עם שלם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עם שלם
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהיגים חיים אמסלם
תקופת הפעילות 14 באפריל 2011 – הווה (13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
כנסות 18
אותיות ץ, רף
שיא כוחה מנדט אחד כסיעת פורשים (הכנסת השמונה עשרה)
שפל כוחה לא עברה את אחוז החסימה
רשימה פוליטית זהות (הבחירות לכנסת ה-21)
נוצרה מתוך ש"ס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
כרזה של חיים אמסלם על בניין בכניסה לירושלים, אוקטובר 2012

עם שלם – תנועה יהודית חברתית היא תנועה רעיונית ופוליטית שהוקמה על ידי הרב חיים אמסלם בשנת 2011. אמסלם פרש ממפלגת ש"ס, וכיהן כח"כ בסיעת יחיד מטעם התנועה. שם התנועה הוא לשון נופל על לשון שנגזר משם משפחתו "אמסלם".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה התמודדה בבחירות לכנסת התשע עשרה, קיבלה 45,690 שהם כ-1.2%, ולא עברה את אחוז החסימה שעמד אז על 2%. המפלגה לא נרשמה ברשם המפלגות והיא נסמכה על מפלגת המדף "אחיעזר" שמעולם לא התמודדה בבחירות[1].

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת המפלגה חברה למפלגת זהות, והרב אמסלם הוצב במקום 2 ברשימה. הרשימה קבילה 118,031 קולות ולא עברה את אחוז החסימה שהספיק לעלות בינתיים ל-3.25%. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, פרש אמסלם מזהות[2].

לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע, הרב אמסלם הודיע כי המפלגה תתמודד לכנסת, וכי הפעילה החברתית הילה חסן לבקוביץ' הוצבה במקום השני של הרשימה[3] מלבדה מוצב במקום ה-3 הרב דב הלברטל ובמקום ה-4 הוצב הפעיל החברתי מבאר שבע, יעקב אוחיון. על אף קריאות שקראו לרב אמסלם להתאחד עם רשימת הציונות הדתית או אחת מהמפלגות החרדיות הגיש האחרון את רשימת מפלגתו כמפלגה עצמאית[4], גם במערכת בחירות זו רצה המפלגה על בסיס מפלגת המדף אחיעזר[5]. בבחירות המפלגה קיבלה 592 קולות בלבד ולא עברה את אחוז החסימה.

מצע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שלם דוגלת בהגברת השוויון בנטל הלאומי ושירות צבאי ולאומי לחרדים, קידום נשים חרדיות, הכנסת לימודי ליבה למוסדות החינוך החרדי, צמצום מכסות האברכים בכוללים ושילובם במעגל העבודה, מאבק בגזענות ובאפליה העדתית, שינוי במתכונת הרבנות הראשית וגישה הלכתית מקלה בנושא הגיור המתבססת על המחקר התורני של הרב אמסלם כמובא בספרו "זרע ישראל".

נציגים ומועמדים לכנסת[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנסת מועמדים הערות
הכנסת ה-18 (2011) מנדט אחד: הרב חיים אמסלם לאחר שאמסלם פרש ממפלגת ש"ס הקים את התנועה, כסיעת פורשים.
מועמדי המפלגה לכנסת ה-19 (2013) הרב חיים אמסלם, משה צרפתי, ראובן אגסי, דניאלה יקירה, מקסים אוקנין הרשימה קיבלה 1.20% מהקולות ולא עברה את אחוז החסימה שעמד על 2%.
מועמד המפלגה לכנסת ה-21 (2019) במסגרת זהות הרב חיים אמסלם הרב אמסלם שוריין במקום השני אחרי יו"ר המפלגה כנציג יחיד של עם שלם. הרשימה קיבלה 2.75% מהקולות ולא עברה את אחוז החסימה שעמד על 3.25%
מועמדי המפלגה לכנסת ה-24 (2021) הרב חיים אמסלם, הילה חסן לפקוביץ', דב הלברטל, יעקב אבי אוחיון, משה תורג'מן, גדליה בן-יוסף המפלגה זכתה ב-592 קולות[6] ולא עברה את אחוז החסימה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]