עיר המלאכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיר המלאכים
Angel's Friends
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על הקומיקס "Angel's Friends" מאת סימונה פרי
סוגה סדרת הנפשה, סדרת פנטזיה, סדרת רומנטיקה, סדרת הרפתקאות, סדרה המבוססת קומיקס
יוצרים סימונה פרי
כותבים פרנצ'סקו באלטה, פרנצ'סקו ארלאנץ'
בימוי אורלנדו קורדי
מדבבים ראו ליד שמות הדמויות
מדבבים בעברית ראו ליד שמות הדמויות
ארץ מקור איטליהאיטליה איטליה
שפות איטלקית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית ואנגלית)
מספר עונות 2
מספר פרקים 104
הפקה
חברת הפקה Mondo TV[1]
.R.T.I
Play Entertainment
אורך פרק 13 דקות
שידור
רשת שידור Italia 1
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
ערוץ הירו (שידורים חוזרים)
פורמט (תמונה) 16:9
תקופת שידור מקורית 12 באוקטובר 20092011
תקופת שידור בישראל 20102013
קישורים חיצוניים
www.angelsfriends.it
דף התוכנית ב-IMDb

עיר המלאכיםאיטלקית: Angel's Friends, בתרגום לעברית: החברים של אנג'ל) היא סדרת הנפשה איטלקית משנת 2009 בעלת שתי עונות ו-104 פרקים באורך 13 דקות מסוגת פנטזיה, רומנטיקה והרפתקאות. הסדרה מבוססת על קומיקס איטלקי בעל אותו שם שנכתב על ידי סימונה פרי והופץ לראשונה במרץ 2007. הסדרה בוימה על ידי אורלנדו קורדי, נכתבה על ידי פרנצ'סקו באלטה ופרנצ'סקו ארלאנץ' והופקה על ידי "Mondo TV",‏ ".R.T.I" ו-"Play Entertainment".

הסדרה עוסקת בארבע מלאכיות ובארבעה שטנים, אשר נשלחים לכדור הארץ בזוגות בשביל לעזור לבן אנוש שצוותו אליו לבחור בדרך הנכונה או השגויה בלי שיתגלו. במהלך הסדרה נרקמת ידידות בין השטנים למלאכיות, הם משיגים כוחות חדשים ועוברים הרפתקאות שמובילות לגילויים חדשים.

הסדרה שודרה במדינות רבות ברחבי העולם, ביניהן איטליה, ארצות הברית, רוסיה וישראל. הסדרה שודרה לראשונה באיטליה בערוץ Italia 1 החל מה-12 באוקטובר 2009[2] עד שנת 2011[3]. בישראל הסדרה שודרה לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ הילדים החל מקיץ 2010[4] עד שנת 2013, ושודרה בשידורים חוזרים בערוץ הירו.

לסדרה נוצר סרט טלוויזיוני בשם "Angel's Friends - Tra sogno e realtà" ("החברים של אנג'ל - בין חלום למציאות") המתרחש לאחר עלילות העונה הראשונה. הסרט שודר לראשונה באיטליה ב-23 באפריל 2011[5], ובישראל הוא אינו שודר. סרט או סדרת לייב אקשן המבוססים על הסדרה ומכוונים לקהל יעד יותר בוגר, נמצאים בשיחות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת על ארבע מלאכיות וארבעה שטנים הנשלחים לכדור הארץ, שם הם לומדים כיצד להפוך למלאכיות ושטנים שומרים. ביום הראשון ללימודים, המלאכיות והשטנים חולקו לבני זוג על ידי המורים של כל אחת מהקבוצות, קבוצת המלאכים וקבוצת השטנים, ועליהם לעזור לבן אנוש אשר צוותו אליו לבחור בדרך הנכונה או השגויה בלי שיתגלו. למלאכים והשטנים אסור לעזור לבן אדם באותו זמן, ובגלל זה הם קובעים כל פעם מי ילך אל בן האנוש שקיבלו בעזרת חדר הנקרא "אתגר", חדר בו הם עוברים אתגר על פי בחירתם, כל פעם אחד אחר בוחר את האתגר אותו יעברו. המלאך או השטן אשר מנצח באתגר רשאי ללכת אל בן האנוש ראשון. למלאכים והשטנים אסור לגעת זה בזה לפי חוק הוטו, חוק אשר נוצר על מנת למנוע מלחמה בין המלאכים והשטנים. במהלך הסדרה נרקמת ידידות בין השטנים למלאכיות, הם משיגים כוחות חדשים ועוברים הרפתקאות שמובילות לגילויים חדשים.

