה
שון ויליאם סקוט
ג'וש פק
ג'ניפר לופז
ג'סי טיילר פרגוסון
ג'סי ג'יי
מדבבים בעברית אוהד שחר
טל פרידמן
יורם יוספסברג
גילן שחף
אורנה כץ
אילנית גרשון
מוזיקה ג'ון פאוול
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה בלו סקיי, חטיבת ההנפשה של פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל14 ביולי 2016
ארצות הבריתארצות הברית22 ביולי 2016
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט לכל המשפחה, סרט הרפתקאות, סרט קומדיה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 000,000,$105
הכנסות $408,579,038
הכנסות באתר מוג'ו iceage5
סרט קודם עידן הקרח 4: יבשת בתנועה (2012)
סרט הבא עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד (2022)
סרטים בסדרה עידן הקרח
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן הקרח: מסלול התנגשות או עידן הקרח 5אנגלית: Ice Age: Collision Course) הוא סרט ההמשך של סרטי "עידן הקרח" שיצא לאקרנים ב-14 ביולי 2016 בבימויו של מייק ת'רמאייר. כמו הסרט הקודם הוא הופק באולפני האנימציה "Blue Sky Studios" והופץ באמצעות פוקס המאה ה-20.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתחילה ביונק הקדום דמוי-הסנאי סקראט, המנסה לקבור בלוט בשלג, אך מכה בטעות בכפתור של חללית ענקית קפואה לכודה בקרח. הוא משחק עם הלחצנים שלה ושולח אותה לחלל איתו ועם הבלוט. בתוך החללית סקראיט מפעיל כפתורים הגורמים לחללית להתנגש באסטרואידים מסוכנים המתחילים להתעופף ולהתנגש בכדור הארץ. הוא עולה מהחללית אל אסטרואיד עצום וקטלני ועליו מנסה לקבור את בלוטו. דבר זה משגר את האסטרואיד לעבר כדור הארץ, מה שעומד להכחיד את כל היצורים החיים בו.

בינתיים הממותה מני מתמודד עם האירוסין של בתו מישמיש לאהובה ג'וליאן ותכנונם לעזוב את העמק בו גרים הוא ואלי, בת זוגו. מני מתנגד הן לעזיבתה את העמק והן לחיבורה לג'וליאן המנסה להרשים אותו ללא הועיל. סיד העצלן מחפש בת זוג אך ממהר להציע נישואין לעצלניות איתם נפגש וכך הם דוחות אותו. דייגו ושירה הנמרים הקדומים מנסים להתיידד עם הגורים בעמק אבל מראם מפחיד מדי את הצעירים.

במסיבת יום הנישואים של אלי ומני מופיעים מופעי זיקוקים של אסטרואידים המתפוצצים בשמיים וכל היצורים בורחים למקום מסתור. בינתיים באק הסמור החי מתחת לאדמה בממלכת הדינוזאורים, מחזיר ביצה של טריצרטופסית שנחטפה בידי משפחת דרומזאורים מעופפים - גאווין, רוג'ר וגרט'י, ואלה נשבעים לנקום בו. בבריחה מהדינוזאורים הוא מגלה סלע עם כיתוב של נבואה עתיקה. באק הנרגש עולה אל פני השטח, מוצא את מני וחביריו ומספר להם שאסטרואיד ענקי עלול להשמיד את כל היצורים החיים בכדור הארץ, כפי שקרה בעידנים קודמים, אם לא ימצאו דרך לשנות את הפגיעה. אך הוא עולה על כך שהאסטרואיד פגע כל פעם באותה נקודה וכך אם יעלו על הדרך לעצור אותה - יבטלו את השפעת האסטרואיד.

במהלך מסעם הם עולים על כך שאבני אסטרואידים קטנים הם בעלי יכולות מגנטיות ומשפיעות אחת על השנייה, וכך באק חושב להסיט על ידי אותם אבנים את האסטרואיד הענקי ולהחזירו לחלל. לאחר נדודים, הקבוצה מגיעה לאזור בו פוגע האסטרואיד הענקי בכל תקופה - "גיאוטופיה" - ממלכה של חיות זקנות החיות בגבישי אסטרואידים שנפלו לפני עידנים ומעניקים להם מראה צעיר יותר. בתוך גיאוטופיה סיד פוגש את ברוק העצלנית שנראית צעירה מכפי שהיא ומתחברת לסיד וגם סבתי מתיידדת עם טדי הארנב הכחול. בגיאוטופיה הם פוגשים את המנהיג "שאנגרי לאמה" - למה זקנה בעלת קרניים וזקן תיש המתמחה בתרגילי יוגה ומסרב לבקשתם לשלוח לחלל את גבישי האסטרואיד של גיאוטופיה.

סיד וברוק מתאהבים זה בזה וסיד מוציא למענה גביש בדולח, אך הדבר גורם לאזור לאבד את השפעתו הקסומה וכל החיות הזקנות מאבדים את מראם הצעיר. באק מנצל את המצב כדי להוביל את הגבישים אל תוך הר הגעש המלא בגייזרים וכך לגרום לו לדחות את האסטרואיד הגדול, למרות התנגדותו של שאנגר למה אך בתמיכת שאר החיות. הדינוזאורים המעופפים מחפשים את באק לנקום בו וגם כדי להשתלט על כדור הארץ אחרי היכחדות היונקים, אך באק משכנע אותם שהם לא יוכלו לשרוד את פגיעת האסטרואיד והם מחליטים לעזור לו לעצור את האסטרואיד.

