פאפאדיזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאפאדיזי
יוצרים אורי ששון
מנשה נוי
כותבים אורי ששון
מנשה נוי
בימוי אורי ששון
שחקנים מנשה נוי
תיקי דיין
מוני מושונוב
קרן מור
עזרא כפרי
עמי סמולרצ'יק
דביר בנדק
גילי סער
יובל שגב
פסקול שושן
ארץ מקור ישראל
שפות אנגלית, עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 14
הפקה
מפיקים בפועל מנשה נוי
אורי ששון
חברת הפקה "פאפאדיזי פרודקשנס"
עורכים דב שטויר
אתר צילומים פקיעין, הר הרוח
צלמים קלאודיו שטיינברג
אורך פרק 29 דקות
שידור
רשת שידור בישראל yes
תקופת שידור מקורית 7 באוגוסט 20082008
קישורים חיצוניים
http://yes.walla.co.il/?w=1/7550
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאפאדיזי היא סדרת טלוויזיה קומית ישראלית ששודרה ב-yes stars ישראלי. הסדרה, בה מדוברת אנגלית עילגת, צולמה בישראל באתרים המדמים כפר יווני, כגון פקיעין והר הרוח[1].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון לסדרה מבוסס על מקבץ סרטונים של התסריטאי והבמאי אורי ששון שהופקו במיוחד ל-YouTube וזכו שם להצלחה. על בסיס סדרת האינטרנט שכללה כ-25 סרטונים באורך כולל של כ-120 דקות, פיתח אורי ששון כתסריטאי ראשי את סדרת הטלוויזיה "פאפאדיזי". גרעין העלילה נוצר לראשונה באינטרנט. אורי ששון יצר את הדמות, פאפאדיזי, רועה עיזים יווני שמחפש אישה אמריקאית באינטרנט. חלק גדול מהסרטונים הקצרים שהועלו לראשונה ב-YouTube, שימשו כבסיס וכהשראה לפרקי הטלוויזיה. לדוגמה, הסרטונים בפרק הפתיחה של סדרת הטלוויזיה: עיזים סלבריטאיות והודעה דרמטית וסרטונים נוספים שהופקו מחדש לסדרת הטלוויזיה: מיסטר גוגל, מיסטר בוש, הכריזמה שלי, הזמנה לדייט ועוד. בגרסת האינטרנט, מנשה נוי השתתף כשחקן בלבד. הוא לא היה מעורב בקידום הסדרה ב-YouTube ובאתרי שיתוף קבצים נוספים. בתמורה למשחק בסדרת האינטרנט קיבל מנשה נוי אחוזי שותפות בסדרה "פאפאדיזי". חברת yes החליטה להפיק סדרת טלוויזיה המתבססת על סדרת האינטרנט. הסדרה "פאפאדיזי" מהווה תקדים. לראשונה, נמכרה סדרה ויראלית שפותחה כגרסת אינטרנט והופקה גם בגרסת טלוויזיה[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בכפר מקדוני בדיוני קטן בשם "מגלומאנוס". פאפאדיזי, רועה עזים יווני, רוצה את "הדבר האמיתי". הוא שולח סרטוני וידאו הזויים לאינטרנט, ומחפש אישה אמריקאית. הכתובת: סלבריטאים, כוכבות קולנוע ודמויות מפתח בתרבות האמריקאית. בסרטונים המשודרים באינטרנט, פאפאדיזי מציב אולטימטום דרמטי: אם לא ימצא אשה אמריקאית תוך 30 יום, יתלה את עצמו. במהלך 30 הימים, פאפאדיזי משגר סרטונים נוספים, ומפעיל כל מניפולציה אפשרית: הוא מחזר במרץ אחרי פאריס הילטון, משקר שקיבל מכתב תשובה ממוניקה לווינסקי, מציע עסקה למיסטר גוגל: עז תמורת אישה אמריקאית, ומבקש את עזרתו של הנשיא בוש בחיפוש. סדרת הסרטונים מכניסה את כל הכפר למשבר, וחושפת אי הבנות ומאבקי שליטה בין "סוקרטס" ראש הכפר, "טרויה" אמו של פאפאדיזי, הכומר "זבטס" שפאפאדיזי היה אמור להתחתן עם אחותו "קוקינה" ותושבי הכפר.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פאפדיזי (מנשה נוי): רועה צאן שחי עם אמו טרויה.
  • מנוליס (עמי סמולרצ'יק): קצין משוחרר מהצי היווני שמחליט לפתוח קפה אינטרנט, בו הוא עוזר לחברו הטוב פאפאדיזי להעלות סרטוני וידאו לאינטרנט, למורת רוחם של תושבי הכפר.
  • טרויה (תיקי דיין): אמו בת ה-72 של פאפאדיזי, מוכרת בכפר כטבחית שמכינה את המאכל "מוסקה" שעבר בירושה במשפחתה.
  • סוקרטס (מוני מושונוב): ראש הכפר "מגלומאנוס", אדם שמרן שמתנגד לפועלו של פאפאדיזי ושואף לפיתוח הכפר.
  • קוקינה (קרן מור): האקסית של פאפאדיזי, בעלת מספרה. פאפאדיזי עזב אותה ביום חתונתם לפני 21 שנים, ומאז היא מנסה לנקום בו.
  • זבטס (דביר בנדק): כומר הכפר "מגלומאנוס", אחיה של קוקינה. כמו קוקינה, גם הוא מחפש נקמה בפאפאדיזי שהשפיל אותו בכך שנטש את אחותו ביום חתונתם. זבטס מתנגד להעלאת הסרטונים של פאפאדיזי לאינטרנט וגם ללימוד האנגלית שהממשלה כופה עליו.
  • הלני (גילי סער): בתו היחידה של סוקרטס ראש הכפר "מגלומאנוס" שקיימה מערכת יחסים קצרה עם פאפאדיזי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רותה קופפר, נוי ומור בסדרה חדשה, באתר הארץ, 3 בספטמבר 2007
  2. ^ תיגל נשיא, עכבר העיר, בוראט, מאחוריך, באתר הארץ, 6 ביולי 2008