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה, ריינה ומלאכי, שני נבלים הנמצאים בלימבו, רוצים לנקום במלאכים ובשטנים אשר לכדו אותם שם. בשביל להשתחרר מהלימבו, ריינה ומלאכי צריכים שתהיה עבירה על החוקים בין המלאכים והשטנים. הם מנצלים את הרגשות שיש בין ראפ המלאכית וסולפיס השטן, ובעזרתם משתחררים. כאשר הם משתחררים, ריינה מספרת לראפ שהוריה מתו בקרב נגד השטנים ושהיא מאומצת. ריינה מספרת גם שאיפה שנמצאות התמונות של בני האנוש, תמונות שבעזרתם המלאכים והשטנים מגיעים לבני האנוש, יש תמונה של הוריה של ראפ. ראפ וריינה מגיעות לשם וריינה גונבת את התמונות שבעזרתם היא יכולה לשלוט בבני האנוש. לבסוף, המלאכים והשטנים מצליחים לנצח אותה ולהחזיר את התמונות למקומן. מלאכי גילה לראפ שהוא אביה ושהוא עשה את כל זה בשביל להגן עליה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה, המתרחשת לאחר חופשת הקיץ, המלאכים והשטנים חוזרים לכדור הארץ, שם הם מקבלים בני אנוש חדשים. בינתיים, סולפיס נסחט על ידי שני אנשים שאי אפשר לראות את פניהם אשר מחזיקים את אמא של ראפ. בשביל שסולפיס לא יברח, הם שולחים נערה בשם בלו שתעקוב אחריו. במהלך העונה האהבה של ראפ וסולפיס מתגברת, ומתגלים דברים חדשים על עברה של ראפ. לקראת סיום העונה, המלאכים והשטנים מגלים שהמנהלים שלהם הם האנשים שסחטו את סולפיס, והם נלחמים מולם. לבסוף המלאכים והשטנים ניצחו אותם. העונה, שהיא גם העונה האחרונה של הסדרה, מסתיימת בסוף פתוח בו בלו משחררת את ריינה מהלימבו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלאכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ראפ (באיטלקית: פטריזיה מוטולה, בעברית: ספיר דרמון) - הדמות הראשית בסדרה. מלאכית בת 15 כוכבים, ומנהיגת קבוצת המלאכים. את כל המחשבות שלה היא כותבת ביומן. היא המלאכית השומרת של אנדרו ובת זוגו של סולפיס. לראפ מספר כוחות: הכוחות של ראפ מבוססים על מהירות הנפש והגוף כאחד ומאפשרים לה לעוף במהירות. הכוחות שלה מאפשרים לה לא רק להאיץ בתעופתה, אלא גם ליצור מגן זמני שיגן עליה או על מי שבסביבתה לבחירתה, הפעלת כוחות טלפתיה וקריאת מחשבות שעלולות למחוק חלק מהזיכרון, קבלת כוח המאפשר לה לירות להבות כחולות (למעשה זהו כוח של שטן, שקיבלה במהלך הקרב עם סולפיס), והיכולת והכוח החזק ביותר של ראפ, כוח תעופת פריזמה. בצורה זו, ראפ מרוויחה כנפיים גדולות יותר בעלות מספר רב יותר של כוכבים.
  • אורי (באיטלקית: בנדטה פונטיצ'לי, בעברית: נעמה אוזן) - מלאכית בת 15 כוכבים. יש לה מצלמה שיכולה לצלם חלומות. היא המלאכית השומרת של ג'ניפר. כוחותיה של אורי מבוססים על הטבע ומאפשרים לה מספר דברים: יכולת לגרום לצמחים לגדול, לנשום במהלך שחיה מתחת למים במשך זמן מסוים, לשנות את מזג האוויר, כוח המאפשר קפיצות גבוהות, כוח בעזרתו היא יכולה להפוך לכל סוג של בעל חיים (את כוח זה גילתה במהלך הקרב של האור והחושך) וכוח תעופת הפריזמה.
  • מיקי (באיטלקית: מרסלה סילבסטרי, בעברית: לורן סביר) - מלאכית בת 16 כוכבים, נשארה שנתיים באותה כיתה. יש לה חוש הומור מפותח, והיא מעודדת את כולם. היא המלאכית השומרת של מתיו. מיקי לא אוהבת אלימות, לכן כוחותיה מתבססים על הגנה. כוחותיה של מיקי מאפשרים לה להרים חומת מגן לפניה, להחזיר את התקפות האויבים בחזרה אליהם, לירות סוג של תוויות דבק חלקלקיות נגד אויביה, ותעופת פריזמה.
  • מותק (באיטלקית: פרנצ'סקה בילי, בעברית: אלעד סמוכה) - מלאכית בת 15 כוכבים. יש לה אוסף של משקפי שמש. היא המלאכית השומרת של אדוארד. כוחותיה של מותק מתבססים על טכנולוגיה ומאפשרים לה לפלוט קולות המסחררים את אויביה למשך זמן מסוים, ליצור הולוגרמות, לעצור את הזמן למשך זמן מסוים, לגרום לשערה לגדול ולהתקיף את אויביה (את כוח זה משיגה בעונה השנייה תוך לחימה עם קבלה) ותעופת פריזמה.
  • פרופסור ארקאן (בעברית: צביקה שווצברג) - מנהל בית ספר המוזהב בעונה הראשונה. בעונה השנייה הזהיר את ראפ מהסכנה שמתקרבת אליה. היכולת של ארקאן מאפשרת לו ליירט עבירות, אלימות, שקרים וגנבה.

שטנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סולפיס (באיטלקית: סימון דיאנדראה, בעברית: תום שוורצברג) - שטן בן 16 ברקים, ומנהיג קבוצת השטנים. אלים ואוהב להקניט את חבריו. הוא השטן המפתה של אנדרו ובן זוגה של ראפ. לסולפיס כוחות המבוססים על מגע פיזי והם מאפשרים לו לירות כדורי אש, להעצים את גודלו, להעצים את השרירים שלו, לרפא פצעים (זהו כוח של מלאך וקיבל אותו בגלל הדאגה שלו לראפ ורצונו להגן עליה) לירות חתיכות ברזל, לחזק את האגרופים שלו (את כוח זה השיג בעונה השנייה) ותעופת פריזמה.
  • קבלה (באיטלקית: עמנואלה פקוטו, בעברית: מיכל רשף / מייה קדוש ב-2013) - שטנית בת 16 ברקים. מאוהבת בסולפיס, דבר הגורם לה לשנוא את ראפ. היא השטנית המפתה של אדוארד. כוחותיה של קבלה מבוססים על שינוי המראה שלה ומאפשרים לה להפוך לבלתי נראית, להכפיל את עצמה, להפוך לכל דבר שתרצה ותעופת פריזמה.
  • קביריה (באיטלקית: מדלנה ודאצ'ה, בעברית: טליה ברקאי) - שטנית בת 16 ברקים. אוהבת מפלצות אפלות. היא השטנית המפתה של ג'ניפר. כוחותיה של קביריה מבוססים על החושך והם מאפשרים לה להפיץ עשן שחור שמסנוור את אויביה, לעורר חיות בר, ליצור רוח יבשה שתייבש כל דבר מסביב לה, לטוס מהר יותר (בכוח זה השתמשה רק ב-12 הפרקים הראשונים), להפנט אחרים, ליצור עכביש וירטואלי ענק (את כוח זה משיגה בעונה השנייה) ותעופת פריזמה.
  • גאס (באיטלקית: לוקה בוטייל, בעברית: מירון אהרונוביץ') - שטן בן 16 ברקים. אוהב לאכול ובגלל זה הוא סובל מעודף משקל. הוא השטן המפתה של מתיו. כוחותיו של גאס מאפשרים לו ליצור רעידת אדמה, ליצור כדורי רוק ענקיים, ליצור גל המכה את היריב והופך אותו לשומן שבגללו הוא לא מסוגל לזוז באופן זמני, לזמן אליו נשק ומוצרי מתכת כמו מגנט, ליצור ענן של גז רעיל (את כוח זה משיג בעונה השנייה) ותעופת פריזמה.
  • פרופסור טמפל (בעברית: רונה בקרמן) - מנהלת בית ספר המוזהב בעונה הראשונה. מגלה בעונה השנייה לכולם שקאסידי וקובראל מתחזים. כוחותיה של טמפל מאפשרים לה ליירט עבריינים ולהרחיב סדקים על הקירות.

