עינב שיף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עינב שיף
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1986 (בן 38 בערך)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק ידיעות אחרונות עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר Einavschiff
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עינב שיף (נולד ב-1986) הוא עיתונאי, פובליציסט ומבקר טלוויזיה ומוזיקה ישראלי. כיום משמש כמבקר הטלוויזיה של עיתון "ידיעות אחרונות" ומגיש רדיו בתחנת רדיו תל אביב, 102FM. בעבר היה סגן עורך מוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות, עורך מדור התרבות של אתר וואלה, ונמנה עם צוות הכותבים של האתר במשך כעשור ככתב במדורי התרבות, החדשות והספורט[1].

ביוגרפיה וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שהתמנה למבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות, שימש גם כפובליציסט בנושאי תרבות במוספי העיתון: "7 לילות" ו"24 שעות", היה סגן עורך מוסף "7 לילות". בנוסף שיף מילא תפקידים שונים קרוב לעשור במדור התרבות של "וואלה!": היה כתב התרבות, סגן עורך ולבסוף עורך מדור התרבות[2].

שיף מציין שהוא מושפע בכתיבתו מאהוד אשרי, יובל נתן, אורנה לנדאו ורוגל אלפר. שיף: "תמיד רציתי שהטקסטים שלי יהיו שילוב של האסכולות האלה, אבל בצורת הקול והמילים שלי. מקווה שזה מצליח"[3]. נוסף על כך, הוא מציין שהוא מעריך את עבודתם של עיתונאים ותיקים כמו יהודה סתיו (מבקר הקולנוע של ידיעות אחרונות), מיכאל הנדלזלץ ועוד, שעוסקים במקצוע וכותבים על תחום זה שנים רבות[4].

שיף על העבודה כמבקר טלוויזיה: "אנשים מדמיינים את ביקורת הטלוויזיה כחופשה בלתי מוגבלת (...). אין דבר יותר רחוק מהאמת. חשוב להגיד שביקורת טלוויזיה היא עבודה עיתונאית לכל דבר ועניין (...). אתה צריך לברור כל יום כמות עצומה של חומר". הוא עצמו הוזמן פעמים רבות להשתתף בתוכניות טלוויזיה וסירב כמעט לכל הבקשות. שיף מציין שהוא רואה את עצמו שותף לשיח של תחומים שעניינו אותו מגיל צעיר מאוד[4].

בנוסף לביקורות על טלוויזיה התבטא שיף בעבר גם בנושאים פוליטיים. באוגוסט 2019 כתב על הקמפיין של מפלגת ישראל ביתנו: "כמות הרעל שנשפכת בסרטונים ובראיונות על הציבור החרדי היא מהמבחילות שנראו כאן". בפתיחה לטור שלו כתב כי "הקמפיין של ישראל ביתנו בבחירות הללו גורם ל"שינוי" של טומי לפיד להיראות כמו פלג קנאי של חסידות גור". בסיום הטור הוא מציין: (...) "הסתה מנצחת לא מחליפים: ערבים, חרדים, מה זה משנה(...) והפראיירים התורנים הם גוש אנטיביבי - לליברמן יש מספיק שנאה בשביל כולם"[5].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיף מגדיר את עצמו כ"איש של מוזיקה". הוא הגיש בעבר תוכניות בתחום בתחנות רדיו שונות בישראל וכותב סקירות על אלבומים חדשים[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דוד אברהם‏, שעת ביקור, באתר וואלה!‏, 12 בספטמבר 2013
  2. ^ humans.txt, עינב שיף - בית ספר בסיס לאמנות, באתר www.basis.org.il
  3. ^ כל התשובות נכונות, באתר www.facebook.com
  4. ^ 1 2 3 מאחורי הקלעים - על ביקורת טלוויזיה עם עינב שיף – מתוך ההסכת (פודקאסט) "מאחורי הקלעים" | כאן, נבדק ב-2020-04-15
  5. ^ 'ידיעות' על ההסתה: מהמבחילות שנראו כאן, באתר כיכר השבת