פוקימון זהב לב וכסף נשמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון לב זהב ונשמת כסף
העטיפה האמריקאית לפוקימון נשמת כסף, המציגה את הפוקימון האגדי לוגיה.
העטיפה האמריקאית לפוקימון נשמת כסף, המציגה את הפוקימון האגדי לוגיה.
כללי
תאריך הוצאה יפן: 12 בספטמבר 2009
צפון אמריקה: 14 במרץ 2010
אירופה: 26 במרץ 2010
סוגה משחק תפקידים
פיתוח GameFreak
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב קן סוג'ימורי
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו DS
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון לב זהב ונשמת כסף (אנגלית: Pokémon HeartGold Version and SoulSilver Version, יפנית: ポケットモンスター ハートゴールド・ソウルシルバー, רומאג'י: Poketto Monsutā Hātogōrudo Sōrushirubā, מילולי: "Pocket Monsters: HeartGold & SoulSilver") הם שני משחקי וידאו מסוגת משחקי התפקידים, המהווים חידוש ועיצוב מחדש למשחקים פוקימון זהב וכסף אשר ראו אור בשנת 1999. המשחקים החדשים פותחו על ידי Game Freak והופצו על ידי נינטנדו ל-נינטנדו DS. פוקימון לב זהב ונשמת כסף ראו אור לראשונה ביפן ב-12 בספטמבר 2009, ובשאר העולם במהלך מרץ 2010.

המשחקיות נשארה דומה לסדרה וכמו פוקימון זהב וכסף, העלילה מתרחשת במחוז ג'וטו. מטרת המשחק הבסיסית היא להפוך למאמן הפוקימונים הטוב ביותר במחוזות ג'וטו וקנטו, על ידי טיפוח וגידול פוקימונים והבסת מאמנים יריבים. המשחק קיבל ביקורות חיוביות מאוד, וקיבל ציון של 87 באתר Metacritic, המשכלל ציונים מביקורות באתרים רבים, וניצב במקום השני בציונים בין משחקי ה-Nintendo DS בכל הזמנים.[1][2] המשחק מכר כ-11.9 מיליון עותקים, עובדה שמציבה אותו בין משחקי ה-DS הנמכרים ביותר.[3]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מהמשחקים המקוריים, העיבודים מציגים גרפיקה חדשה ואפשרויות חדשות, חלקן נועדו כדי לנצל את היכולת של הקונסולה ואת חיבור ה-Wifi שלה.

גרפיקה ופוקימונים עוקבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזכות הגרפיקה של קונסולת ה-DS, המשחק הוא צבעוני והרבה יותר מפורט מאשר המשחקים המקוריים. בנוסף, השחקן יכול לגרום לפוקימון הראשון בשישייה שלו להיות מחוץ לכדור וללכת אחריו במפת המשחק (בדומה לפיקאצ'ו מהמשחק "פוקימון צהוב"). כל 493 הפוקימונים הזמינים במשחק יכולים לעקוב אחר השחקן.

משחק עם חברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד למשחקים המקוריים, בהם כדי להחליף פוקימונים על השחקן לחבר כבל מהגיימבוי קולור שלו למכשיר של חברו, בזכות אפשרות ה-Wifi של הקונסולה השחקן מסוגל להתחבר לרשת האלחוטית ולהחליף פוקימונים בעזרתה. בנוסף, בעיירה "גולדנרוד" קיים מבנה בשם GTS בו השחקן יכול להחליף פוקימונים עם אנשים ברחבי העולם. החל מחודש מאי 2014, נינטנדו סגרו את השרתים שלהם ולכן לבניין אין כלל שימוש.[4] למרות זאת, השחקן עדיין יכול להחליף פוקימונים עם חברים כל עוד שניהם מחוברים תחת אותה הרשת. כמו כן, בזכות השימוש בטכנולוגיית ה-Wifi, נינטנדו קיימו מספר איוונטים (אירועים קצרי מועד) בהם השחקנים יכלו לתפוס פוקימונים נדירים שלא ניתן לתפוס במשחק הרגיל.

