פול קופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פול קופי
Paul Coffey
לידה 1 ביוני 1961 (בן 62)
ווסון (כיום חלק מטורונטו), אונטריו, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 91 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.83 מטרים
paulcoffey.ca
ספורט
ענף ספורט הוקי קרח עריכת הנתון בוויקינתונים
הישגים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פול דאגלס קופיאנגלית: Paul Douglas Coffey; נולד ב-1 ביוני 1961) הוא שחקן הוקי קרח קנדי לשעבר, בעמדת המגן. קופי ידוע כמי שצבר נקודות רבות בקריירה שלו בליגת ה-NHL, לעומת שחקנים אחרים בעמדת מגן. רק לזכותו של ריי בורק יותר נקודות.

קופי זכה פעמיים בגביע נוריס למגן הטוב ביותר בליגה. הוא מחזיק בשיא שערים לעונה רגילה אחת עבור מגן – 48 שערים בעונת 19851986, ובכך שבר שיא בן 11 שנים של בובי אור. בסך הכול, קופי מחזיק במעל 30 שיאים מוכרים בליגת ה־NHL. הוא התקבל להיכל התהילה של ההוקי קרח בשנת 2004, ודורג ב־1998 על ידי ההוקי ניוז כאחד ממאה השחקנים הטובים ביותר בהיסטוריית הליגה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופי נולד בווסון, אונטריו (כיום שכונה של טורונטו), וגדל במולטון, כיום שכונה של מיסיסוגה. הוא נבחר על ידי אדמונטון אוילרס בדראפט ה-NHL ב־1980. כבר בעונתו השנייה הוא התקבל לקבוצת הכוכבים של הליגה. הוא זכה בגביע נוריס ב־1985, ובאותה עונה נהיה המגן האחרון במאה ה־20 להבקיע ארבעה שערים במשחק אחד. האוילרס זכו בגביע סטנלי שלוש פעמים עם קופי בהגנה – 1984, 1985 ו־1987. מיד לאחר הזכייה האחרונה, עקב חילוקי דעות לגבי שכרו, הועבר קופי לפיטסבורג פינגווינס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פול קופי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.