פוקימון: בוא נלך, פיקאצ'ו! ובוא נלך, איבי!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון: בוא נלך, פיקאצ'ו! פוקימון: בוא נלך, איבי!
Pokémon: Let's Go, Pikachu! Pokémon: Let's Go, Eevee!
כללי
תאריך הוצאה 16 בנובמבר 2018
סוגה משחק תפקידים
פיתוח Game Freak
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה The Pokémon Company
נינטנדו
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ'
pokemonletsgo.pokemon.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון: בוא נלך, פיקאצ'ו!אנגלית: Pokémon: Let's Go Pikachu!) ופוקימון: בוא נלך, איבי! (באנגלית: Pokémon: Let's Go, Eevee!) הם משחקי תפקידים שפותחו על ידי חברת Game Freakוהופצו על ידי נינטנדו לקונסולת הנינטנדו סוויץ'. המשחקים הם גרסאות מחודשות לפוקימון צהוב שיצא בשנת 1998, והם המשחקים הראשונים בסדרת פוקימון שיוצאים לקונסולת הסוויץ'. בנוסף, המשחקים מציעים אינטגרציה עם המשחק פוקימון גו, ותומכים בבקר חדש בצורת פוכדור.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש במחוז קאנטו, שהוא אותו מחוז שהתקיים במשחקים הראשונים של הסדרה - פוקימון אדום וכחול, ובאותו מחוז שהתקיים המשחק עליו הוא מבוסס - פוקימון צהוב. המשחק מציג את 151 הפוקימונים המקוריים מהמשחקים הראשונים בסדרה, עם מגה התפתחויות שהוכנסו במשחקים פוקימון X ו-Y, ועם הצורות האלוליאניות שהוכנסו במשחקים פוקימון שמש וירח. המערכות במשחק הפכו לפשוטות יותר ביחס למשחקים אחרים - צמצמו את כמות ה-TM, שהם מתקפות שניתן ללמד את הפוקימונים, ביטלו המון תכונות שהיו במשחקים הקודמים כמו Wonder Trade שנתן להחליף פוקימון אקראי בתמורה לפוקימון אקראי אחר, וביטלו את מערכת ההרבעה של המשחק.

מכניקת תפיסת הפוקימונים והקרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה למשחקים הקודמים, גם במשחק הזה תהיה לכם אפשרות להילחם כנגד מאמני פוקימונים אחרים ונגד מנהיגי מכונים עם הפוקימונים שנתפסים במהלך המשחק. לעומת זאת, המשחק מציג מכניקה שונה לחלוטין מהמשחקים הקודמים לתפיסת פוקימונים, שהפעם דומה למכניקה של פוקימון גו. השחקן זורק על הפוקימון פוכדור באמצעות הבקר, והוא צריך להיעזר בבקר התנועה כדי לכוון את הפוכדור לפוקימון. על השחקן לדייק בזריקת הפוכדור על מנת לשפר את הסיכויים שלו לתפוס את הפוקימון, להבדיל מהמשחקים הקודמים בהם השחקן היה צריך להוריד את חייו של הפוקימון כדי להגדיל את סיכוייו לתפוס אותו.

שינויים במצב מרובה משתמשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק תוכנן כך שמספיק בקר אחד של הסוויץ' על מנת לשחק בו, וכך שחקן נוסף יכול להשתמש בבקר השני כדי להצטרף אליו בתוך המשחק. כאשר יש שני שחקנים במשחק, הקרבות יהפכו ל-2 פוקימונים נגד 2 פוקימונים, והם יוכלו לסייע אחד לשני בתפיסת פוקימונים בין השאר על ידי זריקת פוכדור ביחד על מנת להגדיל את הסיכוי לתפוס את הפוקימון.

דומות למשחקים קודמים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן מתחיל עם אחד משני פוקימונים התחלתיים - פיקאצ'ו או איווי - תלוי בגרסת המשחק, ולאורך כל המשחק הם יושבים לשחקן על הכתף. בנוסף לפוקימון ההתחלתי, השחקן יכול לבחור פוקימון נוסף שיתלווה אליו. פוקימון זה מוצא מדי פעם חפצים חדשים ומביא אותם לשחקן. השחקן אף יכול לרכב על הפוקימונים היותר גדולים שלו, בדומה לפוקימון שמש וירח. שמונת מנהיגי המכונים ומאמני הפוקימונים מהאליט פור המקוריים יהיו זהים, וכך גם הצוות האנטגוניסטי, צוות רוקט, שכולל את ג'סי, ג'יימס ומיאו מסדרת האנימה של המשחק.

