פדריקו פרנקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פדריקו פרנקו
Luis Federico Franco Gómez
לידה 24 ביולי 1962 (בן 61)
אסונסיון, פרגוואי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פרגוואי עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה הלאומית של אסונסיון עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הליברלית הרדיקלית האותנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
נשיא פרגוואי
22 ביוני 2012 – 15 באוגוסט 2013
(שנה ו־7 שבועות)
פרסים והוקרה
מסדר ההצטיינות הלאומי של פרגוואי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס פדריקו פרנקו גומסספרדית: Luis Federico Franco Gómez; נולד ב-24 ביולי 1962) הוא פוליטיקאי פרגוואי, שכיהן כנשיא פרגוואי מ-22 ביוני 2012 עד 15 באוגוסט 2013. פרנקו, חבר המפלגה הליברלית הרדיקלית האותנטית (PLRA), נבחר כסגנו של פרננדו לוגו בעקבות הבחירות שנערכו ב-2008. בעקבות הדחת לוגו על ידי הסנאט ב-22 ביוני 2012, החליף פרנקו את לוגו כנשיא.

פדריקו פרנקו הוא מנתח במקצועו. הוא אחיו של חוליו ססאר פרנקו, סנאטור לשעבר ויו"ר המפלגה הליברלית הרדיקלית האותנטית, שכיהן אף הוא כסגן הנשיא. פדריקו פרנקו כיהן גם כיו"ר של מפלגת PLRA והיה מושל סנטרל בשנים 2003 - 2008.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פדריקו פרנקו נולד באסונסיון, ולמד בבית ספר יסודי ברפובליקה הדומיניקנית. בתיכון למד בתחילה בבית הספר הלאומי של אסונסיון, ובהמשך במכללה האפוסטולית סן חוסה, באותה העיר. בהמשך למד רפואה באוניברסיטה הלאומית של אסונסיון. עם השלמת מהלך לימודיו בשנת 1986 הוסמך כמנתח. לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית. במהלך לימודיו נישא (ב-1982), והוא אב לארבעה ילדים.

בבעלותה של משפחת פרנקו בית חולים בעיר פרננדו דה לה מורה (סנאטוריו פרנקו), שנוהל על ידו ועל ידי אחיו מאז היווסדו. הוא עצמו מילא בבית החולים תפקידים שונים, בין היתר משרות ניהול והדרכה.

ב-2003 נבחר פרנקו למושל מחוז סנטרל, מטעם המפלגה הליברלית הרדיקלית האותנטית. ב-2008 הועלתה האפשרות שיהיה מועמד המפלגה לנשיאות פרגוואי, אך בסופו של דבר החליטה המפלגה כי פרננדו לוגו, נציג המפלגה הדמוקרטית נוצרית במסגרת הברית הפטריוטית לשינוי, יהיה מועמדה לנשיאות, ופרנקו יהיה המועמד הברית לתפקיד סגן הנשיא. במהלך כהונתו מתח ביקורת על לוגו בסוגיות של ניהול קרקעות ובהתנהלותו בפרשת חשיפת הילד שנולד ללוגו מחוץ לנישואין.

ב-22 ביוני 2012 החליט הקונגרס הלאומי להדיח את לוגו בעקבות פינוי אלים של איכרים שהשתלטו על אחוזה. 17 איכרים נהרגו על ידי שוטרים. באותו היום הושבע פרנקו כנשיא במקומו ומפלגתו של פרנקו יצאה מן הברית עם המפלגה הדמוקרטית הנוצרית. נשיאים בדרום אמריקה הודיעו כי אינם מכירים בהדחה וטענו כי מדובר בהפיכה. נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, הציעה להשעות את פרגוואי מהמרקוסור ומאיחוד מדינות דרום אמריקה. נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר ונשיא אקוודור רפאל קוראה הודיעו כי לא יכירו בשלטונו של פרנקו[1].

ב-15 באוגוסט 2013 סיים פרנקו את כהונתו כנשיא פרגוואי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פדריקו פרנקו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Argentina "no convalidará el golpe en Paraguay" mientras que Brasil sugirió que quedaría fuera de la Unasur y el Mercosur", לה נאסיון, 23 ביוני 2012 (בספרדית)