בני אנוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנדרו (בעברית: דניאל מגון) - נער בן 14. אוהב לשחק במשחקי מחשב. בן זוגה של ג'ניפר. במהלך העונה הוא גילה שהוא מאומץ.
  • ג'ניפר (בעברית: מאי יעקובסון) - נערה בת 14. מאמינה ביופי טבעי ולא אוהבת ללבוש מותגים ולהתפאר. בת זוגו של אנדרו.
  • מתיו - נער, מנגן בגיטרה חשמלית.
  • אדוארד (בעברית: קובי ליקורמן) - נער, מאוהב בג'ניפר. הוריו גרושים, והוא מתגורר אצלו אמו. בא ממשפחה עשירה.
  • אנג'לי (בעברית: אורלי קטן) - אשתו של מלאכי ואמה של ראפ, נחטפה על ידי קאסידי וקוברל כשראפ הייתה קטנה.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מלאכי (בעברית: יורם יוספסברג) - אבא של ראפ. היה עוזרה הנאמן של ריינה בגלל שהיא החזיקה בתמונה ששמרה על הנשמה שלו וזה הפך אותו לבובה על חוט. לבסוף גילה את האמת ונפצע תוך כדי הגנה על ראפ מפני ריינה.
  • ריינה (בעברית: אורלי קטן) - הנבלית הראשית של העונה הראשונה. הייתה לכודה עם מלאכי בלימבו. שונאת את המלאכים והשטנים. בסיום העונה השנייה, בלו שחררה אותה מהלימבו.
  • בלו (בעברית: עדן גמליאל) - במהלך העונה השנייה היא עקבה אחרי סולפיס בשביל להשיג מפתח שיוכל לשחרר את ריינה מהלימבו. התאהבה בסולפיס.
  • קאסידי - נבלית בעונה השנייה. רוצה להרוס את מאזני הווטו, לפגוע בראפ ובסולפיס ולהתחיל מחדש את המלחמה בין המלאכים לשטנים.
  • קובראל (בעברית: עמי מנדלמן) - שטן, נבל בעונה השנייה. רוצה להרוס את מאזני הווטו, לפגוע בראפ ובסולפיס ולהתחיל מחדש את המלחמה בין המלאכים לשטנים.