הם מתחילים לדחוף גביש ענק אל תוך הר הגעש בעוד הסטרואיד הבוער עומד ליפול בקרבתם, כמה דקות לפני הפיצוץ הענקי והם שומטים את הגביש הענק. מני מנסה לדחוף את הגביש לתוך הר הגעש וג'וליאן עוזר לו ומציע להזיז אותו תוך ריקוד המגלגל את הגביש דרך ביתורי הסלעים היישר אל פנים ההר וכך הם ממלאים את כל שטחו של ההר בגבישים מגנטים. כאשר הר הגעש נסתם הוא פולט הדף חזק כלפי מעלה ומפריח כדור גבישי ענק, בדיוק בזמן שהאסטרואיד הענק פוגע בכדור הארץ, אך החומר המגנטי שבתוך הגבישים שולח אותו חזרה לחלל ומציל את החיים בכדור.

עם זאת חתיכת גביש קטנה מצליחה ליפול לתוך בריכה קטנה בגיאוטופיה ומשיבה לגבישים את יכולת ההתחדשות, וכך תושבי גיאוטופיה שבים למראם הצעיר כולל סבתו של סיד שנשארת בגיאוטופיה לצד טדי. דייגו ושירה הופכים לגיבורי הילדים הצעירים וברוק נפרדת מסיד במחשבה שהיא זקנה מדי עבורו. לאחר עזיבתו היא חוזרת למראה הצעיר. בסוף הסרט מתחילה חתונתם של מישמיש וג'וליאן. בין אורחי החתונה סיד מוצא את ברוק הצעירה ושניהם מחליטים להתחתן גם כן, תוך שברוק שרה בקול לכבוד סיד.

סקראט ממשיך לשוטט בחללית שהטיס עד שהוא מתרסק על מאדים, גורם לפיצוץ עצום וכל החיים עליו מיד מושמדים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיבוב דמות
דיבוב באנגלית דיבוב בעברית שם תיאור הדמות
ריי רומנו אוהד שחר מנפרד "מני" זכר ממותה צמרית קשוח, בן זוגה של אלי ואביה של מישמיש
דניס לירי יורם יוספסברג דייגו סמילודון זועף, בן זוגה של שירה וחברם של מני וסיד
ג'ון לגוויזאמו טל פרידמן סיד מגלוניקס ילדותי וטיפש המכיר את העצלנית ברוק ולבסוף מתחתן איתה
כריס וודג' סקראט יונק קדום דמוי-סנאי מסוג קרונפיו, המבליח מדי פעם כאתנחתא קומית. הוא מנסה לקבור את הבלוט שלו באדמה, דבר שגורם לו להפעיל חללית, לשלוח אותה לחלל ולגרום לאסטרואידים לטוס לעבר כדור הארץ ושאר כוכבים.
קווין לטיפה נורית בנאי קורן אלי ממותה צמרית נקבה, בת זוגו של מני ואמה של מישמיש
סיימון פג צביקה פורמן באק סמור שתום עין החי לצד הדינוזאורים ומגונן מגנבים. בהצצה לתוך מוחו נראים עוד כמה דמויות, ביניהם הסמור ניל דה באק, פיתגורס באק ורובו-באק
ניל דה-גראס טייסון דב רייזר הסמור ניל דה באק - דמות בת דמותו של "ניל דה-גראס טייסון", בתוך מוחו של באק. הוא משמש גם כקריין בתחילת וסוף הסרט
שון ויליאם סקוט גילן שחף קראש זוג אחים אופוסומים שובבים וילדותיים
ג'וש פק דן קיזלר אדי
קיקי פאלמר משי קלינשטיין מישמיש ביתם של מני ואלי ובת זוגו של ג'וליאן
אדם דווין עידן דנקנר ג'וליאן ממותה צמרית אופטימי ומתלהב, המאורס ונישא למישמיש
ג'ניפר לופז אורנה כץ שירה סמילודונית בת זוגו של דייגו
ג'סי ג'יי אילנית גרשון/שירלי לילו (שירה) ברוק מגלוניקסית ידידותית זקנה בעלת מראה צעיר שהתחתנה עם סיד
ונדה סייקס אן קונופני סבתי מגלוניקסית, סבתא של סיד. בסוף הסרט מקבלת מראה צעיר
מייקל סטרהאן ניר פרידמן טדי ארנב זקן תושב גאוטופיה המאוהב בסבתי
ניק אופרמן אלדד פריבס גאווין דרומזאור מעופף ואביהם של גרט'י ורוג'ר, המחפש נקמה בבאק על שהורס את עיסוקם בגניבת ביצי דינוזאורים וכן להשתלט על העולם עם נפילת האסטרואיד
סטפני ביאטריס עדי קוזלובסקי גרט'י דרומזאורית מעופפת שמנה, בתו של גאווין ואחותו של רוג'ר
מקס גרינפילד דניאל מגון רוג'ר דרומזאור מעופף, בנו של גאווין ואחיה של גרט'י. הוא רזה וחכם ממשפחתו ומנסה להזהיר אותם מתוכניותיהם
ג'סי טיילר פרגוסון יפתח אופיר שאנגארי לאמה למה מתמחה ביוגה, המנהיג הרוחני של גאוטופיה
מליסה ראוש מאי יעקובסון פרנסין עצלנית שהייתה בדייט בודד עם סיד ועזבה אותו
לילי סינג - באבלז ומיסטי תאומות חדות קרן גמדיות ומבוגרות מסוג אאוהיפוס המתגוררות בגאוטופיה. כמו שאר החיות הם מבוגרות בהרבה ממראם
- דן שצברג, גדי לוי, סער בדישי, ליאור פרידמן, שירלי לילו, מאיה געש, טליה ברקאי והדר אמיר דמויות נוספות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]