חיבור לאפליקציות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת החיבור בין משחקים אלו למשחקים יהלום ופנינה ושחור ולבן, חברת פוקימון השיקו אפליקציה למכשיר ה-DS בשם "Pokemon Bank" דרכו השחקן יכול להעביר פוקימונים בין המשחקים. בנוסף, שחקנים יכולים לרכוש בנפרד מכשיר בשם Pokewalker המזכיר טמגוצ'י. בעזרת ה-Pokewalker, השחקן יכול להעביר פוקימונים מהמשחק אל תוך המכשיר ולקחת אותם איתו בעולם הפיזי, מה שיעזור להם להרוויח נקודות ניסיון וחפצים נדירים.

פוקימונים אגדיים ממחוזות אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהשחקן הביס את רד, המאמן האחרון במשחק, הוא יכול לתפוס פוקימונים אגדיים שהגיעו לג'וטו ממחוזות אחרים. פוקימונים אותם ניתן לתפוס הם גראודון, קיוגר וריוקאזה (פוקימון רובי, ספיר וברקת), לטיאוס ולטיאס (פוקימון רובי, ספיר וברקת), שלושת הציפורים האגדיות ומיוטו (פוקימון אדום, כחול וצהוב) ועוד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק עוקבת אחר מאמן/מאמנת פוקימונים צעיר/ה במחוז השני, ג'וטו. במהלך מסעם, על השחקנים לנצח את מנהיגי המכון, להתחרות בליגת הפוקימונים ולהביס את צוות רוקט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת כשלוש שנים לאחר אירועי המשחקים "פוקימון אדום וכחול". בעיירה ניו ברק שבמחוז ג'וטו, פרופסור אלם, הפרופסור המחוזי מבקש מהשחקן ללכת לבית של אדם בשם "מר פוקימון" כדי לשמוע ממנו על תגלית מדעית שהוא מצא. עבור שליחות זו, הפרופסור מעניק לשחקן את אחד משלושת הפוקימונים ההתחלתיים:

  • טוטודייל - פוקימון המים.
  • צ'יקוריטה - פוקימון העשב.
  • סינדקוויל - פוקימון האש.

לאחר שהשחקן בחר את הפוקימון ההתחלתי, הוא מגיע לביתו של מר פוקימון ומגלה שאותה התגלית היא ביצת פוקימון מסתורית. מר פוקימון מפציר בשחקן להעביר את הביצה לפרופסור אלם ופרופסור אוק (שבמקרה נכח במקום) מעניק לשחקן את הפוקידע המחוזית. ביציאתו מהבית, פרופסור אלם מתקשר לשחקן ומפציר בו לחזור לאחר שקרה אסון נורא. בדרכו, השחקן נפגש עם ילד בעל שיער אדום בשם סילבר (למרות שהשחקן יכול לבחור לו שם אחר) שגנב את אחד הפוקימונים ההתחלתיים (את הפוקימון עם הסוג החזק משל השחקן) מהמעבדה של פרופסור אלם והשחקן נלחם בו. לאחר שהשחקן העביר את הביצה לפרופסור אלם, הפרופסור מבחין בפוקידע שהשחקן קיבל ומפציר בו לנצח את מנהיגי המכון המחוזיים במטרה להתחרות בליגת הפוקימונים.