שינויים בין הסדרה לקומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסדרה כל הדמויות כמעט באותו גיל, לעומת הקומיקס שם יש הפרש גילאים בין הדמויות.
  • מותק וריינה אינן מופיעות בקומיקס, בעוד שבקומיקס יש דמויות שלא מופיעות בסדרה.
  • בקומיקס מוצגים התחביבים של המלאכים והשדים, דבר שלא נמצא בסדרה. בקומיקס מסופר שראפ נלהבת מתרופות אקולוגיות, מיקי ממוחית למוזיקה, קבלה אוהבת כימיה וקביריה אוהבת סרטים והיא במאית.
  • בקומיקס למלאכים יש להקת פאנק ולשטנים יש להקת רוק, דבר שלא מזוכר בסדרה.
  • בקומיקס מסופר שמיקי נשארת שנה מפני שניסתה לרפא את הארצית שלה, דבר ששבר את הווטו ואינו מוזכר בסדרה.
  • עיצוב הדמויות בסדרה שונה מהעיצוב המקורי של הקומיקס.
  • בקומיקס ארקאן וטמפל מלמדים נושאים שונים ממה שהם מלמדים בסדרה.

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקליטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בנובמבר 2010 יצא תקליטור המוקדש לסדרה. התקליטור הופק על ידי חברת התקליטים "מדיהסט", והוא מכיל את שיר הפתיחה של הסדרה שבוצע על ידי כריסטינה ד'אוונה ומספר שירים על שמות הדמויות בסדרה. בתקליטור יש 11 שירים.

סרט טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה נוצר סרט טלוויזיוני המתרחש בין העונה הראשונה לשנייה. לסרט קוראים "Angel's Friends - Tra sogno e realtà" ("החברים של אנג'ל - בין חלום למציאות") והוא שודר לראשונה באיטליה ב-23 באפריל 2011. הסרט מתרחש לאחר עלילות העונה הראשונה, ובו המלאכים והשטנים נפגשים בבית ספר, שם ראפ וסולפיס נפגשים, למרות שראפ קיוותה שזה לא יקרה. ראפ דיברה עם סולפיס וסיפרה לו שהיא התאהבה במישהו אחר. באותו זמן, הארציים מקבלים משימה לשפץ תיאטרון ולארגן את המחזה "רומיאו ויוליה" מאת ויליאם שייקספיר. בסיום הסרט ראפ וסולפיס מסיקים שהם יחליטו מה לעשות בקשר לעתידם יחד ברגע שיחזרו לבית הספר המוזהב לשנה החדשה. הסרט אינו דובב לעברית ולא שודר בישראל.

המשך לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשך לייב אקשן לסדרה, או סדרת טלוויזיה או סרט, נמצא בשיחות. פיילוט של הטריילר שכותרו "Darkly" הופק בשנת 2016 על ידי "Play Entertainment" ו-"Mad Rocket Entertainment". הטריילר עובד על ידי דניאלה קוססי ובוים על ידי אלסיו ליגורי. בסרט השתתפו אלסנדרו דנצי בתפקיד סולפיס, דמטרה בלינה בתפקיד ראפ ודניס טאנטוקיי בתפקיד ריינה. העלילה מכוונת לקהל מבוגר יותר של הסדרה, והיא עוקבת אחר סיפור אפל יותר, בו ראפ וסולפיס נהרגים על ידי ריינה ונולדים מחדש כבני אדם ללא זיכרונות[6].

מגזינים וספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על בסיס הסדרה נוצרו מגזינים, ספרים ונובלות בנוסף לקומיקס המקורי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עמנואל מנקו, Si salvi chi può! Arrivano i Gormiti! E non sono soli, באתר FantasyMagazine‏, 3 בנובמבר 2008
  2. ^ Angel's Friends, in onda dal 12 ottobre su Italia1,‏ francesca camerino, באתר Blogo.it,‏ 12 באוקטובר 2009
  3. ^ Mondo TV, accordo con Play Entertainment per 2^ serie Angel's Friends, באתר לה רפובליקה, 12 בינואר 2011
  4. ^ רתם קלינה, חופש גדול בערוץ הילדים ובלוגי, באתר News1 מחלקה ראשונה, 7 ביולי 2010
  5. ^ Anteprima TV del film di Angel's Friend, באתר Licensing Italia,‏ 8 באפריל 2011
  6. ^ Il giovane attore diventa un “demone”, באתר לה סטמפה