עיר של זכוכית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיר של זכוכית
City of Glass
מידע כללי
מאת קסנדרה קלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 24 במרץ 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם עיר של אפר עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא עיר של מלאכים נופלים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-84-08-08976-6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עיר של זכוכית הוא הספר השלישי בסדרת הפנטזיה האורבנית בני הנפילים מאת קסנדרה קלייר.[1] הספר פורסם ב-2009 בהוצאת ווקר ספרים.[2] הספר עוקב אחרי הביקור של סיימון וקלירי בעיר של צייד הצללים - אידריס.

הספר בעברית יצא על ידי הוצאת גרף ב-2012 בתרגומה של אינגה מיכאלי.

קטעים רבים מהספר הוטמעו בסדרה ציידי הצללים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליירי נמצאת בביתו של לוק עם סיימון ואורזת לקראת נסיעתה לאידריס, תוך כדי האריזה שניהם מנהלים שיחות המבוססות על המטרה של קליירי להציל את אמה, והמאבק שתתמודד איתה כשתגיע לאידריס. ג'ייס משכנע את סיימון לשקר למסדר ולומר להם שקליירי החליטה לא ללכת לאידריס, על מנת להגן עליה מהמסדר, שג'ייס מרגיש שינסה להפוך אותה לנשק. כשקלירי מגיעה למכון, מגנוס ביין אומר לה שהלייטוודים עברו דרך שער לאידריס, עקב התקפה של שבוקים (לוחמים של ולנטיין). במהלך הקרב, סיימון נפצע וג'ייס לוקח אותו לאידריס כדי להציל את חייו.

עם הכוח שלה ליצור רונות, קליירי מסוגלת ליצור שער והיא נוסעת עם לוק דרך הפורטל.

כשסיימון מתעורר הוא מבין שהוא הובא דרך שער לאליקנטה (בירת אידריס), מאוחר יותר בבית לייטווד, הוא פוגש את סבסטיאן ורלאק ואת אלין פנהאלו. עם הזמן, אלק חוזר מפגישת המסדר כדי לספר לסיימון שהוא יישלח בחזרה לניו יורק על ידי האינקווזיטור אלדרטרי. כאשר סיימון הולך לבניין המסדר כדי לשוב לניו יורק, הוא מגלה שזה היה מלכודת והוא נכלא ונחקר על יכולתו החדשה ללכת באור יום על אף שהוא ערפד. לאחר התשאול, הוא מתיידד עם אסיר בשם סמואל בלקברן.

לאחר שקליירי פותחת את השער ועוברת דרכו, היא נופלת לתוך אגם לין ולוק מציל אותה, אך כשהיא יוצאת, היא מתחילה להזות מפני שהאגם מזיק לצידי הצללים. לוק מחליט לקחת אותה לאחותו, אמטיס, שם לאחר טיפול היא מתעוררת בחדר שינה ופוגשת את אמטיס ומוזהרת שאסור לה לראות את ג'ייס. למרות האזהרה, היא חומקת החוצה כדי למצוא את ג'ייס ומוצאת אותו בספריית בית לייטווד, מנשק את אלין. אחרי שראתה אותם מתנשים היא בורחת. לאחר זמן מה, סבסטיאן מצטרף לקלירי ומחזיר אותה לביתו של אמטיס, אשר מאוכזבת ממעשיה.

מאוחר יותר, אלק מגלה שסיימון לא הצליח לחזור הביתה והוא כלוא באליקנטה, בלילה ג'ייס הולך לבקר את סיימון ולנסות להציל אותו, אבל סיימון מסרב להימלט, מפני שזה יעלה חשד על משפחת לייטווד. למחרת בבוקר בתאו של סיימון הוא מגלה שאיזבל השאירה לו דם.

רפאל מבקר את סיימון ומודיע לו שהוא ניצוד גם על ידי הערפדים וגם על ידי ציידי הצללים. בבוקר, קליירי נוסעת עם סבסטיאן ומחפשת את רגנור פל שבידו המפתח להעיר את אמה, אך במקום זאת הם מוצאים את מגנוס שמספר להם שפל מת. מגנוס הקפיא את סבסטיאן כדי להודיע לה היכן למצוא תרופה להציל את אמה של קליירי באמצעות הספר הלבן.