השחקן עושה דרכו לעיר בשם ויולט וחוקר מגדל שמוקדש לפוקימון בלספראוט. במגדל, השחקן פוגש את סילבר שנלחם נגד הנזירים השומרים על המגדל. מנהיג הנזירים מפציר בסילבר להפוך למאמן טוב ולא לאנוכי, אך סילבר מזלזל בו וממשיך בדרכו. לאחר מכן, השחקן מנצח את פלקנר, מנהיג מכון המעופף בעיר. ביציאתו מהמכון, עוזרו של פרופסור אלם מעניק לשחקן את ביצת הפוקימון (ממנה יבקע הפוקימון טוגפי) למשמרת. לאחר שקיבל את הביצה, השחקן פוגש רקדנית קימונו מסתורית המאושרת שהביצה בידיו ונעלמת. השחקן מגיע לעיירה אזלייה ומתוודע לצוות רוקט, שלכדו פוקימונים מסוג סלופוק על מנת לכרות את זנבם ולמכור אותם. השחקן פוגש יצרן פוכדורים מקומי בשם קורט והאחרון מספר לו אודות נער בשם רד שניצח את צוות רוקט בעבר וגרם לפירוקם. השחקן מסייע לקורט להביס את צוות רוקט ולהבריח אותם מהעיירה, לאחר מכן הוא נלחם נגד באגסי, מנהיג מכון החרק בעיר ומנצח אותו. בהגיעו ליער איילקס, בו קיים מקדש למען שומר היער סלבי. השחקן פוגש רקדנית קימונו נוספת ומסייע לה לצאת מהיער בבטחה. לאחר מכן, השחקן מגיע לעיר גולדנרוד, שם הוא זוכה בכרטיס רדיו למכשיר הפוקיגיר (מעין טלפון חכם בעולם המשחק) ומנצח את מנהיגת מכון הנורמל, וויטני. בהגיעו לעיר אקרוטיק, השחקן מציל רקדנית קימונו נוספת מצוות רוקט. השחקן פוגש את סילבר במגדל השרוף בעיר ונלחם נגדו. בתחתית המגדל, השחקן מעיר בטעות את שלושת הכלביים האגדיים (אנטיי, סוויקון וראיקו) ופוגש באדם בשם יוסין שחוקר אודות הכלב האגדי של המים, סוויקון. בנוסף, השחקן פוגש דמות בשם ביל המתבררת להיות זו שהמציאה את מערכת אחסון הפוקימונים במשחק. לאחר מכן, השחקן מנצח את מורטי, מנהיג מכון הרוח בעיר. בהגיעו לעיירה אוליביין, לשחקן מתברר שמנהיגת המכון לא בנמצא. השחקן עושה דרכו אל ראש המגדלור בעיירה ומגלה שהפוקימון אמפראוס, שתפקידו הוא להאיר את אורות המגדלור חולה ושגז'מין, מנהיגת המכון בעיר מטפלת בו. על מנת להילחם נגדה, על השחקן לשוט אל עבר האי סינווד במטרה להשיג תרופה עבור הפוקימון. השחקן מגיע לאי סינווד ופוגש את הפוקימון סוויקון ואת יוסין, שמאתגר אותו לקרב ונעלם לאחר מכן. השחקן משיג את התרופה ומנצח את צ'אק, מנהיג מכון הלחימה בעיר. בחזרתו לעיר אוליביין, השחקן נותן לג'סמין את התרופה ומנצח אותה בקרב מכון. השחקן ממשיך לעיירה מהגוני ומגלה שצוות רוקט משתמש בגלי רדיו במטרה לאלץ פוקימונים להתפתח. בהגיעו לאגם שמעל העיר, השחקן מרגיע פוקימון בשם הגרידוס האדום (אותו השחקן יכול גם ללכוד) ופוגש את לאנס, אלוף ליגת הפוקימונים. לאנס מבקש מהשחקן עזרה בעצירת צוות רוקט והשניים פורצים למחבואם בעיירה ומביסים אותם. לאחר הניצחון על צוות רוקט, השחקן נלחם נגד פרייס, מנהיג מכון הקרח בעיר ומנצח אותו. רגע לפני שהוא עוזב את העיירה, פרופסור אלם מתקשר לשחקן ומבקש ממנו שיבדוק פעילות חדשה במגדל הרדיו בעיר גולדנרוד. השחקן מגיע למגדל ומגלה שצוות רוקט השתלטו עליו ונעזרים בו במטרה לשלוח קריאה לג'ובאני, מנהיג הצוות לשעבר שיחזור וינהיג אותם. השחקן פוגש את סילבר (שהתכוון לנצח את צוות רוקט בעצמו) במגדל הרדיו וסילבר מתחיל לתהות בקשר לדרך שבה הוא מתייחס לפוקימונים. לאחר מכן, השחקן מצליח לנצח את צוות רוקט ומרחיק אותם ממגדל הרדיו ומקבל ממנהל המגדל את "כנף הקשת" (לב זהב) / "כנף הכסף" (נשמת כסף). במעשיו, השחקן פירק את צוות רוקט בשנית.

בהמשך מסעו, השחקן פוגש רקדנית קימונו נוספת במערת הקרח ומסייע לה לצאת מהמערה בבטחה. לאחר שעבר את מערת הקרח והגיע לעיר בלאקת'ורן במטרה להתחרות עם קלייר, מנהיגת מכון הדרקון בעיר. לאחר הקרב, השחקן נקרא אל "מאורת הדרקון" בעיר ולאחר ראיון שזקני העיר עורכים לו, הוא מקבל את התג השמיני והאחרון. לאחר שהשיג שמונה תגי מכון, פרופסור אלם מפציר בשחקן להגיע אל מגדל הפעמון בעיר אקרוטיק במטרה ללכוד את הפוקימון האגדי הו-או (לב זהב) / איי המערבולת במטרה ללכוד את הפוקימון האגדי לוגיה (נשמת כסף). בהגיעו למקומות, השחקן נלחם נגד להקת רקדניות הקימונו שהוא פגש במהלך המשחק ולאחר שניצח אותן, הוא מוכרז כראוי ולוכד את הו-או / לוגיה.

