ענת לוין (מנהלת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ענת לוין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 במאי 1963 (בת 60)
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום מגורים תל אביב, ישראל
השכלה האוניברסיטה העברית
תקופת הפעילות מ-1989
מקצוע מנהלת, כלכלנית
מעסיק בלאקרוק ארצות הברית (חברת-האם)
תפקיד
בן זוג מאיר ברון
מספר צאצאים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ענת לוין (נולדה ב-13 במאי 1963) היא מנכ"לית בלאקרוק ישראל[1]. בעבר שימשה כמשנה-למנכ"ל כלל ביטוח, כמנכ"לית מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים וכיו"ר החברה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוין סיימה בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים וכן MBA - שניהם מאוניברסיטה העברית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה את עבודתה הראשונה בשנת 1989, בבית ההשקעות אופק, לימים פסגות אופק, בה העפילה בסולם התפקידים הניהולי, בתפקידה האחרון כיהנה כמנהלת המקצועית של החברה. אחר-כך עברה לחברת ההשקעות נשואה-זנקס נ"ע בע"מ, שם כיהנה כמנכ"ל משותף. ב-1999 היא עברה למגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, באפריל 2002 התמנתה למשנה למנכ"ל מגדל ולמנהלת תחום השקעות ואשראי בחברה. בתחילת תפקידה עמד היקף תיק ההשקעות של מגדל על כ-30 מיליארד שקל, ובסיום תפקידה הוא עמד על כ-100 מיליארד שקל.

בשנת 2007 מונתה לוין כחברה בוועדת חמדני לבחינת הגברת מעורבות הגופים המוסדיים בשוק ההון. בשנת 2009 מונתה לוין כחברה בוועדת חודק שעסקה בהתוויית הכללים להעמדת אשראי על ידי גופים מוסדיים.

כתב העת הבריטי "Project Finance Magazine" בחר בעסקה אותה הובילה לוין, ההשקעה בפרויקט הלוויין הישראלי "עמוס", כעסקת השנה בתחום התקשורת במזרח התיכון לשנת 2009.

בנובמבר 2009 הוצע ללוין לעמוד בראש האגף לפיקוח על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, הצעה לה היא סירבה. ב-2010 מונתה למשנה למנכ"ל בנק הפועלים, ליו"ר פועלים הנפקות ולראש חטיבת גלובל טרז'רי בבנק. החטיבה מנהלת את הנכסים הפיננסיים של הבנק והנזילות וגם אחראית על חדרי העסקאות, עשיית שוק ומסחר (במט"ח ובנגזרות מט"ח, ריביות וסחורות).

בשנת 2012 הקימה לוין את החטיבה לשווקים פיננסיים בבנק הפועלים, על ידי איחוד של חטיבת הגלובל טרז'רי עם חטיבת נכסי לקוחות, החטיבה המאוחדת מונה כ-450 עובדים.

בסוף שנת 2013 מונתה לכהן כמנכ"לית קבוצת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים. בנובמבר 2014 הוחלפה על ידי עמוס ספיר[2].

במאי 2014 מונתה לחברת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון ("ועדת לוקר"), שהגישה המלצותיה ביולי 2015.

בינואר 2015 מונתה למשנה-למנכ"ל כלל ביטוח[3].

בספטמבר 2019 החלה לשמש כמנכ"לית בלאקרוק ישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]