פולמוס בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פולמוס בישראל
جَدَل في إسرائيل
פורמט דיגיטלי
עורכת ראשית קלאודיה אידן
תאריכי הופעה 2017–הווה (כ־7 שנים)
שפה עברית וערבית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
polemosisrael.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פולמוס בישראלערבית: جَدَل في إسرائيل) הוא כתב עת דו-לשוני (עברית וערבית) באוריינטציה פסיכואנליטית ובעריכת קלאודיה אידן, המשמש במה לשיח בענייני תרבות וקהילה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור פולמוס היה כתב עת שנוסד ב-1993 והספיק להדפיס 20 גיליונות לפני שנסגר. פולמוס בישראל עלה לרשת בשנת 2017, ונפתח לקהל הרחב ללא תשלום[1].

מייסדי כתב העת בגרסתו המקוונת (נחמה גסר, גבריאל דהאן וקלאודיה אידן) ביקשו לעורר דיון בתוך הקהילה הלאקאניאנית ומחוצה לה, על המצב החברתי והפוליטי בישראל ולבדוק ״מה יכולה להיות תרומתה של הפסיכואנליזה לקריאת מצבים אלה ולעירור דעת הציבור״.

כתב העת פועל ברוח תנועת ״זאדיג״ - ZADIG (Zero Abjection Democratic International Group) - יוזמה של הפסיכואנליטיקאי ז'אק-אלן מילר, בין ממשיכי דרכו של לאקאן בפסיכואנליזה, בתגובה לסכנה לדמוקרטיה כתוצאה מהתחזקות מפלגות הימין הקיצוני בצרפת במהלך הבחירות לנשיאות, ומתוך רצון להשתלב בשיח הפוליטי.

דו-לשוני: עברית/ערבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותבי המאמרים באתר יכולים לבחור להגיש את המאמר באחת מן השפות, או בשתיהן[2]. רוב המאמרים פורסמו בשתי השפות[3] בתרגום על ידי ז'נאן בסול וח'ליל סבית.

נושאי הגיליונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם בגרסת הרשת מאמרי כתב העת מפורסמים בגיליונות. לקראת כל גיליון מפורסם קול קורא, המכריז על נושא הגיליון. הכותבים מוזמנים לשלוח אל המערכת הצעות למאמרים. בכתב העת כותבים פסיכואנליטיקאים, הוגים ואנשי תרבות, אבל הוא פתוח לכל אדם אשר מונע לפעולה על ידי נושא הגיליון, ומעוניין לתרום או להתמודד עמו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נחמה גסר, גבריאל דהאן, קלאודיה אידן, פולמוס בישראל, באתר BloGIEP, ‏9 במרץ 2017
  2. ^ שפה של אחרים - ארגומנט- جدل في إسرائيل, באתר פולמוס בישראל
  3. ^ מערכת פולמוס בישראל, אנו שמחים לבשר על כך ש-"פולמוס בישראל" יוצא לדרך! - يسرّنا أن نزّف لكم بشرى انطلاق "جدل في إسرائيل" !, באתר פולמוס בישראל, ‏21 בפברואר 2018