ליגת הפוקימונים ממוקמת במחוז קאנטו והשחקן שוחה מהעיר ניו ברק לכיוונה. השחקן מגיע אל דרך הניצחון ונלחם נגד סילבר, שממשיך לפקפק בעצמו. השחקן מגיע אל ליגת הפוקימונים, מנצח את חברי רביעיית האליט ואת לאנס ומוכתר כאלוף החדש.

לאחר העלילה הראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהפך לאלוף הליגה, השחקן מקבל מפרופסור אלם כרטיס למעבורת שתיקח אותו מהעיר אוליביין לעיר ורמיליון שבמחוז קאנטו. השחקן מגיע לעיר ורמיליון ומחליט להשיג שמונה תגי מכון. השחקן מנצח את סמל סרג', מנהיג מכון החשמל בעיר. לאחר מכן, השחקן מגיע לעיר ספרון ונלחם נגד סברינה, מנהיגת מכון העל חושי. לאחר הניצחון על סברינה, השחקן שם פעמיו לעיר סלדון ומנצח את אריקה, מנהיגת מכון העשב בעיר. השחקן מגיע אל תחנת הכוח של מחוז קאנטו, שם מתברר לו שאחד החלקים המכניים נגנב ממנה. השחקן מגיע אל העיר סרוליין ומתעמת עם חבר צוות רוקט שגנב את החלק (אותו חבר לא מודע לכך שצוות רוקט פורק על ידי השחקן בג'וטו). השחקן מחזיר את החלק לתחנת הכוח והיא חוזרת לפעול בשנית.

השחקן מגיע אל העיר לבנדר ומגלה שמגדל הרוחות הישן הפך למגדל רדיו ומקבל ממנהל התחנה כרטיס רדיו מורחב (המאפשר לשחקן להאזין לתחנות רדיו שמקורן בקאנטו). השחקן מגיע אל העיר פושיה ונלחם נגד ג'נין, מנהיגת מכון הרעל בעיר ובתו של קוגה שהפך לחבר רביעיית האליט נגדו השחקן נלחם קודם לכן. בחזרה בעיר סרוליין, השחקן מפריע למיסטי, מנהיגת מכון המים בדייט ולאחר קרב מכון הוא זוכה בתג. באמצעות מנהרת הדיגלטים, השחקן מגיע אל העיר פיוטר ומנצח את ברוק, מנהיג מכון האבן. בהגיעו לעיר ורידיאן, השחקן פוגש בבלו (יריבו של רד מהמשחקים "אדום, כחול וצהוב") שהפך למנהיג המכון בעיר לאחר שהמנהיג הקודם (ג'ובאני) נוצח על ידי רד. בלו מפציר בשחקן לנצח את בליין, מנהיג מכון האש ולאחר מכן לפגוש אותו. השחקן מגיע אל מכון תת-קרקעי באיי הקצף (לאחר שהאי סיניבר נהרס בהתפרצות געשית) ומנצח את בליין. השחקן חוזר אל העיר ורידיאן, מנצח את בלו ומקבל ממנו את התג האחרון. בהגיעו לעיר פאלט, השחקן פוגש את פרופסור אוק והאחרון מעניק לו גישה אל הר סילבר. השחקן מצליח לטפס לפסגת ההר ופוגש את רד, שלאחר הניצחון בליגת הפוקימונים והבסת צוות רוקט, רד עזב את החיים הציבוריים והתבודד בהר במטרה להתאמן ולהתחזק. השחקן נלחם נגד רד, לו הצוות הכי חזק במשחק ומנצח אותו.

פרטי עלילה שלא זמינים במשחק הרגיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

באיוונט שקשור לפוקימון סלבי, השחקן נוסע בזמן בעזרת סלבי ומתגלה שסילבר הוא בנו של ג'ובאני. לאחר שרד פירק את צוות רוקט, ג'ובאני נטש את בנו ונעלם. בעקבות החוויה, סילבר כועס על כישלונו של אביו והופך לאדם קשוח וממורמר ששונא את צוות רוקט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]