פאוור ריינג'רס - הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאוור ריינג'רס - הסרט
Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על פאוור ריינג'רס
בימוי בריאן ספייסר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי חיים סבן
שוקי לוי
סוזן טוד
תסריט איימי אולסן
עריכה וויין וורמן
שחקנים ראשיים קארן אשלי
ג'וני יונג בוש
סטיב קרדנס
ג'ייסון דייוויד פרנק
איימי ג'ו ג'ונסון
דייוויד יוסט
ג'ייסון נארווי
פול שריר
פול פרימן
מוזיקה גרים רוול עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Saban Entertainment
Toei Company
Fox Family Films
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 30 ביוני 1995
ישראלישראל 1995
משך הקרנה 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על, סרט נעורים, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט מלחמה, סרט מדע בדיוני, סרט פנטזיה, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15 מיליון דולר
הכנסות 66.4 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו powerrangers
תרגום לעברית מייטי מורפין פאוור ריינג'רס - הסרט
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאוור ריינג'רס - הסרטאנגלית: Mighty Morphin Power Rangers: The Movie, בתרגום חופשי: מייטי מורפין פאוור ריינג'רס - הסרט) הוא סרט סרט גיבורי-על אמריקאי משנת 1995. מככבים בו כוכבי הסדרה המקורית, קארן אשלי, ג'וני יונג בוש, סטיב קרדנס, ג'ייסון דייוויד פרנק, איימי ג'ו ג'ונסון ודייוויד יוסט לצד הנבלים שלוהקו מהסדרה המקורית ופול פרימן בתור אייוון אוז.

בדומה לעונת הטלוויזיה שלאחר ההפצה, היא השתמשה במושגים מהסדרות היפניות של סופר סנטאי. זוהי ההפקה הראשונה של הפאוור ריינג'רס מבית Saban Entertainment שלא מציגה קטעי ארכיון מהסדרות של הסופר סנטאי. זהו הסרט הראשון בסדרת סרטי פאוור ריינג'רס. הסרט יצא לאקרנים בין העונות השנייה והשלישית של מייטי מורפין פאוור ריינג'רס, אך אינו תואם את העונה השלישית, מה שמספק הסבר שונה לריינג'רס שצוברים את כוחות הנינג'ה והנינג'זורדים שלהם, מה שמצביע על רצף שונה. כמו כן, החליפות בסרט נוטות להיות דומות לאלה של הבובות הראשונות של הסדרה שבהם הסמל נמצא על החזה, וכן לריינג'רס בסרט יש קסדות משוכללות (כמו הפנסים שנמצאים בקסדה של אעישה ומכשיר תת-אדום בקסדה של רוקי), וכן כלי נשק חדשים (השוקר של בילי ומכשיר עם סרט נשלף ששייך לקימברלי), לצד חרב הסאבה של טומי. וכמו כן, לזורדים בסרט ישנם כוחות שונים (כמו העדר החרבות בזורד הקוף, שלזורד הצפרדע יש יכולת להוציא לשון עם יכולת חשמול, בשונה מכוחותיו בסדרה שהם יריקת אש וזורדי צפרדע קטנים שיוצאים מלשונו שמתלבשים על המפלצת ויכולים להתפוצץ, וכן מערכת טילים נוספת בזורד הנץ וכן, למגה זורד עצמו יש חרב, בשונה מהסדרה שהוא נלחם רק עם ידיו). וכן, המראה של מרכז הבקרה, אלפא וזורדון שונה ממה שהם מוצגים בסדרה, וכן לזורדון יש גוף ומה שמוצג זה השתקפות של ראשו. הסרט צולם באתר הביולוגי Bombo Headland Quarry ובסידני.