שונות ממשחקים קודמים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד השינויים העיקריים הם שהפוקימונים נראים בעולם עצמו וצריך לגשת אליהם או הם אליכם כדי להתחיל איתם קרב, לעומת המשחקים הקודמים שבהם היה צריך להסתובב במה שנקרא "דשא גבוה" או להתקל בהם באופן אקראי במערות. דבר נוסף ששינו במערכת הקרב הוא שבמקום שהפוקימון של השחקן יחליש את הפוקימון היריב או יהרוג אותו, עכשיו צריך לזרוק עליו זרעים וגרגירים (Berry) ולזרוק עליו פוכדור.

האינטגרציה עם פוקימון גו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מאפשר, באמצעות מקום בשם GO Park, להעביר פוקימונים ממחוז קאנטו שנתפסו בפוקימון גו. בנוסף, על מנת להשיג את אחד הפוקימונים השחקן חייב למצוא אותו באמצעות פוקימון גו ולהעביר אותו למשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחקים מהווה עיבוד מחדש למשחקים "פוקימון אדום וכחול" וכן "פוקימון אדום אש וירוק עלה" עם מספר שינויים:

  • ג'סי, ג'יימס ומיאו, חברי "צוות רוקט" מהאנימה, מופיעים פה כדמויות מפתח בהן השחקן צריך להילחם מספר פעמים במהלך הסיפור. כמו כן, בניגוד לפוקימון צהוב, ג'סי וג'יימס יילחמו רק בעזרת וויזינג וארבוק, אך ללא עזרת מיאו.
  • ארצ'ר, דמות מפתח בצוות רוקט מהמשחקים "פוקימון זהב, כסף וקריסטל" מופיע במשחק וניתן להילחם בו.
  • השחקן הפעם לא מגלם את רד, אלא את צ'ייס או את איליין (שמם ניתן לשינוי על ידי השחקן). רד, בלו וגרין מופיעים במשחק בנקודות שונות בעלילה בתור דמויות ללא שחקן שניתן להילחם בהן: בלו מופיע מספר פעמים במהלך הסיפור ועוזר לשחקן ולחברו, טרייס. רד מופיע לאחר שהשחקן ניצח עשר קרבות "מאסטר" וניתן להילחם בו. גרין נמצאת בתוך המערה בעיר סרוליאן ומחפשת את מיוטו.
  • משחק מציג את האפשרות להשתמש במגה התפתחויות, מכניקה שהוצגה לראשונה במשחקי הדור השישי.
  • הספארי בעיר פושיה הפך לפארק גו שדרכו השחקן יכול להעביר פוקימונים (רק את הפוקימונים של מחוז קאנטו) מהמשחק "פוקימון גו" לפארק.
  • בנוסף ל-151 הפוקימונים בקאנטו, השחקן יכול לתפוס (רק דרך המשחק פוקימון גו) את הפוקימון מלטאן ואת ההתפתחות שלו, מלמטאל.
  • בדומה לפוקימון צהוב, ניתן לתפוס את שלושת הפוקימונים ההתחלתיים של קאנטו בטבע או לקבלן מדמויות ללא שחקן ברחבי המפה.
  • בחלק ממרכזי הפוקימונים במפה, השחקן יכול להחליף פוקימונים שלו עם הצורות המחוזיות שלהם ממחוז אלולה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוקימון בוא נלך, פיקאצ'ו! ובוא נלך, איבי! נחשפו לראשונה במסיבת עיתונאים ביפן בתאריך ה-30 במאי 2018. המשחק מכוון לקהל הצעיר יותר, שנכנס בפעם הראשונה למשחקי פוקימון. משך פיתוח המשחק לקח כשנתיים וחצי עד הוצאתו. על פי המפתחים, המשחק נחשב כגרסה מחודשת של פוקימון צהוב, שלטענתם הוא מדבר לקהל הצעיר יותר בגלל הזיקה שלו והדומות שלו לפוקימון (אנימה).

על אף שהמשחקים נחשבים למשחקי הפוקימון הראשונים לפלטפורמת הנינטנדו סוויץ', מדובר במשחק יחסית צדדי. בכנס E3 בשנת 2017 הכריזו נינטנדו על משחק פוקימון מהדור השמיני שיצא בסוף שנת 2019 לפלטפורמת הסוויץ'.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת יציאתו המשחק קיבל ביקורות חמות מאוד מהמבקרים ששיבחו את הנגישות הגבוהה במשחק, הקסם האישי שיש למשחק, המשחקיות הפשוטה והנוסטלגיה שהמשחק מציף בוותיקי הסדרה.

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשבוע הראשון להוצאתו חברת ההפצה The Pokemon Company הודיעה על מכירות של כ-3 מיליון עותקים במהלך השבוע הראשון, מה שהפך אותו למשחק הנמכר ביותר בשבוע הראשון ליציאתו בפלטפורמת הסוויץ'. ביפן מכר המשחק 661 אלף עותקים, והיה אחראי לכך שנמכרו פי ארבעה יותר קונסולות סוויץ' באותו שבוע.

בבריטניה המשחק מכר כ-116 אלף עותקים פיזיים בסוף השבוע הראשון ליציאתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]