קליירי חוזרת עם סבסטיאן וסבסטיאן מנשק את קליירי בניגוד לרצונה. כשקליירי חוזרת היא מודיעה לג'ייס שהם צריכים את ספר הלבן והם יוצאים למסע כדי למצוא אותו. קליירי יוצרת שער לאחוזת ווילנד, בהתחלה הם מוצאים את הספר הלבן ולאחר מכן הם מגלים מלאך לכוד שמסביר לקליירי שהיא קיבלה דם מלאך בהיותה ברחם, וג'ייס קיבל דם שדים. הם נותנים להב שרפים למלאך, שדוקר את עצמו ומתאבד. שניהם בקושי יוצאים בחיים מהאחוזה ממש לפני שהיא מתמוטטת, מכיוון שהאחוזה הייתה קשורה לכוח החיים של המלאך.

ג'ייס וקלירי מתוודים על אהבתם זה לזו ומתנשקים נשיקה לוהטת אך קליירי נסוגה מכיוון שהיא חוששת שהרגשות של ג'ייס כלפיה הם תוצאה של דם שד שבו ודם מלאכים שבה.

בדרכם חזרה, הם מגלים שאליקנטה מותקפת על ידי שדים ובקרב מקס הילד של משפחת לייטווד נהרג על ידי סבסטיאן. לאחר הקרב, קליירי וג'ייס מחלצים את סיימון מהכלא והם מבינים שחברו לכלא הוא הודג' המורה שלהם לשעבר שבגד בהם. סבסטיאן מופיע והורג את הודג', לאחר שהוא מגלה שאגם לין הוא כלי התמותה השלישי.

בהמשך ג'ייס מגיעה לביתה של קליירי וישן איתה במיטתה ובבוקר משאיר לה פתק. כשקלילרי יורדת למטה כדי למצוא את ג'ייס, היא פוגשת את אמה שהבריאה באמצעות הספר הלבן ומגנוס, קליירי מתרגזת על אמה שהסתירה ממנה את כל עולם הצללים.

בהמשך, אמה מספרת לה את האמת: ג'ייס גדל על ידי ולנטיין, אבל הוא לא בנו הביולוגי, אלא סבסטיאן הוא בנו הביולוגי, והוא למעשה אחיה של קליירי. קליירי רצה לאולם המסדר כדי לגבש תוכנית שתגרום לציידי הצללים ולאנשי העולם התחתון להילחם יחד, בסופו של דבר, המסדר מחליט ששניהם יכולים לעבוד יחד כדי להילחם הקרב. זאת על ידי רונה שקליירי יוצרת הגורמת לציידים ולאנשי עולם התחתון להתחבר בזוגות ולחלוק כוחות, הרונה הוצגה לה על ידי המלאך באחוזת ווילנד. אנשי העולם התחתון מסכימים למהלך אבל לערפדים בראשות רפאל יש תנאי - הערפדים ילחמו רק אם קליירי תמסור להם את סיימון כדי להרוג אותו. קליירי מציירת רונה על מצחו של סיימון שנקראת סימן קין. הרונה מגנה על סיימון, וכל מי שינסה לתקוף אותו ימות בעקבות כך רפאל לא יכול להרוג אותו.

בינתיים ג'ייס נלחם בסבסטיאן ועומד למות כשאיזבל מצילה אותו. יחד, הם הורגים את סבסטיאן. ג'ייס מאתר את ולנטיין באגם לין, שם הוא עומד לזמן את המלאך רזיאל. הוא מוצא שם את קליירי, שהגיעה לשם אך ולנטיין כבל אותה.

ולנטיין הורג את ג'ייס, ומשתמש בדמו לצורך הזימון. עם זאת, ממש לפני וולנטיין מסיים את הטקס, קליירי מוחקת את הרונות בחול המסמלים את שמו ובמקום זאת היא כותבת את השם שלה עליהם. המלאך קם, אך מכיוון וולנטיין הוא כבר לא זה שמזמן אותו, המלאך הורג את ולנטיין וממלא את רצונה של קליירי להחזיר את ג'ייס מן המתים. הספר מסתיים בווידוי האהבה של ג'וסלין ללוק.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Mortal Instruments – Cassandra Clare". www.cassandraclare.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-04-25.
  2. ^ "Walker Books - The Mortal Instruments 3: City of Glass". www.walker.co.uk. נבדק ב-2018-04-25.
  3. ^ Cassandra., Clare (2009). City of Glass. London: Walker Books. ISBN 9781406322873. OCLC 317421247.

קגטוריה:ספרי הוצאת גרף