סרט זה יצא לאקרנים ב-30 ביוני 1995 והכניס 66.43 מיליון דולר ברחבי העולם, אך זכה לביקורות מעורבות מצד המבקרים. המבקרים שיבחו את קטעי האקשן והביצועים שלו, אך הרגישו שהסרט הוא לא יותר מפרק ארוך יותר של הסדרה עם אפקטים מיוחדים טובים יותר, והצביעו על העלילה והתסריט כחסרונות העיקריים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפאוור ריינג'רס משתתפים יחד עם באלק וסקאל בצניחה חופשית למען צדקה עבור מצפה הכוכבים אנג'ל גרוב, בציפייה לשביט של ריאן שמתוכנן לעבור בעוד יומיים. באלק וסקאל מחמיצים את אזור הנחיתה של המטרה ונוחתים בטעות באתר בנייה בו נחשפה ביצה ענקית. לורד זד, ריטה רפולסה, גולדאר ומורדנט מגיעים לאתר הבנייה ופותחים את הביצה, משחררים את המכשף אייוון אוז, יצור מורפולוגי ששלט בכדור הארץ ביד ברזל לפני 6,000 שנה לפני שהופל על ידי זורדון וקבוצת לוחמים צעירים. הריינג'רס מוצאים ומתעמתים איתו, אבל איוון משחרר כמה מפלצות נוספות עליהם. בזמן שהריינג'רס נלחמים ומביסים אותם בהצלחה, הקרב מסיח את דעתם מספיק זמן כדי לאפשר לאיוון לברוח ולהטיל מצור על מרכז הפיקוד של הריינג'רס, מבטל את יכולתם של זורדון ושודד את כוחותיהם מהריינג'רס. כשהריינג'רס חוזרים למרכז הפיקוד, הם מוצאים אותו הרוס וזורדון, נמצא מחוץ לפורטל הזמן שלו, מזדקן וגוסס.

עוזרו של זורדון, אלפא 5, שולח את הריינג'רס לכוכב הלכת הרחוק פאידוס כדי להשיג את הכוח הגדול ולהציל את זורדון. על הירח, איוון גוזל את ריטה וזד, מכווץ ולוכד אותם בכדור שלג, ומאלץ את גולדאר ומורדנט להיות משרתיו, ואז שולח את לוחמי הטנגו שלו לפיאדוס ומתחיל לבנות צבא. הוא משתמש בילדים כדי להביא את הנזל שלו להוריהם, וזה מהפנט אותם להפוך לכוח העבודה שלו כדי לחפור את הטיטאנים האקטו-מורפיקונים שלו, מכונות מלחמה תאומות שנבנו בתקופת שלטונו. כשפרד קלמן, חבר של הריינג'רס, מגלה את אביו נעדר, הוא מוצא אותו עובד באתר הבנייה ומגלה את תוכניותיו של אייוון.

על פיידוס, הריינג'רס כמעט נהרגים על ידי הטנגו, אך ניצלים על ידי דולסיה, לוחמת העל של כוכב פאידוס. בתחילה היא אומרת להם לעזוב לביטחונם, אך לאחר ששמעה על מצוקתו של זורדון, היא מסכימה לעזור להם ולוקחת אותם למקדש הרוס עתיק שבו הריינג'רס יצטרכו להתגבר על מכשולים כדי לרכוש את כוחו של הנינג'טי. דולצ'ה מעורר את רוח החיה של כל לוחמי הריינג'רס; עיישה היא הדוב, רוקי הוא הקוף, בילי הוא הזאב, קימברלי הוא העגור, אדם הוא הצפרדע, וטומי הוא הבז. לאחר שנשאלה אם היא יכולה להצטרף אליהם, דולסיה מודיעה לריינג'רס שהיא תתחיל להזדקן באותה מהירות כמו זורדון כרגע אם היא תעבור מעבר למקדש. לאחר מכן היא עוברת צורה לינשוף כדי לשמר את גילה. הריינג'רס עושים את דרכם אל המונולית המאכלסת את המעצמה הגדולה, תוך שימוש בשכלם כדי להביס שלד דינוזאור מאובן חי, ולאחר מכן, שומרי אבן דמוי גרגולים של המקדש, והם מחזירים את העוצמה הגדולה ומשחזרים את חליפותיהם.

