פארל ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פארל וויליאמס)
פארל ויליאמס
Pharrell Williams
פארל ויליאמס מופיע עם N.E.R.D בפסטיבל Pori Jazz, בשנת 2010
פארל ויליאמס מופיע עם N.E.R.D בפסטיבל Pori Jazz, בשנת 2010
לידה 5 באפריל 1973 (בן 50)
ארצות הבריתארצות הברית וירג'יניה ביץ', וירג'יניה, ארצות הברית
שם לידה Pharrell Lanscilo Williams עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Pharrell עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים אוניברסיטת נורת'ווסטרן, Princess Anne High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופרוקפופפאנקR&B
סוג קול קונטרה-טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Star Trak Entertainment
אינטרסקופ רקורדס
בן או בת זוג Helen Lasichanh (12 באוקטובר 2013–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://n-e-r-d.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פארל ויליאמסאנגלית: Pharrell Williams; נולד ב-5 באפריל 1973), הידוע בשמו הפרטי פארל (Pharrell), הוא ראפר, זמר, מפיק מוזיקלי, מלחין, ומעצב אופנה אמריקאי. ויליאמס והמוזיקאי צ'אד הוגו, הקימו ביחד את צמד מפיקי הפופ, היפ הופ והרית'ם אנד בלוז, "הנפטונז". ויליאמס הוא גם הסולן המוביל והמתופף בלהקת הפאנק/היפ הופ, N.E.R.D, אשר הקים עם חבר ילדות שלו, שי היילי.

כחלק מצמד "הנפטונז", הפיק ויליאמס להיטים רבים לאמני מוזיקה שונים. הצמד זכה בשלושה פרסי גראמי, מבין 11 מועמדויות.

ויליאמס הוא גם המייסד של חברות האופנה "Billionaire Boys Club" ו-"Ice Cream Clothing", והחל מפברואר 2023 גם המנהל האמנותי של קו הגברים בבית האופנה לואי ויטון[1].

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס נולד בווירג'יניה ביץ', במדינת וירג'יניה שבארצות הברית למשפחה נוצרית אפרו-אמריקאית. הוא הבכור מבין שלושה בנים לאמו קרולין, שהיא מורה, ואביו פרעה ויליאמס, איש תחזוקה. ויליאמס וצ'אד הוגו נפגשו בכיתה ז' במחנה קיץ, בלהקה שבה ויליאמס ניגן על קלידים ותופים, והוגו ניגן על סקסופון טנור. יחד עם הוגו, למד ויליאמס בתיכון פרינסס אן, שם הם ניגנו בתזמורת בית ספרית, משם השיג ויליאמס את הכינוי Skateboard P. בשנת 1990, הקימו ויליאמס וצ'אד הוגו הרכב רית'ם אנד בלוז עם שי היילי ומייק אתריג', בשם הנפטונז.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2004-1994 : הנפטונז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנפטונז

ויליאמס והוגו הפכו רשמית לצמד מפיקים תחת השם "הנפטונז", בשנת 1994. המוזיקה של הצמד משלבת פאנק אלקטרוני עם צלילים מהמזרח התיכון ומוזיקה אסייתית הכוללת כלי הקשה וכלי נשיפה מעץ. הצמד הוקם לאחר שהמפיק, טדי ריילי, גילה אותם בתחרות כישרונות בית ספרית.

הנפטונז עבדו עם אמנים רבים כמו ג'יי זי, בריטני ספירס, ג'סטין טימברלייק, קליס, סנופ דוג, נלי, גוון סטפאני, קניה וסט וביונסה. הם הפיקו שירים רבים שהגיעו לצמרת מצעדי המוזיקה ברחבי העולם. הנפטונז זכו בשלושה פרס גראמי: בקטגוריית "מפיק השנה", בקטגוריית "אלבום הפופ של השנה" על עבודתם באלבומו של ג'סטין טימברלייק, Justified, בשנת 2004 ובקטגוריית "שיר הראפ של השנה" על עבודתם בשיר "Money Maker" של לודקריס, השתתף באלבום של snoop dog ב-2004 .

2012-2005: אלבום הבכורה ושיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס הוציא את אלבומו הראשון, In My Mind, ביולי 2006. בסינגל הראשון, "Can I Have It Like That", השתתפה הזמרת גוון סטפני. הסינגל השני היה "Angel". בסינגל השלישי, "Number One", השתתף קניה וסט ובסינגל האחרון, "That Girl", השתתף סנופ דוג.

ויליאמס שיתף פעולה עם מדונה. הוא הפיק ושר במספר שירים באלבומה האחד עשר, Hard Candy, בשנת 2008. הוא עבד עם שאקירה על ארבעה שירים מתוך אלבומה השישי, She Wolf, אשר יצא באוקטובר 2009. כמו כן, הפיק את Fresh Out the Oven של ג'ניפר לופז מתוך אלבומה, Love? אשר יצא בקיץ 2010. באותה שנה, שיתף פעולה עם הרכב הדאנס Swedish House Mafia בשירOne (Your Name).

ויליאמס הקליט ארבעה שירים עבור זיכיון סרטי האנימציה גנוב על הירח.

