פול פטרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פול פטרסון
Paul L. Patterson
פול פטרסון
פול פטרסון
לידה 18 ביולי 1900
קנט, אוהיו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 31 בינואר 1956 (בגיל 55)
פורטלנד, אורגון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא פול לינטון פטרסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות ריוור ויו, פורטלנד, אורגון, ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אורגון ה־26
27 בדצמבר 195231 בינואר 1956
(3 שנים ו־5 שבועות)
נשיא הסנאט של אורגון
195127 בדצמבר 1952
→ ויליאם וולש
יוג'ין מארש ←
חבר הסנאט של אורגון
19451952
(כ־7 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פול לינטון פטרסוןאנגלית: Paul Linton Patterson;‏ 18 ביולי 190031 בינואר 1956) היה פוליטיקאי אמריקאי מאורגון, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כנשיא הסנאט של אורגון בשנים 19511952, ולאחר מכן ועד למותו כמושל אורגון ה-26. פטרסון היה מושל אורגון הראשון שנולד במאה ה-20, והאחרון מבין מושלי המדינה עד כה שנפטרו בעת כהונתם.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פול פטרסון נולד בעיר קנט שבאוהיו, לאביו ג'ורג' א. פטרסון, באותה עת סטודנט בקולג' באוהיו, ולאמו עדה לינטון פטרסון. לאחר סיום לימודיו בקולג' היה פטרסון האב לכומר והמשפחה עברה ב-1908 לפורטלנד, אורגון.

עבודתו הראשונה של פול פטרסון הייתה כמחלק עיתונים ברחובות פורטלנד, ובהמשך היה בבעלותו קו חלוקת עיתונים. הוא השלים את השכלתו וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון וושינגטון שבעיר. במלחמת העולם הראשונה הוא שירת זמן קצר בחיל התותחנים של צבא ארצות הברית.[1]

לאחר המלחמה החל פטרסון את לימודיו באוניברסיטת אורגון, שם הוא סיים לימודי תואר בוגר אוניברסיטה במנהל עסקים ב-1923, ותואר במשפטים ב-1926[1] בעת לימודיו הוא הכיר את ג'ורג'יה סירל בנסון, בת למשפחה מכובדת בפורטלנד. ב-1927 נישאו השניים ובהמשך נולדו להם שלושה ילדים. לאחר סיום לימודיו התקבל פטרסון ללשכת עורכי הדין והוא פתח משרד עורכי דין בעיר הילסבורו. פטרסון המשיך בעיסוקו בעריכת דין במגזר הפרטי עד 1952.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקריירה המשפטית של פטרסון הובילה אותו לקריירה פוליטית. בשנים 19261933 הוא שימש כסגן התובע המחוזי של מחוז וושינגטון.[1] לאחר מכן הוא שימש בתקופות שונות כפרקליט העירייה של הילסבורו, ושל הערים ביוורטון, גסטון, שרווד וטואלטין. תפקידים אלו הקנו לו מוניטין בקרב הממסד הפוליטי של המחוז.

עד 1944 היה פטרסון יושב ראש המפלגה הרפובליקנית במחוז וושינגטון. באותה שנה הוא ראה שלא הוצג אף מועמד מטעם המחוז לסנאט המדינתי. הוא הסכים להתמודד על מושב זה ובבחירות שהתקיימו בנובמבר אותה שנה הוא ניצח. פטרסון כיהן בסנאט המדינתי בשנים 1945 -1952, ובשנתו האחרונה בסנאט הוא כיהן כנשיאו.

מושל אורגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1952 התפטר מושל אורגון דאגלס מקיי מתפקידו כדי לקבל להתמנות כמזכיר הפנים בממשלו של הנשיא דווייט אייזנהאואר. באותה עת, פטרסון, מתוקף תפקידו כנשיא הסנאט המדינתי, היה הבא בסדר הירושה למשרת המושל. ב-27 בדצמבר אותה שנה הושבע פטרסון כמושל אורגון ה-26.

פטרסון נכנס לתפקידו כאשר מעמדו הפוליטי במדינה היה חלש, אך הוא הוכיח את עצמו כמושל פופולרי. הוא זכה בקלות במועמדות המפלגה הרפובליקנית וב-1954 נבחר לכהונה שנייה כמושל בזכות עצמו.

כבני תקופתו במפלגה, השקפתו הכלכלית הייתה שמרנית, אך הוא קיבל סיוע מכספי הממשלה הפדרלית לסיוע למובטלים, למיזמי תחבורה ולתוכניות לניהול משק המים. הוא תמך בתשתית התחבורה המדינתית, ועודד את פיתוח מערכת הכבישים המהירים במדינה. בתקופת כהונתו כמושל לא הוצעו הרחבות של תוכניות רווחה.

בחוגי המפלגה הרפובליקנית הוא זכה לאהדה הן ברמה הלאומית והן ברמה המדינתית. הוא זכה לגיבוי של מועדון ארלינגטון בעל ההשפעה בפורטלנד, שרבים מחבריו בעלי ההשפעה סייעו לו במסעות הבחירות שלו.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1956 קיוו הרפובליקנים לנצח את הסנאטור הדמוקרטי והרפובליקני לשעבר, ויין מורס, ושקלו את מועמדותו של פטרסון כמועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר. ב-28 בינואר אותה שנה הכריז פטרסון על מועמדותו, ובאותה עת הפופולריות שלו הייתה בשיאה. ב-31 בינואר, שלושה ימים לאחר מכן, לאחר נאום הבחירות הראשון שלו, התמוטט פטרסון במהלך פגישה עם יועצי מסע הבחירות שלו במועדון ארלינגטון. דווח שהוא צנח לפתע מכיסאו. כאשר הוא נבדק, התברר שהוא סבל מחסימה כלילית.

פול פטרסון נפטר באותה פגישה, וב-3 בפברואר נערכה לו הלוויה מדינתית. אפרו נטמן בבית הקברות ריוור ויו שבפורטלנד. במקומו הושבע כמושל הבא נשיא הסנאט המדינתי אלמו סמית'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]