פן (סרט, 2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פאן (סרט))
פן
Pan
הפוסטר הרשמי של הסרט עם תחילת יציאתו לאקרנים ב-2015
הפוסטר הרשמי של הסרט עם תחילת יציאתו לאקרנים ב-2015
מבוסס על פיטר פן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ו רייט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גרג ברלאנטי, פול ובסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ייסון פוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם הוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לוי מילר (פיטר פן)
גארט הדלונד (קפטן הוק)
אדיל אקטר (Mr. Smee)
רוני מארה (טייגר לילי)
Michael Ryan
Na Tae-joo
Jack Charles
Lewis MacDougall
ג'ימי וי
ברונסון וב
ג'ק לאודן
Spencer Wilding
קתי בורק
אמנדה סייפריד
בריאן בובל
נונסו אנוזי
אמרלד פנל
Paul Kaye
Neil Bell עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פאוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון מת'יסון, סימוס מק'גרבי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני האחים וורנר, ברלנטי הפקות, RatPac-Dune Entertainment, Moving Picture Company עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 באוקטובר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט ילדים, סרט הרפתקאות, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו pan
www.panmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאןאנגלית: Pan) הוא סרט פעולה בדיוני מ-2015 המספר את סיפורו של פיטר פן לפני הספר, בבימויו של ג'ו וייט. בסמל הסרט מופיע באות "A" (בעברית באות פ') המשרוקית של פיטר, כשהיא דומה מיניאטורית לחליל של פאן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר מושאר בבית יתומים לונדוני על ידי אמו. בית היתומים מנוהל על ידי נזירות אכזריות שבסתר מוכרות יתומים לעבדות. כעשר שנים מאוחר יותר, בזמן מלחמת העולם השנייה, רוב היתומים נחטפים בבת אחת על ידי ספינת פיראטים מעופפת- כולל פיטר. הספינה טסה לכיוון הכוכב השני מימין והילדים מוצאים את עצמם באי ענק שנשלט על ידי פיראטים בראשות שחורזקן (יו ג'קמן). בסצנה מרהיבה כמעט כל שחקני הסרט שרים את Smells Like Teen Spirit של נירוונה. הילדים מועבדים במכרות המפוזרות באי כדי למצוא אבק פיות, שמביא לנעורי נצח. פיטר מתיידד עם עבד אחר בשם ג'יימס הוק. פיטר מוצא אבק פיות אבל עבד אחר גונב ממנו ומאשים את פיטר בשקר וגנבה. פיטר מועלה על ספינת האם ומוצעד על הקרש עם עוד 2 ילדים שסרחו. השניים האחרים מופלים למותם, אבל פיטר מרחף באוויר להפתעת כולם.

שחורזקן לוקח את פיטר למגוריו הפרטיים בספינת האם ומספר לו שהאינדיאנים מחפשים משיח שיודע לעוף. כשפיטר חוזר למכרה הוק והוא מחליטים לברוח עם קרונית אספקה, תוך שהם נעזרים בסמואל "סמי" סמיגל (אדיל אקטר) להתפנות מהמכרה. השלושה נוסעים ברכבל לעבר הנמל האווירי וגונבים ספינה. שחורזקן מנסה לרדוף אחריהם אבל מאבד אותם מעבר למכרות.

הספינה מתרסקת ביער הילידים והשלושה נתפסים על ידי האינדיאנים. האינדיאנים דורשים מהם שהאלוף שלהם יילחם נגד הפאן האינדיאני, לוחם אסייתי גמיש וזריז. הוק לא מהווה בדיוק תחרות ל"פאן", ובסוף הוא ופיטר טוענים שפיטר הוא הפאן- הוא הרי יכול לעוף. פיטר מראה להם את מחרוזת המשרוקית שלו, שדומה לחליל של האל היווני פאן.

לילי נמר, נסיכת האינדיאנים, מספרת לפיטר שרק פאן האמיתי יוכל להציל את האי לעולם לא. בינתיים, סמי הולך לעשות צרכיו ונתפס על ידי הפיראטים. הפיראטים פושטים על הכפר האינדיאני ורוצחים את הצ'יף. פיטר, הוק ולילי נמר בורחים לנהר, ממנו הפיראטים פוחדים כי שורץ תניני ענק.

השלושה מגיעים למפרץ עזוב בו ספינה ישנה (בעתיד היא תיקרא "רוג'ר העליז"). הוק מסיע את פיטר ולילי נמר לארץ הפיות וטס משם- הביתה, לטענתו. לילי נמר מספרת לפיטר על אמו: היא התאהבה בפייה ממין זכר והולידה אותו, ולכן פיטר יכול לעוף. שחורזקן מופיע, חוטף מפיטר את המשרוקית ומשתמש בה כדי לפתוח את הפתח לארץ הפיות. עם ספינתו הוא מתחיל להפציץ את ארץ הפיות, כשלפתע מופיע הוק על סיפון הספינה שלו ומציל את פיטר ולילי נמר. בחסות הקרב סמי בורח בסירת הצלה. פיטר והוק מצליחים להרוג את שחורזקן ופיטר מתיידד עם פייה בשם טינקר בל.

פיטר, לילי נמר והוק טסים ללונדון ולוקחים איתם את היתומים שנשארו לעבר האי לעולם לא, כשבסיום הסרט נראה שפיטר והוק נהיים חברים טובים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פן בוויקישיתוף