2013-הווה: G I R L ושיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2013 סימנה את החזרה של פארל למרכז הבמה. הוא התארח בשני שירים מאלבומם הרביעי של דאפט פאנק, "Random Access Memories". אחד מהם, "Get Lucky", פורסם כסינגל הראשון של האלבום והפך במהרה ללהיט בינלאומי, שהתמקם בראש המצעדים בעולם ומכר למעלה מ-7 מיליון עותקים. בנוסף, התארח פארל בשיר מאלבום הבכורה של הזמרת אזיליה בנקס, "Broke with Expensive Taste".

פארל תרם שלושה שירים חדשים לפסקול הסרט "גנוב על המיניונים". אחד מהם, "Happy", זכה להצלחה רבה ויצא גם כסינגל הראשון מאלבומו השני של פארל. הסינגל לווה בקליפ בן 24 שעות (הראשון בהיסטוריה) אשר צולם ברחובות לוס אנג'לס. בקליפ ישנן הופעות אורח של רבים, דוגמת מג'יק ג'ונסון, סטיב קארל, ג'ימי קימל, ג'יימי פוקס, קולקטיב אוד פיוצ'ר, סטיב מרטין, ג'אנל מונה, מירנדה קוסגרוב ועוד. "Happy" מועמד לאוסקר ה-86 בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר.

במרץ 2013, פארל השתתף בלהיטו של רובין ת'יק, "Blurred Lines". השיר נכנס למקום הראשון במצעדים ב-14 מדינות, כולל ארצות הברית, גרמניה ובריטניה. ב-29 ביוני 2013, הפך פארל לאומן ה-12 בסך הכל בהיסטורית מצעד הבילבורד 100 האמריקאי שמחזיק בו זמנית גם במקום הראשון וגם במקום השני במצעד, עם "Blurred Lines" ו-"Get Lucky". במאי 23 פארל התארח בשיר "Sing" של אד שירן.

ב-18 בפברואר 2014, הכריז פארל דרך טוויטר שאלבומו השני, G I R L, עתיד לצאת לאור ב-3 במרץ 2014. רשימת השירים באלבום כוללת שיתופי פעולה עם דאפט פאנק, אלישיה קיז, מיילי סיירוס, ג'סטין טימברלייק ועוד[2]. באותה שנה ויליאמס הופיע הופעת אורח בסדרה משפחת סימפסון[3]. בשנת 2014, החל ויליאמס לשמש כמנטור בעונות השביעית ועד העשירית (כולל) של תוכנית הכישרונות האמריקאית The Voice.

הוא עבד עם פביאנה רודריגז על סדרה דוקומנטרית בת שלושה פרקים בשם "ההגירה היא יפה"[4]

בשנת 2021 דיבב בסרט האנימציה "לשיר 2" את דמותו של אלפונסו הפיל.

פארל ויליאמס מופיע במונטריאול בשנת 2008

יזמות ואופנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס פגש את ניגו, מפיק מוזיקלי יפני והיוצר של קו אופנת הבגדים, A Bathing Ape, ביפן, שם החלו לעבוד יחד על קווי אופנה. מאוחר יותר, ייסד את מותגי הבגדים "Billionaire Boys Club" ו-"Ice Cream Footwear". הוא שיתף פעולה בסדרה של תכשיטים ומשקפיים עבור לואי ויטון, בשנת 2008. בנוסף דגמן עבור שאנל בשנים 2016 ו-2018 ועבור אדידס[1].

בפברואר 2023 נבחר להיות המנהל האמנותי של קו הגברים בבית האופנה לואי ויטון[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס הוא "סקייטר" ויש לו רמפת חצי צינור בתוך ביתו. באפריל 2009, עבר תהליך הסרת קעקועים מעורו בעזרת שתלי עור ממעבדה[5].

וויליאמס התחתן עם הדוגמנית הלן לסיצ'ן בשנת 2013, ולהם בן משותף שנולד בשנת 2008, ושלישייה שנולדה ב-2017[6].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פארל ויליאמס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 יעקב, איתי (2023-02-14). "פארל וויליאמס הוא המנהל האמנותי החדש של קו הגברים בבית האופנה לואי ויטון". Ynet. נבדק ב-2023-02-18.
  2. ^ Jenn Pelly, "Pharrell's New Album to Feature Daft Punk, Justin Timberlake, Miley Cyrus, Alicia Keys", 21.2.24, פיצ'פורק
  3. ^ עונה 26 פרק 13
  4. ^ Katherine Brooks, Doc Explores The Beauty Of Immigration Activists, HuffPost, ‏2013-01-26 (באנגלית)
  5. ^ nrg מעריב, היהפוך כושי עורו? פארל וויליאמס נפרד מהקעקועים, באתר nrg‏, 2 ביולי 2008
  6. ^ Pharrell Williams' Triplets Harmonize When They Cry, toutube


הקודם:
2013: דן אורבך
2017–2018: גרג קורסטין
פרס גראמי למפיק השנה, לא קלאסי
2014: פארל ויליאמס
2019: פארל ויליאמס
הבא:
2015: מקס מרטין
2020: פיניאס או'קונל