עמר לחמנוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמר לחמנוביץ
לידה 3 ביוני 1979 (בן 44)
ראשון לציון, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2003
עיסוק עיתונאי
מעסיק ישראל היום

עמר לחמנוביץ (נולד בח' בסיוון ה'תשל"ט, 3 ביוני 1979) הוא עיתונאי ומבקר ספרות ישראלי, המשמש כעורך הראשי של העיתון "ישראל היום".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחמנוביץ נולד בראשון לציון להרצל ושרה לחמנוביץ, משפחה דתית לאומית. למד בבית הספר ממ"ד סיני בראשון לציון, ובתיכון למד באמי"ת גוש דן. בוגר מכינה קדם-צבאית יתיר. שירת בצה"ל כלוחם שריון בחטיבה 7.

החל את דרכו בתקשורת בישראל ב-2003, כמבקר אמנות בעיתון "מקור ראשון", ונמנה עם הצוות המייסד של מוסף הספורט בעיתון. לאחר מכן שימש חבר מערכת בחינמון שנפתח באותה תקופה ״ישראלי״, שם שימש עורך מדור הספורט ועורך מדור הספרים. עם סגירת "ישראלי" והקמת החינמון "ישראל היום" בשנת 2007, הצטרף לצוות העיתון, תחילה שובץ במדור הספורט, ולאחר מכן בצוות המוסף "ישראל השבוע". בהמשך ייסד את מדור הספרים של העיתון.

ב-2014 החל לשמש כעורך מוסף "ישראל השבוע".

ב-2013 זכה בפרס ברנשטיין על ביקורת ספרותית בעיתונות יומית[1].

ב-2016 החל לשמש יזם ומנהל אמנותי של פרס רמת גן למצוינות ספרותית.

בין הישגיו העיתונאים של לחמנוביץ: התחקיר על השיתוק בספריות הציבוריות בישראל, בו מנהלי ספריות טענו לחוסר שקיפות תקציבית לכאורה מצד המחלקה לספריות במשרד התרבות והעומד בראשה בועז דהן[2]. חשיפה על הליך מינויו של שי ניצן לרקטור הספרייה הלאומית[3]. כתבת שטח תחקירית על הבסיסים הנטושים ברמת הגולן[4].

ב-1 בפברואר 2022 עם פרישתו של בועז ביסמוט מתפקיד העורך הראשי של ״ישראל היום". מונה לממלא מקום העורך[5], ובהמשך החודש מונה לעורך הראשי[6].

הוא בוגר בהצטיינות של בית הספר לאמנות קמרה אובסקורה.

שימש כחבר המדור לספרות במועצה לתרבות ואמנות של משרד התרבות, חבר ועדת השופטים לפרס ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים לשנת 2014, חבר ועדת השופטים של פרס ספיר לספרות לשנת 2015.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחמנוביץ נשוי לאורית, מנהלת הדרכה ברשת "ישרוטל", ואב לשלושה. מתגורר במודיעין. אחותו היא שופטת השלום באשדוד עדי איזדורפר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]