על פני כדור הארץ, האקטו-מורפיקונים של אייוון נחשפים לחלוטין, והוא משחרר אותם על אנג'ל גרוב, ומצווה על ההורים להקריב את עצמם באתר הבנייה. פרד מגייס את באלק וסקאל ושאר הילדים, שפונים לאתר הבנייה כדי להציל את הוריהם. הריינג'רס חוזרים עם הנינג'ה הזורדים החדשים שלהם בנושא החיות, ולאחר מאבק קשה, משמידים את אחד מהאקטו-מורפיקונים של איבן, סקורפיטרון. איבן משתלט על הורניטור, הופך לענק, ונלחם בריינג'רס עצמו כשהם משלבים את הזורדים שלהם ליצירת מגאזורד הנינג'ה ומאוחר יותר מגאזורד הנינג'ה פלקון; בינתיים, הילדים דוחפים את ההורים אחורה בזמן שפרד, בעזרתם של באלק וסקאל, מרסס אותם בכמות גדולה של מים. הריינג'רס מפתים את איבן לחלל ומפילים אותו ישר לנתיב השביט של ריאן, שהורס אותו. מותו של אייוון שובר את הכישוף שלו על ההורים, שמתאחדים עם ילדיהם. הריינג'רס חוזרים למרכז הפיקוד, אך נסערים לגלות שזורדון מת. הם מגלים כיצד להשתמש בכוח הגדול כדי לשחזר את מרכז הפיקוד ולהחיות את זורדון, ולהחזיר אותו לצינור הפלזמה שלו. הכל חוזר לקדמותו באנג'ל גרוב כאשר חגיגה נערכת בנמל עם זיקוקי דינור שנורו לשמיים והודעה האומרת, "תודה לכם פאוור ריינג'רס", מה שפוגע בבאלק וסקאל, למרות העובדה שהם פשוט מילאו תפקיד מרכזי בהצלת חיים של אנשים.

בסצנת אמצע הקרדיטים, גולדאר מתרווח לזמן קצר בכס המלכות של זד, משרת על ידי מורדנט, רק כדי להיכנס לפאניקה כאשר זד וריטה מופיעים, ששוחררו לאחר שאייוון הושמד.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קארן אשלי בתור עיישה קמפבל, הריינג'רית הצהובה
  • ג'וני יונג בוש בתור אדם פארק, הריינג'ר השחור
  • סטיב קרדנס בתור רוקי דסאנטוס, הריינג'ר האדום
  • ג'ייסון דייוויד פרנק בתור טומי אוליבר, הריינג'ר הלבן
  • איימי ג'ו ג'ונסון בתור קימברלי הארט, הריינג'רית הוורודה
  • דייוויד יוסט בתור בילי קרנסטון, הריינג'ר הכחול
  • ג'ייסון נארווי בתפקיד יוג'ין "סקאל" סקאלוביץ'
  • פול שריר בתפקיד פרקאס "באלק" באלקמאייר
  • פול פרימן בתפקיד אייוון אוז [1]
  • גבריאל פיצפטריק בתור דולסיה
  • ניקולס בל בתור זורדון
  • פטה-מארי ריקסון בתור אלפא 5
  • ז'אן פול בל בתפקיד מורדנט
  • קרי קייסי בתור גולדאר
  • מארק גינטר בתור לורד זד
  • ג'וליה קורטז בתור ריטה רפולסה
  • ג'יימי קרופט בתור פרד קלמן
  • פול גודארד ורוברט סימפר בתור פועלי בניין.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קריגן מאהן בתור גולדר
  • רוברט ל. מנהאן בתור זורדון
  • רוברט אקסלרוד בתור לורד זד
  • ברברה גודסון בתור ריטה רפולסה
  • ריצ'רד ווד בתור אלפא 5
  • מרטין ג'י מטקאלף בתפקיד מורדנט

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט דובב לעברית בשנת 1995, זזי שביט, שדיבבה את דולסיה בסרט, גם ביימה והפיקה את הדיבוב העברי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gritten, David (1995-06-28). "Oberon to Ooze--It's All in a Day's Work". The Los Angeles Times. נבדק ב-2010-08-22.