עיר של חלונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עטיפת הגרסה העברית של הספר


עיר של חלונותאנגלית: City of Windows: A Novel) הוא ספר מתח ופעולה שנכתב על ידי הסופר רוברט פובי (Robert Pobi). זהו הספר הראשון בסדרת הבלשים לוקאס פייג'. גיבור הספר הוא לוקאס פייג', בלש אף בי איי לשעבר שנקרא לפצח חקירת רצח מסובכת ביותר שהתרחשה במהלך סופה עזה במיוחד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממש לקראת חג המולד, פייג' מצפה להתרחק מתלמידו באוניברסיטת קולומביה ולבלות כמה שבועות עם אשתו ארין וארבעת ילדיהם המאומצים, אך הכל משתבש כאשר צלף הורג את שותפו לשעבר של פייג' באף בי איי, דאג הארטקה במהלך מאחת מסופות השלג הקשות ביותר שידעה ניו יורק. הסוכן המיוחד שממונה על ברט קיהו מבקש מפייג' להשתמש בכשרונותיו יוצאי הדופן כדי לפענח מאין ההגיעה הירייה. עבר כבר עשור מאז התאונה שבה איבד פייג' יד, רגל ועין אך עדיין כישוריו לקריאת זירות פשע פועלים והוא עדיין יכול לשלוף את מה שנראה לאחרים כמו טריק זול. הוא יכול לראות את העיר כ"מטריצה של ספרות ומחברות, פסיפס של מספרים שנמתח עד האופק". ביצוע הירייה שהרגה את דאג הארטקה תוכל להתבצע רק על ידי צלף מיומן ביותר שיודע טוב מאוד מה הוא עושה ואיך לחשב את יריותיו בתנאים הכי נוראיים שיש. אותו צלף מוכשר ממשיך להרוג סוכנים בקצב מסחרר ולאף בי איי יש כבר חשוד, אך לוקאס לא מאמין שזהו הבחור הנכון ומגייס כמה מתלמידיו החדים ביותר מהאוניברסיטה שיעזרו לו למצוא קשר בין הקורבנות. משחק החתול ועכבר שלוקאס משחק עם הרוצח מביא אותו לגבולות חדשים.

אף על פי שביצוע הייריה אמור להיות כמעט ובלתי אפשרי, פייג' מסוגל להפוך את היחסים הוויזואליים לנתונים מתמטים, זאת לא תוצאה של מחשבה מודעת, היא אוטומטית, אינסטינקטיבית ולא ניתנת להסבר. פייג' מצביע על בניין במרחק של 772 יארד (705 מטרים) מזירת הרצח, כמעט שמונה מגרשי פוטבול.

קנאות ישנה מתעוררת, הצרכים המשפחתיים שלו מושכים אותו, המפקח לשעבר שלו אטום מתמיד, יש לחץ פוליטי כבד להצמיד את הירי למוסלמי קיצוני, ופייג' לא במסלול שיעזור לו למצוא חברים. אבל, כאשר נרצח הסוכן השני כעבור 13 שעות בלבד, כל תקווה שרציחתו של הארטקה הייתה מקרה בודד מתפוגגת. עוד ירייה בלתי אפשרית.

הקורבן השני הוא סוכנת אכיפת חוק נוסף ברשות לאכיפת אלכוהול, טבק, כלי נשק ונפצים (ATF). היא נורתה בחשמלית הצפופה למחצה שפועלת בין האי רוזוולט למנהטן, ועברה במהירות של כמעט 18 מייל לשעה בסופת שלגים כבדה ממרחק של כמעט חצי מייל. עוד ירייה בלתי אפשרית. שוב, פייג' מזהה את מיקום הירי.

מנהטן היא למעשה דמות אחרת בסיפור כאשר הרשויות חוקרות את זירות הפשע ופייג' עוקב אחר רמזים שמובילים אותו לשכונות אחרות.

ואז נהרג סוכן שלישי, סוכן ATF לשעבר נוסף, העובד כעת עם אחד מבתי הכלא באי רייקר הידוע לשמצה. ברור שהיורה דואג לאנשים ספציפיים, אבל איך קשורים כל הקורבנות? התשובה לשאלת מפתח זו קוראת לכישורי החקירה של פייג', ושלושה סטודנטים שלו שעוזרים לו.

הזמן חולף, הגופות נערמות, ונראה שפייג' ומשפחתו הם היעדים הסופיים של המתנקש.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס פייג'- סוכן אף בי איי לשעבר וכיום פרופסור לאסטרופיזיקה באוניברסיטת קולומביה, בעל כישרון לפענוח וקריאת זירות פשע.

ארין פייג'- אשתו של לוקאס, מנתחת ילדים.

דאג הארטקה- סוכן אף בי איי ושותפו לשעבר של פייג'. נרצח על ידי צלף בפרק הראשון.

ברט קיהו- סוכן באף בי איי, ממונה על החקירה של רצח דאג הארטקה.

הוסכנת ויטאקר- סוכנת אף בי איי, בעלת כישרון לחזות את מה שפייג' הולך לחשוב.

דינגו- צלם קרב לשעבר ברשת ה-BBC, חי מעל המוסך של משפחת פייג'.

על המחבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט פובי נולד במונטריאול שבקנדה, הוא סוחר עתיקות ודייג לשעבר, וכיום סופר מתח ופעולה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבוקר ברדיו קסם המלצתי על הספר "עיר של חלונות" מאת רוברט פובי, נבדק ב-2021-06-06 המלצה מרדיו קסם על הספר "עיר של חלונות".

[1] עיר של חלונות, המלצה באתר נוריתה.