פאניוניוס (כדורסל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאניוניוס אתונה
ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ K.A.E.
מידע כללי
תאריך ייסוד 1919
מדינה יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
אולם ביתי גליפדאס, אתונה (3.232 מושבים)
ליגה הליגה היוונית השלישית
יושב ראש יווןיוון אליאס ליאנוס
מאמן יווןיוון יאניס ספרופולוס
תארים
גביעים 1
תלבושת
מדי בית וחוץ של פאניוניוס
תלבושת תלבושת בית
צבעי הקבוצה
תלבושת בית
תלבושת תלבושת חוץ
צבעי הקבוצה
תלבושת חוץ
www.panioniosbc.gr
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הכדורסל פאניוניוס אתונהיוונית: Πανιώνιος KAE) היא קבוצת כדורסל יווני מעיר הבירה, אתונה. המתמודדת בליגה היוונית השלישית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון נוסד בשנת 1890 כמועדון אתלטיקה ומוזיקה בעיר איזמיר, בטורקיה של ימינו (אז באימפריה העות'מאנית). באותה עת שכנה באיזמיר אוכלוסייה יוונית גדולה. מחלקת הכדורסל של המועדון נפתחה ב-1919. ב-1922, במסגרת חילופי אוכלוסין נרחבים בין יוון לטורקיה, עקרו תושבי איזמיר היוונים לתחומי יוון של ימינו, והמועדון העתיק את פעולתו לפרבר סמירני באתונה שבו התרכזו רבים מגולי איזמיר. המועדון החל להתחרות במסגרת מסודרת כשהליגה היוונית הוקמה, ב-1929. אך המועדון לא נחל הצלחה רבה בליגה כשעד היום הוא מחזיק בתואר יווני אחד - הגביע היווני של שנת 1991, לאחר ניצחון בגמר מול קבוצת פאוק סלוניקי 62-74.

בעונת 2007/2008 המועדון הגיע עד לחצי גמר הפלייאוף ביוון, אך הפסיד לפנאתיניקוס. בקרב על המקום השלישי המבטיח השתתפות במפעל היורוליג היוקרתי ניצח את מארוסי 3-2 בסדרה של הטוב מחמש לאחר פיגור 2-0 בסדרה. בעונת 2011/12 סיימה הקבוצה במקום החמישי והגיעה עד לסדרת חצי גמר הפלייאוף, בו נוצחה על ידי קבוצת אולימפיאקוס 3-0. בסדרה על המקום השלישי ניצחה את קבוצת קולוסוס רודוס 2-3. בעונת 2012/13 משתתפת הקבוצה במסגרת היורוקאפ.

תארים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאניוניוס בוויקישיתוף